Gå til innhold

The Well hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på the well å lurer litt på hvordan det er der? Er heller ikke super komfortabel med kroppen min, er petite og har null former. Bruker xxs i klær å lurer på om de har så små str i bikiniene der? S/M blir for stort tenker jeg, ikke særlig pent med badetøy som henger og slenger på kroppen..

Anonymkode: 48dc5...77e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skal på the well å lurer litt på hvordan det er der? Er heller ikke super komfortabel med kroppen min, er petite og har null former. Bruker xxs i klær å lurer på om de har så små str i bikiniene der? S/M blir for stort tenker jeg, ikke særlig pent med badetøy som henger og slenger på kroppen..

Anonymkode: 48dc5...77e

Du trenger ikke bruke badetøy der :)

Anonymkode: 94d1f...b8a

• Liker 5
Skrevet

De har små størrelser. Men du får lov til å prøve badetøyet for å sjekke størrelsen så fremt du har på undertøy og aller helst en strømpebukse. Det fikk jeg i alle fall, men spør om du får lov før du prøver og eventuelt bytter 

Anonymkode: 97d33...6db

• Liker 1
Skrevet

Om du skal bruke badetøy anbefales det å kun å være der på tirsdager, hvis ikke kan du ikke bruke saunaene, dampbad enkelte basseng etc.

Mener på at badetøyet gikk fra ganske små størrelser til store. 

Skrevet
anon01 skrev (12 timer siden):

Om du skal bruke badetøy anbefales det å kun å være der på tirsdager, hvis ikke kan du ikke bruke saunaene, dampbad enkelte basseng etc.

Mener på at badetøyet gikk fra ganske små størrelser til store. 

Det er jo bare å ta badetøyet av når man skal i sauna/dampbad. Kan bruke peshtemal om man ikke vil være naken.

Anonymkode: 9a623...d08

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er jo bare å ta badetøyet av når man skal i sauna/dampbad. Kan bruke peshtemal om man ikke vil være naken.

Anonymkode: 9a623...d08

Ikke på tirsdager, da er det påbudt med badetøy hele dagen. Nytt fra nå i oktober.

Anonymkode: 23036...291

Skrevet

Badetøy der er veldig små i str, så absolutt en fordel å være veldig liten i forhold til stor. Er jo ikke badetøy som trenger å sitte perfekt heller, i og med at man bare bruker det der. 

I badstuer og dampbad må man ta av badetøy. Anbefaler deg å også kjøpe et peshtemal, som er et tynt bomullsjal du kan ha rundt deg i badstuen. Da er du dekket til, men det er lett i stoffet og gjør det ikke varmere slik et håndkle ville gjort. 

Folk der er i alle str og former, og veldig mange er frimodige. Du vil nok oppdage at du ikke tenker så mye på egen kropp, for det blir helt naturlig der med naken kropp. 

Og så er det fantastisk fint og avslappende det, så bare å glede seg!!

Anonymkode: e0903...e75

• Liker 1
Skrevet

Heldiggrisen!! The Well er et fantastisk sted. Gled deg!

The Well er i utgangspunktet et spa-anlegg med "europeisk spa-kultur". De ønsker i hvert fall å være det. Hvis du går på spa i Tyskland, Belgia, Nederland, eller kanskje Østerrike, kan du bli snakket til om du stiller i badetøy, bedt om å kle deg naken, eller forlate stedet. The Well har ikke dratt det så langt. På The Well ønsker de at du er naken og det oppfordres til det, fordi det gir best hygiene og det beste helsemessige utbyttet, men fordi vi er litt pripne her i Norge, har de åpnet for muligheten til å bruke badetøy for de som har store problemer med å kle av seg. For de som overhodet ikke tåler nakenhet, hverken egen eller andres, er tirsdag en mulighet, for da er badetøy påbudt, også i saunaer. På øvrige dager kan man ha badetøy i bassengene, men IKKE i badstuer og saunaer, men mange dropper da også badetøy i bassengene. Når man beveger seg mellom de ulike "attraksjonene" skal man dekke seg til, og ikke sprade naken rundt. Nakenoppfordringen er til for at huden og kroppen skal få best mulig utbytte av bassenger og saunaer, og ikke for at folk skal få en anledning til å vise seg frem.

Min soleklare anbefaling er: dropp badetøyet, for det trenger du VIRKELIG IKKE!

Når du ankommer, må du sjekke inn. Du får informasjon og et elektronisk armbånd. Her kan du også kjøpe badetøy, men ikke gjør det! Kjøp heller en peshtemal, et stort tøystykke, som du kan bruke til å dekke deg til med. 🙂 Du får også håndkle, tøfler og badekåpe. Det kan være lurt å ha med seg ei drikkeflaske hjemmefra og kanskje en pose å ha den i. Drikkeflaska kan du fylle med rent kaldt drikkevann ved flere stasjoner inne i anlegget.
Armbåndet brukes til å låse garderobeskapet og registrere ting du kjøper i bar og restaurant inne i anlegget.

Hovedgarderobene er kjønnsdelt og ganske store. Her finner du et ledig skap hvor du legger alle tingene dine, inkludert smykker, telefon og alt mulig annet du ikke trenger og låser med armbåndet. Det eneste du trenger inne i anlegget er armbåndet, håndkle, badekåpe, tøfler, og eventuelt drikkeflaske og peshtemal.

Etter en grundig dusj, UTEN badetøy, er du klar for å gå inn i anlegget. På infoskjermer kan du se nyttig info, og her finner du neste tid for omvisning, om du vil ha en guidet omvisning i anlegget før du fortsetter på egenhånd.

Anlegget er i tre etasjer pluss et uteområde. Hva som er hvor, det finner du ut av, eller du kan få en "flying start" ved å bli med på omvisning.

Utenfor hver sauna/badstu er det en infoskjerm som forteller om når det eventuelt foregår noe i saunaen. Mange ting er gratis og en gratis aufguss er verd et besøk. Noen ting må man bestille og betale for.

Om du ikke er der på en tirsdag, må du være naken uten badetøy i sauna eller badstu, men du kan dekke deg til med håndkle eller peshtemal. De fleste steder er det ikke en egen skiftegarderobe utenfor saunaen, så om du har badetøy på, blir det til at du må skifte på gangen. Du må også dusje naken mellom hver "attraksjon". Det er dusjer over alt, noen er kjønnsdelte, men de fleste ikke. Nå forstår du kanskje at du like godt kan droppe badetøyet fra starten av, for det vil bli et evig styr med å ta dette badetøye av og på hundre ganger i løpet av dagen, og det er nesten ikke til å unngå at noen vil se deg naken før eller siden..... 🙂

I saunaer med trebenker, skal du alltid sitte på, og ha føttene på et håndkle eller annet tøy slik at det ikke er direkte hudkontakt med treverket. Det er for å unngå svette og bakterier i treverket.

Det er en bar ved bassenget i 1. etg. hvor du får kjøpt litt enkelt mat og drikke. i 3. etasje er det en restaruant hvor du får lunsj og middag. Begge deler er inne i anlegget og antrekk er badekåpe.

Når du vil avslutte oppholdet, går du tilbake til hovedgarderoben og ut gjennom resepsjonen. På vei ut betaler du for oppholdet og armbåndet skannes slik at du kan betale for det du har kjøpt inne i anlegget. Det er både automater og betjent utsjekk.

God tur, og lykke til!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Badetøy der er veldig små i str, så absolutt en fordel å være veldig liten i forhold til stor. Er jo ikke badetøy som trenger å sitte perfekt heller, i og med at man bare bruker det der. 

I badstuer og dampbad må man ta av badetøy. Anbefaler deg å også kjøpe et peshtemal, som er et tynt bomullsjal du kan ha rundt deg i badstuen. Da er du dekket til, men det er lett i stoffet og gjør det ikke varmere slik et håndkle ville gjort. 

Folk der er i alle str og former, og veldig mange er frimodige. Du vil nok oppdage at du ikke tenker så mye på egen kropp, for det blir helt naturlig der med naken kropp. 

Og så er det fantastisk fint og avslappende det, så bare å glede seg!!

Anonymkode: e0903...e75

Jeg har omvendt erfaring, at de er store i str, og badetøyet utvider seg i tillegg veldig i vann. Jeg bruker M i truser, og måtte ha str S i the well sitt badetøy, og den føltes stor ut i vann. 

i overdel var de nok heller små i størrelsen, kanskje. Jeg har 70/75 F/G i cup, og måtte ha XL i overdel, greit nok ettersom den knytes, men de trådene ble unødvendig lange. 

jeg synes ikke the well er noe særlig. Det store bassenger er kaldt, og det er alltid kø i boblebadene. De slipper også inn for mange mennesker til at det er rolig og behagelig der. Jeg synes alltid det trangt overalt der, faktisk, og alle loungene er alltid opptatt.

mulig det er annerledes om man har VIP medlemsskap. 

Anonymkode: 486dc...4ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...