Gå til innhold

Hvor mye sparer dere hver måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Folk sparer mer i mnd enn vi har utbetalt til sammen… her er det ikke mye sparing, er heldig om det er igjen penger til neste lønning. 

Anonymkode: 0d651...1cd

At noen av de som kommenterer svimlende sparesummer her er serisøse, det tviler jeg ikke på. Men at alle ser seriøse? Neppe. 

Jeg sparer 2000 i fond og 5000 på sparekonto. Noen ganger blir det mindre, andre ganger mer. 

Anonymkode: 03f3a...bbc

Skrevet

32-40 000 i mnd (inkludert nedbetaling av lån). 

Anonymkode: b7917...c39

Skrevet

3-4000 hver, litt mer når feriepengene og skatten kommer. Har ganske nylig klart å gå fra å betale flere tusen i måneden i forbrukslån til å være gjeldsfri og ha en månedslønn på sparekonto, det er en start jeg er stolt av.

Anonymkode: 57af4...658

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så renter på lånet betales ikke på lånet?

Anonymkode: 0d5d2...814

Jo, renter er innbakt i de faste utgiftene, men ser ikke på dette som sparing. 😊 Avdragene på 7-8000 kan vel det?

Anonymkode: 12904...77a

Skrevet

Bor alene så er bare meg. 27 år. Etter nedbetaling av boliglån og andre utgifter er betalt har jeg mellom 50-70k til overs som går til div sparing (bufferkonto, feriekonto, oppussingskonto, fond og aksje)

Anonymkode: 4a8c3...468

Skrevet

Det jeg har igjen på lønnskonto dagen før ny utbetaling. Kan være fra 0 til mange titusener. Er vant med å spørre "er det verdt det?" ikke "har jeg råd?"

Anonymkode: 73b16...79b

• Liker 1
Skrevet

Varierer litt, men vanligvis rundt 3-5000kr. Vet ikke hvor mye samboer sparer. Han har dyrere hobby enn meg og er innimellom helt blakk på slutten av måneden. Vi får barn snart, så da blir det nok ikke like mye sparing. 

Anonymkode: fcea9...69f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jo, renter er innbakt i de faste utgiftene, men ser ikke på dette som sparing. 😊 Avdragene på 7-8000 kan vel det?

Ja, avdrag er sparing. Renter er ikke det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, avdrag er sparing. Renter er ikke det.

Ja, så vi sparer 8000 på avdrag + 25.000 - 30.000 på fond og sparekonto. Vi har nettopp kjøpt hus, men prioriterer å bygge oss en buffer dette året før vi vurderer raskere nedbetaling av lån. 😊

Skrevet

Tror mange legger på noen tusenlapper her i tråden.. de fleste innlegg her inne handler om dårlig økonomi, der folk sliter med å få endene til å møtes. Men i spare trådene sparer folk mer enn hva andre har utbetalt 😅 

Anonymkode: e5d52...253

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tror mange legger på noen tusenlapper her i tråden.. de fleste innlegg her inne handler om dårlig økonomi, der folk sliter med å få endene til å møtes. Men i spare trådene sparer folk mer enn hva andre har utbetalt 😅 

Kan hende det ikke er de samme folkene som svarer på trådene, da vet du…

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan hende det ikke er de samme folkene som svarer på trådene, da vet du…

Tror det er mange som overdriver voldsomt når det kommer til spare trådene 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tror det er mange som overdriver voldsomt når det kommer til spare trådene 

Hvorfor det? Av hvilken grunn? Vi sparer mye. Vi er begge høyt utdannet, tjener over 1 mill i året hver pluss bonus. Snart 50 så har hatt lang opptjening. Det er jo flere som oss. Og da er det jo ikke rart man kan spare mye. I tillegg er det et forum om økonomi og det tiltrekker seg gjerne folk med interesse i penger. Men er nok noen som også oppgir kortsiktig sparing som de skal bruke til buffer, jul og ferier osv. Vi betaler det av månedslønna så for meg er sparing langsiktig. 

Anonymkode: 3027c...9dd

• Liker 4
Skrevet

8847kr

Anonymkode: 1e9bd...9ac

Skrevet

Vi er 2 stk med felles økonomi. Sparer ca 12000 kr mnd nedbetaling boliglån, ca 1000 kr til barn (fond) og rundt 50-100 000 kr ellers i løpet av et år.

Har ca 80 000 kr utbetalt til sammen hver måned +feriepenger, bonus osv.

Har ganske stort boliglån så hvis renten går opp mer så blir vel sparing utover boliglån 0....

Vi lever ellers ganske økonomisk. Har ca 1.5 mill kr i aksjer/fond som buffer

Anonymkode: eff8b...4af

Annonse
Skrevet

0😳 Går i minus hver måned foreløpig, så prioriterer å betale ned det jeg skylder. 43000 utbet og 2 barn

Anonymkode: 63e82...203

Skrevet

0

Anonymkode: 9bb1b...3c7

Skrevet

I fjor sparte vi 100 000, i år ligger vi an til å spare 150 000. Netto utbetalt 80 000 til sammen per måned. 2,5 mill igjen på huslån, tre barn fra 9-17 år. Så bruker vi plutselig noen penger på oppussing eller bil eller noe.

Anonymkode: d691f...a0f

Skrevet

Jeg heldig og sparer 10k hver mnd. uten uten noe særlig effort. Har inn såvidt over 30k netto og lite forbruk, foruten om på bilen, den er litt tørst, må betale parkering på jobb, bom, osv. Har spart til EK for min neste bolig, men har nå litt mer enn jeg egentlig trenger for det jeg vil ha, så nå sparer jeg til ny bil. 

Anonymkode: 63ec2...8eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg svarer aldri på de trådene du nevner her. Kun det som er aktuelt for meg. Jeg ser at avdrag på boliglån regnes som sparing og det tok jeg ikke med i svaret mitt så lite overdrivelse i hvor mye jeg sparer da. 

Anonymkode: 168fb...959

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...