Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi ønsker å reise på TUL/UL evt få vite kjønn. Hvor tidlig kan man få vite dette? Leser noen steder at det går i uke 12-13? 
Evt er det noen som har noen forslag til gyn. som er flinke med å se kjønn såpass tidlig? Rundt Oslo/Drammen området

Anonymkode: 420bf...8c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei, vi ønsker å reise på TUL/UL evt få vite kjønn. Hvor tidlig kan man få vite dette? Leser noen steder at det går i uke 12-13? 
Evt er det noen som har noen forslag til gyn. som er flinke med å se kjønn såpass tidlig? Rundt Oslo/Drammen området

Anonymkode: 420bf...8c5

Vi fikk vite i uke 12 :)  

Anonymkode: adc63...053

Skrevet

Det er ikke helt sikkert hva de ser så tidlig. Om det er viktig å vite kjønn tidlig ville jeg heller bestilt NIPT fra utlandet. Da får du vite kjønn + du får sjekket for trisomi osv. Om du er under 35 og uannsett vurderer NIPT så er det ikke dyrere fra utlandet enn privat i Norge. 

Anonymkode: 950f3...55a

• Liker 2
Skrevet

Hadde heller tatt i uke 14-15, da er de litt mer sikre. Og bedre å vente 2 uker få et sikkert svar. Enn å gå tidlig, og de ikke har svar til dere, eller et veldig usikkert svar.

Anonymkode: 9ddcc...226

Skrevet

Vi fikk tilbud om å vite kjønn med ca 80% sannsynlighet i uke 12😊

Skrevet

Både utstyr, erfaring hos personell og babyens leie spiller inn her.

Vår tvillinger var «gutt» og «vet ikke» hos toppspesialist på Riksen i uke 12. Det viste seg å være gutt og jente ☘️

Anonymkode: 5f985...e6a

Skrevet

Fikk antydninger i uke 14. Ville ventet «lengst» mulig for å få best mulig resultat. Dra heller i uke 14 enn 12 hvis du skjønner. Bedre å være sikker enn å ta en bomtur, hvis det er kjønn dere vil se.

Anonymkode: c5772...711

Skrevet

Jeg gikk privat i uke 15 og fikk beskjed om gutt. På ordinær ultralyd sa de jente. Ut kom jente... 

Anonymkode: 691ec...d4a

• Liker 1
Skrevet

Ta NIPT i Danmark, da er både svaret tidligere og sikrere enn ved ultralyd. 

Anonymkode: 4a908...b54

Skrevet

Ultralyd er ikke helt sikkert så tidlig. Om jeg ville funnet ut kjønn så tidlig, hadde jeg sendt en prøve for NIPT testing til Danmark.

Anonymkode: 040dc...e53

Skrevet

Jeg tok i uke 15 og da sa de det var 70% sikkert en gutt, men på OUL i uke 20 var det jente. Var nok jeg som var uheldig, for i uke 15 skal det være ganske tydelig. Ville ikke tatt før det, hvertfall ☺️

• Liker 1
Skrevet

Hadde anatomisk ultralyd uke 13+2. fikk vite at det var jente med 90% sannsynlighet. Og ut kom en jente også😊

Anonymkode: ba15b...74e

Skrevet

Det er usikkert så tidlig. Jeg fikk beskjed i uke 12-13 om at «det er i alle fall ikke åpenbart en gutt». Men det var en gutt. Jeg ville som andre sier heller satset på NIPT hvis det er veldig viktig for deg å vite kjønnet så tidlig.

Anonymkode: 1e68d...b0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...