Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet hva posene fra Normal er laget av? Altså "bæreposene" som man betaler 3 kroner for når man handler? (De er så sykt upraktiske at jeg vet ikke hva jeg kan bruke dem til, så tenkte å kaste)

Endret av Smascha
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurte en gang, hun jenta i kassa trodde det var stoff og da i vanlig avfall 

Anonymkode: 9b82a...eea

• Liker 1
Skrevet

Du mener de tjukke? Jeg pleier å kaste de og, selv om jeg antar at de er laget sånn for å kunne bli gjenbrukt, men vet ikke hva jeg skal med mange poser her og der

Anonymkode: 6eec2...563

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker de til pant, papiravfall osv. Har også brukt de til å levere ting i til venner og familie, slik at jeg har de vanlige handleposene til restavfall 😅

Anonymkode: d827e...eb9

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan informere om at de tåler IKKE tre store brusflasker ihvertfall 😅

Anonymkode: 016c7...875

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Smascha skrev (40 minutter siden):

Noen som vet hva posene fra Normal er laget av? Altså "bæreposene" som man betaler 3 kroner for når man handler? (De er så sykt upraktiske at jeg vet ikke hva jeg kan bruke dem til, så tenkte å kaste)

De kan vaskes i maskin og er helt greie bærenett, antar det er laget av plast og stoff blanding tåler ullvask (iallefall på mine vaskemaskiner)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du mener de tjukke? Jeg pleier å kaste de og, selv om jeg antar at de er laget sånn for å kunne bli gjenbrukt, men vet ikke hva jeg skal med mange poser her og der

Man bruker de oppatt

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Man bruker de oppatt

Har ikke noe å bruke de på, bruker bare de vanlige plastposene til søppel, men det er det

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke noe å bruke de på, bruker bare de vanlige plastposene til søppel, men det er det

Så du handler aldri på noen butikker?

• Liker 4
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden):

Så du handler aldri på noen butikker?

Jo, men jeg trenger jo plastposene til søppel. Og jeg vet ikke om normal har en "normal" størrelse pose, jeg har bare fått de pittesmå og gigantiske, og kan ikke ta med det på butikken akkurat 

• Liker 5
Skrevet

De tåler ingen verdens ting. Hanken ryker med en gang. 

• Liker 5
Skrevet

De er dritstygge så de har jeg aldri kjøpt. Endte opp med å kjøpe ett nett til 50-lappen for å slippe den stygge posen.. og etter det har jeg ikke handlet der. Blir ikke inspirert til å kjøpe noe som helst der.

Anonymkode: 02d37...936

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spurte en gang, hun jenta i kassa trodde det var stoff og da i vanlig avfall 

Anonymkode: 9b82a...eea

Herlig at ho i kassa ikkje kan svare sikkert...

Anonymkode: bf356...2b2

Skrevet

Jo, men jeg trenger jo plastposene til søppel. Og jeg vet ikke om normal har en "normal" størrelse pose, jeg har bare fått de pittesmå og gigantiske, og kan ikke ta med det på butikken akkurat 

Vanlige plastposer er veldig dyre for å bruke til søppel. Jeg kjøper poser på butikken til søppel, litt tynnere og mye billigere.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Man får gratis poser av kommunen til søppelposer.  Gjenbruksposer er viktig å bruke fremfor å kjøpe plastposer i butikk, har du ikke fått med deg noe som helst om klima og skadene på dyr og mennesker plastproduksjon gir? 

Anonymkode: a37b4...5f7

• Liker 2
Skrevet
Tvist skrev (8 minutter siden):

Vanlige plastposer er veldig dyre for å bruke til søppel. Jeg kjøper poser på butikken til søppel, litt tynnere og mye billigere.

Hvor finner du billige søppelposer som holder søppelet (ikke går hull med en gang)? De jeg finner koster like mye per pose som handleposene fra butikken. Det er noen måneder siden jeg dobbelsjekket det da men.  

Anonymkode: 3fac1...5ad

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Man får gratis poser av kommunen til søppelposer.  Gjenbruksposer er viktig å bruke fremfor å kjøpe plastposer i butikk, har du ikke fått med deg noe som helst om klima og skadene på dyr og mennesker plastproduksjon gir? 

Ikke alle kommuner har det. 

Anonymkode: dd7c1...3aa

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor finner du billige søppelposer som holder søppelet (ikke går hull med en gang)? De jeg finner koster like mye per pose som handleposene fra butikken. Det er noen måneder siden jeg dobbelsjekket det da men.  

Jeg kjøper noen grå poser fra Kiwi.  Husker ikke pris, men under en krone per pose. Handleposene koster vel tre kroner stykket?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kun i enkelte kommuner man får det. Her jeg bor, får vi kun poser til matavfall og plastavfall. Ellers er det dunker for restavfall, glass/metall og papp/papir. De vil helst at vi bruker handleposer til restavfallet.

Anonymkode: d827e...eb9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kjøper mine på salg på Europris. 10,- for 20 stk. 

Anonymkode: 896dc...70b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...