AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Del Skrevet 27. oktober 2022 Jeg har jobbet de siste månedene, har snart termin. Har tjent meg opp foreldrepermisjon, men har ikke jobb å gå tilbake til etter endt permisjon. Hva skjer da med pappapermen? Føler ikke nav.no svarer godt på det. Er det sånn at han ikke lengre har rett til betalt permisjon, siden jeg ikke skal ut i jobb eller studie etter min permisjon? Anonymkode: d0489...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har jobbet de siste månedene, har snart termin. Har tjent meg opp foreldrepermisjon, men har ikke jobb å gå tilbake til etter endt permisjon. Hva skjer da med pappapermen? Føler ikke nav.no svarer godt på det. Er det sånn at han ikke lengre har rett til betalt permisjon, siden jeg ikke skal ut i jobb eller studie etter min permisjon? Anonymkode: d0489...36d Jeg regner med at du skal ha mor sin del + hele fellesperioden? Han har rett på sin del så lenge han har opptjent rett Jeg tror bare at det er aktivitetsplikt til deg hvis far tar fellesperioden 🤔 Anonymkode: 24a03...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg regner med at du skal ha mor sin del + hele fellesperioden? Han har rett på sin del så lenge han har opptjent rett Jeg tror bare at det er aktivitetsplikt til deg hvis far tar fellesperioden 🤔 Anonymkode: 24a03...75c Da jeg søkte om foreldrepenger på nav skrev jeg hvert fall at jeg skulle ha hele fellesperioden og mor sin del. Hvordan vet man at man har opptjent rett? Hvor kan jeg/han sjekke det? Han har jobbet i mange år, men byttet jobb i juli Anonymkode: d0489...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #4 Del Skrevet 27. oktober 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Da jeg søkte om foreldrepenger på nav skrev jeg hvert fall at jeg skulle ha hele fellesperioden og mor sin del. Hvordan vet man at man har opptjent rett? Hvor kan jeg/han sjekke det? Han har jobbet i mange år, men byttet jobb i juli Anonymkode: d0489...36d Har han jobbet 6 mnd før permisjon har han rett. Så ut ifra hva du skriver har han rett Anonymkode: c8e5b...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da jeg søkte om foreldrepenger på nav skrev jeg hvert fall at jeg skulle ha hele fellesperioden og mor sin del. Hvordan vet man at man har opptjent rett? Hvor kan jeg/han sjekke det? Han har jobbet i mange år, men byttet jobb i juli Anonymkode: d0489...36d Hvis han har jobbet eller hatt pensjonsgivende inntekt (lønn, sykepenger, aap) i 6 av de siste 10 mnd før foreldrepermisjonen starter Hvis han har jobbet i flere år har han rett på foreldrepenger. Anonymkode: 24a03...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis han har jobbet eller hatt pensjonsgivende inntekt (lønn, sykepenger, aap) i 6 av de siste 10 mnd før foreldrepermisjonen starter Hvis han har jobbet i flere år har han rett på foreldrepenger. Anonymkode: 24a03...75c Så da kan jeg ta hele mor og felles, mens han kan pappaperm uten noe aktivitetsplikt for meg? Anonymkode: d0489...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #7 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så da kan jeg ta hele mor og felles, mens han kan pappaperm uten noe aktivitetsplikt for meg? Anonymkode: d0489...36d Ja Men du burde jo sikkert ha noe inntekt du også, så kan hende du får aktivitetsplikt hvis du søker stønad fra nav. Anonymkode: 24a03...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #8 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja Men du burde jo sikkert ha noe inntekt du også, så kan hende du får aktivitetsplikt hvis du søker stønad fra nav. Anonymkode: 24a03...75c Kommer ikke til å søke stønad fra nav. Barnet kan ikke begynne i barnehage før august 2024 siden termin er i desember. Får da kontantstøtte. Kommer til å søke på jobber i mellomtiden, eventuelt bestemme meg for at jeg skal studere. Blir uansett hjemme til jeg kan sende barnet i barnehagen da Anonymkode: d0489...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #9 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kommer ikke til å søke stønad fra nav. Barnet kan ikke begynne i barnehage før august 2024 siden termin er i desember. Får da kontantstøtte. Kommer til å søke på jobber i mellomtiden, eventuelt bestemme meg for at jeg skal studere. Blir uansett hjemme til jeg kan sende barnet i barnehagen da Anonymkode: d0489...36d Barnet kan starte i barnehage fra 9 mnd alder, er bare å søke plass så får dere om det er ledig plass Anonymkode: 24a03...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #10 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barnet kan starte i barnehage fra 9 mnd alder, er bare å søke plass så får dere om det er ledig plass Anonymkode: 24a03...75c Kommunen jeg bor i har kun opptak i august dessverre Anonymkode: d0489...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 28. oktober 2022 #11 Del Skrevet 28. oktober 2022 Da har far pappaperm og du dingler rundt arbeidsledig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #12 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer ikke til å søke stønad fra nav. Barnet kan ikke begynne i barnehage før august 2024 siden termin er i desember. Får da kontantstøtte. Kommer til å søke på jobber i mellomtiden, eventuelt bestemme meg for at jeg skal studere. Blir uansett hjemme til jeg kan sende barnet i barnehagen da Anonymkode: d0489...36d Hvorfor ikke? Vil ikke ha gratis penger? Anonymkode: 486c1...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #13 Del Skrevet 28. oktober 2022 49 minutter siden, AnonymBruker said: Kommunen jeg bor i har kun opptak i august dessverre Anonymkode: d0489...36d Alle kommuner har supplerende opptak om det blir ledig plass. Det koster deg veldig lite å søke plass, selv om sjansen er lav for plass er den fortsatt større enn 0. Ikke er det gitt at du går til termin heller. Kommunen vår har også bare opptak i august, og de siste årene har det vært mange som ikke har fått plass, men året vi hadde desemberbarn var det plutselig masse ledig plass i vår barnehage, så vi fikk plass fra desember. Husk også at du kan søke nav om kontantstøtte. (Sier det siden du sier du ikke vil ha stønad). Kontantstøtte kan du få om du får dagmamma også. Anonymkode: c8e5b...b92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå