AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #21 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg kjøper mine på salg på Europris. 10,- for 20 stk. Anonymkode: 896dc...70b Og desse går det ikkje hol på når du skal kaste dei i søppeldunkar? Anonymkode: bf356...2b2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #22 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og desse går det ikkje hol på når du skal kaste dei i søppeldunkar? Anonymkode: bf356...2b2 Aldri skjedd. De er ikke like tynne som de grå til 10,- på kiwi. Anonymkode: 896dc...70b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #23 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kun i enkelte kommuner man får det. Her jeg bor, får vi kun poser til matavfall og plastavfall. Ellers er det dunker for restavfall, glass/metall og papp/papir. De vil helst at vi bruker handleposer til restavfallet. Anonymkode: d827e...eb9 Samme her. De posene fra Normal er nermest ubrukelige for meg, de går i restavfall her. Jeg har som oftest med meg litt stor veske eller nett de gangene jeg er på Normal. Putter alt oppi der. Generelt vil jeg ikke ha små poser, rare poser, veldig store poser etc for de går rett i søpla (sortert). Har ikke noe jeg kan få brukt de til. Poser fra dagligvare bruker jeg til restsøppel og plastsøppel og tomflasker så det er ok (har store nett men ikke alltid jeg husker de). Anonymkode: 93e3b...b4a 2 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #24 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg ser sikkert litt dum ut, men jeg har en ganske romslig ryggsekk som jeg alltid bruker til handling. Såpass romslig at det går både flere melkekartonger og annet stort opp i der. Kjekkere enn å bære rundt på de vonde posene, og jeg har armene frie. Og ikke minst, jeg sparer miljøet. Ikke at jeg er noe helgen altså, herregud, jeg har mine svin på skogen jeg og, men ville bare dele, for tror det er noe mange kanskje ikke har tenkt over. Anonymkode: 4e979...419 2 2 3
Fru Uperfekt Skrevet 28. oktober 2022 #25 Skrevet 28. oktober 2022 Klougart skrev (19 timer siden): De tåler ingen verdens ting. Hanken ryker med en gang. Ikke min erfaring min eldste er sikkert året nå og i flittig bruk 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #26 Skrevet 28. oktober 2022 De er så stygge at jeg har begynt å ta med sekk eller stor veske hvis jeg skal handle der, så miljømessig funker det for min del. Har alltid kastet de i restavfallet hvis jeg har endt opp med å kjøpe. Anonymkode: c7282...c7a 7
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #27 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 27.10.2022 den 23.01): Jo, men jeg trenger jo plastposene til søppel. Og jeg vet ikke om normal har en "normal" størrelse pose, jeg har bare fått de pittesmå og gigantiske, og kan ikke ta med det på butikken akkurat Anonymkode: 6eec2...563 Det er billigere å kjøpe ruller med søppelposer på feks. rusta, enn å kjøpe plastposer i butikkene for dette formålet. Og hvorfor kan du ikke ta med de gigantiske i butikken? Anonymkode: cb708...294 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #28 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 0.11): Det er billigere å kjøpe ruller med søppelposer på feks. rusta, enn å kjøpe plastposer i butikkene for dette formålet. Og hvorfor kan du ikke ta med de gigantiske i butikken? Anonymkode: cb708...294 Fordi jeg alltid glemmer dem og fordi de tar så stor plass i veska. Og så kan de ikke lukkes. Mange grunner altså! Anonymkode: bf356...2b2
Hmmmmmm Skrevet 29. oktober 2022 #29 Skrevet 29. oktober 2022 Tvist skrev (På 28.10.2022 den 0.38): Jeg kjøper noen grå poser fra Kiwi. Husker ikke pris, men under en krone per pose. Handleposene koster vel tre kroner stykket? Jeg har kjøpt en rull med søppelposer fra rema. De er grå. Koster 11 kr for rullen. Mye billigere en mange poser til 3 kr stk.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #30 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 0.44): Jeg kjøper mine på salg på Europris. 10,- for 20 stk. Anonymkode: 896dc...70b Hvor store er de? Anonymkode: 34637...bfb
Gjest ti10 Skrevet 29. oktober 2022 #31 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 29.10.2022 den 0.09): De er så stygge at jeg har begynt å ta med sekk eller stor veske hvis jeg skal handle der, så miljømessig funker det for min del. Har alltid kastet de i restavfallet hvis jeg har endt opp med å kjøpe. Anonymkode: c7282...c7a Enig i at de er forferdelig stygge. Men jeg skjønner ikke helt greia med disse papirposene mange butikker har begynt å bruke, heller. Ja, jeg skjønner at de unngår å bruke plast, men papirposene er jo så å si umulig å gjenbruke. Dvs. jeg bruker dem til pant, men de holder jo knapt nok til det. Og å handle klær, bøker, eller det meste, egentlig og få utlevert papirpose som man må ut i regnet i med det er jo bare håpløst, det man har oppi, er jo gjennomvått før man kommer seg hjem.
Tvist Skrevet 29. oktober 2022 #32 Skrevet 29. oktober 2022 ti10 skrev (21 minutter siden): Enig i at de er forferdelig stygge. Men jeg skjønner ikke helt greia med disse papirposene mange butikker har begynt å bruke, heller. Ja, jeg skjønner at de unngår å bruke plast, men papirposene er jo så å si umulig å gjenbruke. Dvs. jeg bruker dem til pant, men de holder jo knapt nok til det. Og å handle klær, bøker, eller det meste, egentlig og få utlevert papirpose som man må ut i regnet i med det er jo bare håpløst, det man har oppi, er jo gjennomvått før man kommer seg hjem. Enig, papirposer er ubrukelig. Bruker sekk eller tøynett. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #33 Skrevet 29. oktober 2022 Det er helt tåpelig. Jeg synes igrunn noen små poser kan være greie å ha til søppelspannet på badet, men disse små ubrukelige posene fra normal og andre er jo bare hinsides ubrukelige til absolutt alt. De går rett i søppelet hos meg. Anonymkode: 9f109...cbd 3
Fru Uperfekt Skrevet 30. oktober 2022 #34 Skrevet 30. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi jeg alltid glemmer dem og fordi de tar så stor plass i veska. Og så kan de ikke lukkes. Mange grunner altså! Anonymkode: bf356...2b2 Om du bretter de så tar de ikke mye plass, jeg har de i en vanlig lomme Endret 30. oktober 2022 av Fru Uperfekt 3
Fru Uperfekt Skrevet 30. oktober 2022 #35 Skrevet 30. oktober 2022 ti10 skrev (7 timer siden): Enig i at de er forferdelig stygge. Men jeg skjønner ikke helt greia med disse papirposene mange butikker har begynt å bruke, heller. Ja, jeg skjønner at de unngår å bruke plast, men papirposene er jo så å si umulig å gjenbruke. Dvs. jeg bruker dem til pant, men de holder jo knapt nok til det. Og å handle klær, bøker, eller det meste, egentlig og få utlevert papirpose som man må ut i regnet i med det er jo bare håpløst, det man har oppi, er jo gjennomvått før man kommer seg hjem. Papirposene er dårligere for miljøet enn plastposer 2
Helene Skrevet 30. oktober 2022 #36 Skrevet 30. oktober 2022 Jeg bruker gjenbruksposen fra normal. Tror jeg betalte 30 kr for den. Søppelposer, kjøper det i butikken, ca 30 øre pr stk. Ja, har regnet på det. Gjenbruksposen, brukt den i over 2 år. Har flere.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #37 Skrevet 30. oktober 2022 On 10/28/2022 at 12:12 PM, AnonymBruker said: Jeg ser sikkert litt dum ut, men jeg har en ganske romslig ryggsekk som jeg alltid bruker til handling. Såpass romslig at det går både flere melkekartonger og annet stort opp i der. Kjekkere enn å bære rundt på de vonde posene, og jeg har armene frie. Og ikke minst, jeg sparer miljøet. Ikke at jeg er noe helgen altså, herregud, jeg har mine svin på skogen jeg og, men ville bare dele, for tror det er noe mange kanskje ikke har tenkt over. Anonymkode: 4e979...419 Jeg og. Handler ofte etter jobb, da fyller jeg varer i sekken og i bagen som henger på sykkelen min. Når jeg og samboer storhandler med bil, tar vi alltid med oss gjenbruksnett. Poser til restavfall stjeler jeg fra jobb 🤐. Jobber i kommunen. De er hvite og tynne. Funker helt fint. Er av samme kvalitet som de som kjøpes på kiwi og sånt. Anonymkode: 657df...328
Luckiness Skrevet 30. oktober 2022 #38 Skrevet 30. oktober 2022 Tvist skrev (På 28.10.2022 den 0.38): Jeg kjøper noen grå poser fra Kiwi. Husker ikke pris, men under en krone per pose. Handleposene koster vel tre kroner stykket? Men hva bruker du de vanlige handleposene til da? Eller bruker du kun gjenbrukbare nett når du handler? Om ikke samles det vel bare opp med handleposer.
Hedda-78 Skrevet 30. oktober 2022 #39 Skrevet 30. oktober 2022 Normal-posene er ubrukelige. Det samme gjelder posene fra Stormberg. Jeg sørger alltid for å ha med en egen pose når jeg skal dit, for å slippe dem. De skaper bare mer søppel, det kan da umulig være miljøvennlig. 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #40 Skrevet 30. oktober 2022 Fru Uperfekt skrev (3 timer siden): Papirposene er dårligere for miljøet enn plastposer Det ble ofte sagt for en del år side, men det viste seg at utregningen tok utgangspunkt i at plasten i plastbæreposene ble resirkulert og brukt til nye poser. Det blir den som regel ikke, så da blir det hipp som happ hva som er mest miljøskadelig. Anonymkode: ba632...352
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå