AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Del Skrevet 27. oktober 2022 Vi holder på nå, å velge tilvalg ved vårt ny innkjøpte rekkehus. Er veldig usikker angående kjøkken.. Tenkte vi ville hatt det mørkt? men er ikke det ut? Vi ønsker noe klassisk? Ser at alle velger grønt og brunt nå... Anonymkode: d6b8c...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Del Skrevet 27. oktober 2022 Jeg ville ikke valgt svart eller grått kjøkken. Det er helt ut. Mørkt treverk, som. f.eks. røkt eik vil nok holde seg langt bedre. Anonymkode: f754e...19e 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #3 Del Skrevet 28. oktober 2022 Jeg ville valgt det jeg synes er finest og som passer stilen i huset. Hva som er inn eller ut er likegyldig, for skal du følge trendene kan du bytte hver 3. år. Anonymkode: b5e2d...380 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #4 Del Skrevet 28. oktober 2022 Det som holder seg absolutt lengst er nøytrale, hvite kjøkken. Anonymkode: d1956...073 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #5 Del Skrevet 28. oktober 2022 Svarte kjøkken en helt grusomt, veldig tyngene i de fleste rom. Og helt sikkert på vei «ut». Gå for noe klassisk ja, eller noe du vet du ikke vil gå lei av. Anonymkode: de5d1...b54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Del Skrevet 28. oktober 2022 Hvorfor unngå noe bare fordi det ikke er in? Herregud.. Anonymkode: 9944f...82c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #7 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor unngå noe bare fordi det ikke er in? Herregud.. Anonymkode: 9944f...82c Litt lite taktisk å for eksempel pusse opp med et høyglans-kjøkken nå, selv om man elsker det selv, dersom man planlegger å selge igjen om et par år… Anonymkode: 8dc03...324 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #8 Del Skrevet 28. oktober 2022 Helt mørkt eller hvit høyglans er veldig upraktisk hvis dere er barnefamilie. Alt synes og det må vaskes mye for å unngå flekker. Ta det du trives med, uavhengig av trender. Anonymkode: 1a159...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 28. oktober 2022 #9 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ville ikke valgt svart eller grått kjøkken. Det er helt ut. Mørkt treverk, som. f.eks. røkt eik vil nok holde seg langt bedre. Anonymkode: f754e...19e Det er ingenting som tilsier at mørkt treverk vil holde seg langt bedre..trender kommer og går. Ts, stol på deg selv og det du liker best! Vet man at man ikke skal bo i boligen veldig lenge - gå for noe nøytralt (som feks hvit). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #10 Del Skrevet 28. oktober 2022 Vera skrev (1 time siden): Det er ingenting som tilsier at mørkt treverk vil holde seg langt bedre..trender kommer og går. Ts, stol på deg selv og det du liker best! Vet man at man ikke skal bo i boligen veldig lenge - gå for noe nøytralt (som feks hvit). Naboens kjøkken i mørkt treverk fra rundt 2005 holder seg fortsatt godt, og har holdt seg godt hele tiden. Det var aldri det mest populære eller trendy, og det er nok lurt. Kjøkkenet er fra Unoform (skuffefrontene er noe a la bildet nedenfor) og passer selvfølgelig til stilen i resten av huset, som jeg vil plassere i retning mid century modern og klassisk dansk ispedd arv, ikea og andre ting. De kjøpte kjøkken for å bo med det resten av livet, ikke for å selge videre. Andre med kjøkken i mørkt treverk fra andre leverandører har kjøkken som holder seg fint. Venninna mi totalrenoverte kjøkkenet for tre år siden og valgte svarte fronter. Det føles allerede utdatert, kanskje nettopp fordi hun valgte det aller mest trendy. Det er lurt å velge noe som ikke er mest trendy (selv om man ofte liker best det som er in akkurat nå). Men liker man det litt mot det mørke, ville jeg klart godt for mørkt treverk framfor svart. Og selvfølgelig må det jo passe til resten. Anonymkode: f754e...19e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 28. oktober 2022 #11 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Naboens kjøkken i mørkt treverk fra rundt 2005 holder seg fortsatt godt, og har holdt seg godt hele tiden. Det var aldri det mest populære eller trendy, og det er nok lurt. Kjøkkenet er fra Unoform (skuffefrontene er noe a la bildet nedenfor) og passer selvfølgelig til stilen i resten av huset, som jeg vil plassere i retning mid century modern og klassisk dansk ispedd arv, ikea og andre ting. De kjøpte kjøkken for å bo med det resten av livet, ikke for å selge videre. Andre med kjøkken i mørkt treverk fra andre leverandører har kjøkken som holder seg fint. Venninna mi totalrenoverte kjøkkenet for tre år siden og valgte svarte fronter. Det føles allerede utdatert, kanskje nettopp fordi hun valgte det aller mest trendy. Det er lurt å velge noe som ikke er mest trendy (selv om man ofte liker best det som er in akkurat nå). Men liker man det litt mot det mørke, ville jeg klart godt for mørkt treverk framfor svart. Og selvfølgelig må det jo passe til resten. Anonymkode: f754e...19e Mørkt treverk er det hotteste innen interiørverdenen akkurat nå..og trendene kommer ofte tilbake. Mine foreldre valgte mørkt tre i 2000 - fordi det var veldig populært da..så kommer trenden på ny igjen nå. Interiørtrendene går i syklus som med mote osv Jeg stemmer så sinnsykt for at folk finner sin egen stil, og ikke følger trender slavisk..hjemmet blir så mye mer unikt og gjennomført. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #12 Del Skrevet 28. oktober 2022 Jeg ville ikke valgt på bakgrunn av trender! Men prøve å finne ut hva man selv liker, og som passer for ens liv. Vi blir så påvirket av trender at det kan være vanskelig å vite hva man selv liker - ofte «liker» vi det som er in - så bruk tid, se på masse eksempler osv. Anonymkode: 3e274...8a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #13 Del Skrevet 28. oktober 2022 Vi var igjennom nøyaktig samme prosess i fjor, tar over huset på nyåret. Jeg ble også veldig usikker og hadde egentlig veldig mange forskjellige stiler som vi var igjennom. Til slutt ente vi på hvitt kjøkken, men kostet litt på det ved å velge "ramme" rundt (in-frame men uten plater mellom skapene) samt kjøpte dekton benkeplate som kostet "litt" ekstra. Vi gikk også for gull-vask og gull-detaljer på håndtak og armatur (vi har gull i alle rom, fra dørhåndtak til dusj og armaturer). Jeg skulle egentlig aldri ha hvitt kjøkken, men som deg så ble jeg sinnsykt usikker og det ble altså et sikkert valg hvor jeg står mer fritt til å endre vegger osv rundt. Planen nå er å ha fine fliser i stedet. Venninna mi har kjøpt i samme rekke og de gikk for tre-fronter nede og hvite overskap. Tror dette blir utrolig fint også, men vi valgte et gulv som krever litt strammere linjer 😊 Anonymkode: 03e35...557 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #14 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt lite taktisk å for eksempel pusse opp med et høyglans-kjøkken nå, selv om man elsker det selv, dersom man planlegger å selge igjen om et par år… Anonymkode: 8dc03...324 Jeg velger pusse opp med det JEG elsker, siden det er jeg som skal gå å se på det inn/ut hver eneste dag. Spesielt kjøkken som er ett rom man bruker mye... Men så har jeg heller ikke bygd ett helt nytt hus med tanke på at jeg skal selge heller, og jeg antar TS heller ikke skal velge seg kjøkken med en plan om salg... Og når man ønsker seg en klassisk stil, så er det sjeldent noe som påvirker veldig mye ved videre salg senere... Da vil jeg si det å følge trender slavisk fordi man kanskje skal selge sitt nybygde hus om noen år vil kunne påvirke ett salg. Anonymkode: 0b7b1...e72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #15 Del Skrevet 28. oktober 2022 Ville valgt noe jeg liker godt, og som det er mulig å bytte fronter på. Det er ikke så krise med "feil" farge om kjøper vet de enkelt kan bytte ut alle frontene. Vi valgte matt svart fordi mannen liker det kjempegodt. Ble veldig fint, om vi skal selge kan kjøper bytte ut frontene til det de ønsker (ikea). Gikk for en nøytral benkeplate som passer til alt. Anonymkode: 3262a...b43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #16 Del Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg velger pusse opp med det JEG elsker, siden det er jeg som skal gå å se på det inn/ut hver eneste dag. Spesielt kjøkken som er ett rom man bruker mye... Men så har jeg heller ikke bygd ett helt nytt hus med tanke på at jeg skal selge heller, og jeg antar TS heller ikke skal velge seg kjøkken med en plan om salg... Og når man ønsker seg en klassisk stil, så er det sjeldent noe som påvirker veldig mye ved videre salg senere... Da vil jeg si det å følge trender slavisk fordi man kanskje skal selge sitt nybygde hus om noen år vil kunne påvirke ett salg. Anonymkode: 0b7b1...e72 Jeg er helt enig i det du skriver, og ville heller ikke valgt kjøkken etter hva som er «in» og «trendy» akkurat nå. Men hadde jeg hatt en forkjærlighet for lilla farge på hele kjøkkeninnredningen, ville jeg ikke valgt det med mindre jeg var ganske sikker på at jeg skulle bo der til «utløpsdatoen» til kjøkkenet nærmet seg. Anonymkode: 8dc03...324 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #17 Del Skrevet 28. oktober 2022 Takk for svar. Da blir det grønne fronter fra IKEA 😀 Pene de 👍 Anonymkode: d6b8c...ddb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #18 Del Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 1.21): Jeg ville ikke valgt svart eller grått kjøkken. Det er helt ut. Mørkt treverk, som. f.eks. røkt eik vil nok holde seg langt bedre. Anonymkode: f754e...19e Mørkt treverk er det hotteste akkurat nå da. 😉 Blir vel utdatert om 3-5 år. Anonymkode: f59a3...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå