AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg bor i en tett bebodd del av en av Norges største byer, i et rekkehus. På kveldene og om morgenen er det så tett av røyk ute at det ser ut som tåke, og det stinker bål overalt. På grunn av strømprisene her sør skal ALLE fyre med de gamle ovnene sine. Hva med oss med astma og allergi? Hva med miljøet? Kjenner at jeg gruer meg til vinteren. Det burde vært forbudt med all denne vedfyringen i tettbygd strøk, i det minste måtte man ha strenge krav til utslipp fra ovnene. Jeg vil ha frisk luft! Anonymkode: 40a82...e45
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Hvilket parti stemte du på? Dersom det et av de røde, så har du deg selv å takke for Anonymkode: e2d5b...063 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil ha frisk luft! Anonymkode: 40a82...e45 Og andre vil ha råd til strømregningen. Anonymkode: bcf0a...0ed 13 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilket parti stemte du på? Dersom det et av de røde, så har du deg selv å takke for Anonymkode: e2d5b...063 Nei, det kan du takke forrige regjering for. Altså blått. Anonymkode: bcf0a...0ed 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilket parti stemte du på? Dersom det et av de røde, så har du deg selv å takke for Anonymkode: e2d5b...063 ??? RØDT er det eneste partiet som vil la vanlige folk få normal strømpris. Høyre, Ap og Frp står bak Acer og utenlandskablene. Anonymkode: caca9...be2 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bor i en tett bebodd del av en av Norges største byer, i et rekkehus. På kveldene og om morgenen er det så tett av røyk ute at det ser ut som tåke, og det stinker bål overalt. På grunn av strømprisene her sør skal ALLE fyre med de gamle ovnene sine. Hva med oss med astma og allergi? Hva med miljøet? Kjenner at jeg gruer meg til vinteren. Det burde vært forbudt med all denne vedfyringen i tettbygd strøk, i det minste måtte man ha strenge krav til utslipp fra ovnene. Jeg vil ha frisk luft! Anonymkode: 40a82...e45 Er du helt fjern? Ja, fælt at noen syns det stinker bål. Men hva gjør du om vi i nær fremtid mister strømmen? Hele Norge stryker jo med uten vedfyring. Hvordan skal du få laget mat? Holde varmen? Forbudt med vedfyring….. lykke til videre! Anonymkode: 50fdf...e2e 13 1 1
Tiuren Skrevet 27. oktober 2022 #7 Skrevet 27. oktober 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg bor i en tett bebodd del av en av Norges største byer, i et rekkehus. På kveldene og om morgenen er det så tett av røyk ute at det ser ut som tåke, og det stinker bål overalt. På grunn av strømprisene her sør skal ALLE fyre med de gamle ovnene sine. Hva med oss med astma og allergi? Hva med miljøet? Kjenner at jeg gruer meg til vinteren. Det burde vært forbudt med all denne vedfyringen i tettbygd strøk, i det minste måtte man ha strenge krav til utslipp fra ovnene. Jeg vil ha frisk luft! Anonymkode: 40a82...e45 Vinteren har ikke begynt enda.... Kan ikke tenke meg at det er tettere nå en når det var 20 blå i fjor. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #8 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvilket parti stemte du på? Dersom det et av de røde, så har du deg selv å takke for Anonymkode: e2d5b...063 De eneste partiene som har vært mot utviklingen av denne absurde strømsituasjonen er Rødt, SV og Sp. Alle de blå partiene har konsekvent stemt for mange utenlandskabler, mer tilknyttning til EU, mer markeesstyring, acer osv. Anonymkode: 34ad8...3fb 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #9 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bor i en tett bebodd del av en av Norges største byer, i et rekkehus. På kveldene og om morgenen er det så tett av røyk ute at det ser ut som tåke, og det stinker bål overalt. På grunn av strømprisene her sør skal ALLE fyre med de gamle ovnene sine. Hva med oss med astma og allergi? Hva med miljøet? Kjenner at jeg gruer meg til vinteren. Det burde vært forbudt med all denne vedfyringen i tettbygd strøk, i det minste måtte man ha strenge krav til utslipp fra ovnene. Jeg vil ha frisk luft! Anonymkode: 40a82...e45 Jeg merker det når det fyres! Forsøker å gånemd en buff. Under pandemien tillot jeg meg å gå med munnbind ute. Jeg mener å ha hørt om noen "masker" man kan benytte, men jeg er usikker på om dette kun er for kulde eller også forurensning. Anonymkode: bca19...827
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #10 Skrevet 27. oktober 2022 EØS har fablet om forbud mot vedfyring. Er du heldig, blir det kun strømregning fremover 👍 Anonymkode: 5bfcb...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #11 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg sliter med det også. Har fire luftrensere gående hele tiden her inne, og må bruke maske når jeg går ut. Kan ikke gå tur eller noen ting, da må jeg bort fra bebyggelse. Det er helt jævlig. Anonymkode: da2d0...d35 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #12 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): EØS har fablet om forbud mot vedfyring. Er du heldig, blir det kun strømregning fremover 👍 Anonymkode: 5bfcb...9b8 Jeg er ikke mot vedfyring, men ønsker en regulering til miljøvennlig og ikke skadelig fyring. Det må da gå an å innføre ovner som brenner renere og slipper ut mindre skadelig svevestøv!? De fleste her bruker ovner som er minst 50 år gamle! Anonymkode: 40a82...e45
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #13 Skrevet 28. oktober 2022 Og så bor du i by? Hva med eksos? Flytt til mindre tettbygd strøk er mitt råd. Anonymkode: 60e15...e77 9 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #14 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke mot vedfyring, men ønsker en regulering til miljøvennlig og ikke skadelig fyring. Det må da gå an å innføre ovner som brenner renere og slipper ut mindre skadelig svevestøv!? De fleste her bruker ovner som er minst 50 år gamle! Anonymkode: 40a82...e45 Har du vært inne i husene og sjekket når ovnene er fra? Det er en voldsom generalisering du kommer med. Om du ikke takler at folk fyrer kan fu flytte til mindre tettbebygd strøk. Anonymkode: 8df18...fdc 9 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #15 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du vært inne i husene og sjekket når ovnene er fra? Rentbrennende ovner forurenser ikke på samme måte, man kan merke forskjell. Og ja, jeg har vært inne i husene til alle som bor rundt meg. Anonymkode: 40a82...e45 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #16 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og så bor du i by? Hva med eksos? Eksos er ikke et stort problem her, godt utbygd kollektivtrafikk og blindvei der jeg bor (kun de som bor her kjører). Synes uansett at dette ikke har noe med saken å gjøre. Det bør innføres (gjeninnføres) støtteordninger for å bytte ut den gamle ovnen med en rentbrennende ovn. Folk med dårlig råd har ikke råd til å skifte ut, og i mitt område bor det mange mennesker med dårlig råd. Anonymkode: 40a82...e45 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #17 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvilket parti stemte du på? Dersom det et av de røde, så har du deg selv å takke for Anonymkode: e2d5b...063 Er du totalt nepe? Det er vår tidligere høyre regjering som har satt i gang strømavtalen med acer. Anonymkode: f78f7...66a 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #18 Skrevet 28. oktober 2022 Er du heldig går snart 100% av trygda til strøm. Anonymkode: bd035...e82
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #19 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg bor i en tett bebodd del av en av Norges største byer, i et rekkehus. På kveldene og om morgenen er det så tett av røyk ute at det ser ut som tåke, og det stinker bål overalt. På grunn av strømprisene her sør skal ALLE fyre med de gamle ovnene sine. Hva med oss med astma og allergi? Hva med miljøet? Kjenner at jeg gruer meg til vinteren. Det burde vært forbudt med all denne vedfyringen i tettbygd strøk, i det minste måtte man ha strenge krav til utslipp fra ovnene. Jeg vil ha frisk luft! Anonymkode: 40a82...e45 Du burde flytte ut av byen. Der er det billigere, og masse frisk luft. Heller det enn å tvinge andre til å innrette seg etter deg. Det er mange som har plager av ulike slag, noe må en gjøre selv for å lindre slike plager. Anonymkode: 60825...257 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #20 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rentbrennende ovner forurenser ikke på samme måte, man kan merke forskjell. Og ja, jeg har vært inne i husene til alle som bor rundt meg. Anonymkode: 40a82...e45 Så fint at du har stålkontroll på hva andre har av ovner i alle hus i området rundt deg. Forstår likevel ikke hvorfor du har rett til å kontrollere de rundt deg på den måten. Anonymkode: 8df18...fdc 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå