Gå til innhold

Hva tjener dere som er blomsterdekoratører i 2022?

Anbefalte innlegg

Siden det er veldig lite informasjon på nett om hvor mye blomsterdekoratører tjener i 2022, ønsket jeg å spørre i dette forumet her.

Selv kan jeg informere at jeg blir betalt etter såkalt tariff for butikkmedarbeidere som er 230kr i lønn for de uten fagbrev. (Hørte det var ca 240 hvis man har fagbrev som er veldig liten forskjell og som nesten gjør fagbrevet ubetydelig så lenge man har erfaring). 

Da jeg tidligere i år hadde 180kr som vikar/ekstrahjelp var dette for meg ett greit lønnshopp når jeg nå har fått meg 100% fast stilling med 230kr i timen, men er nå usikker på om det egentlig er så bra likevel i disse tider, da særlig med de ekstreme prishoppene. Lest igjennom tidligere tråder og lønningene folk har hatt tidligere som butikkansatte i blomsterbutikker eller som blomsterdekoratøerr virker ekstremt lave. Kan også tilføye at jeg ikke har fagbrev, da jeg tok opplæringen min i løpet av ca ett halvt år gjennom ett arbeidstiltak i NAV. Noe jeg heller ikke angrer på, da lønningene for lærlinger ikke er noe å skryte av og det er dårlig lærlinglønn i 2 år. Ellers har jeg også egentlig bare ett og ett halvt år arbeidserfaring totalt, da jeg jobbet  deltid 50% som fast ansatt en periode etter å ha fullført tiltaket i NAV, for så å være vikar og ekstrahjelp i en annen butikk før jeg fikk min nåværende jobb.

Har dere noen tanker om lønn i yrket, og hva er deres formening? Hva er fornuftig or rettferdig timelønn for blomsterdekoratører og andre butikkansatte i blomsterbutikker i dag? Får jeg en rettferdig lønning?

(Begynner å få relativt god erfaring i faget til tross for at jeg ikke har jobbet så mye. Er såklart ikke på langt nær like flink eller effektiv som de som har holdt på i årevis, men kan det mest grunnleggende innenfor vanlige binderiformer og dekorering, som f.eks sorgbinderi.)

Anonymkode: 27010...882

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...