AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Det er bare "klaging", roping og misnøye konstant så lenge jeg ikke bærer og aktiviserer mens jeg bærer. Jeg er helt utslitt, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Prøver å møte baby på alle dens behov, men synes ikke det har særlig effekt. Vil ikke sitte i vogna og ingen andre steder heller. Er det vanlig? Hvordan er din på den alderen? Trodde babyer som begynner å bli sås Tore gjerne lekte på gulvet og var blide og fornøyde. Anonymkode: ed4db...0c1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Det kan være en fase som vil gå over, det kan være ubehag eller smerter, det kan være personlighet og mye annet. Veldig vanskelig å vite med de små når de ikke kan forklare😔 Er det noen tegn på at det kan være helseplager? Forstoppelse, sure oppstøt, låsninger, tenner på vei, eksem eller noe sånt? Viss ikke, så kan det være frustrasjon fordi baby vil mer enn han får til, eller bare personlighet. Jeg har heldigvis bare hatt blide barn på den alderen.. på dagtid altså.. på natten hadde pipa ei anna lyd🙄 Anonymkode: 96c7e...db4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det kan være en fase som vil gå over, det kan være ubehag eller smerter, det kan være personlighet og mye annet. Veldig vanskelig å vite med de små når de ikke kan forklare😔 Er det noen tegn på at det kan være helseplager? Forstoppelse, sure oppstøt, låsninger, tenner på vei, eksem eller noe sånt? Viss ikke, så kan det være frustrasjon fordi baby vil mer enn han får til, eller bare personlighet. Jeg har heldigvis bare hatt blide barn på den alderen.. på dagtid altså.. på natten hadde pipa ei anna lyd🙄 Anonymkode: 96c7e...db4 Da er det motsatt her, baby sover fint om natten med litt amming innimellom. Er sjekket for "alt", går på de daglig, ingen hovene gommer så ikke tenner enda. Sitter med en følelse av at jeg ikke klarer å lese babyen min😞 Anonymkode: ed4db...0c1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da er det motsatt her, baby sover fint om natten med litt amming innimellom. Er sjekket for "alt", går på de daglig, ingen hovene gommer så ikke tenner enda. Sitter med en følelse av at jeg ikke klarer å lese babyen min😞 Anonymkode: ed4db...0c1 Går på do* Anonymkode: ed4db...0c1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg hadde en kort slik periode rundt samme tid som jeg tolket som separasjonsangst. Måtte bære og aktivisere mye. Om jeg så mye som tenkte på å snu kroppen vekk så var det misnøye 😅 Forhåpentligvis det samme hos deg? Her står det noe om akkurat dette på babyverden. At det er en spesielt irritabel tid. Se I tabellen litt lenger ned på siden,med oversikt over utviklingstrinn osv ☺️ https://www.babyverden.no/baby/dette-er-babyens-10-vanskeligste-perioder/ Anonymkode: da008...e4d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde en kort slik periode rundt samme tid som jeg tolket som separasjonsangst. Måtte bære og aktivisere mye. Om jeg så mye som tenkte på å snu kroppen vekk så var det misnøye 😅 Forhåpentligvis det samme hos deg? Her står det noe om akkurat dette på babyverden. At det er en spesielt irritabel tid. Se I tabellen litt lenger ned på siden,med oversikt over utviklingstrinn osv ☺️ https://www.babyverden.no/baby/dette-er-babyens-10-vanskeligste-perioder/ Anonymkode: da008...e4d Her Har baby alltid vert sånn, trodde bare det skulle gå over snart... Anonymkode: ed4db...0c1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #7 Skrevet 28. oktober 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Her Har baby alltid vert sånn, trodde bare det skulle gå over snart... Anonymkode: ed4db...0c1 Okei, det kom ikke frem i hi. Men hvordan er soverutinene deres da? Jeg ser du skriver at han er sjekket for "alt" og alt er fint, og at han sover godt på natt men ikke dag? Hvor lenge sover han og hvor lenge er han våken i strekk? Anonymkode: da008...e4d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #8 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Okei, det kom ikke frem i hi. Men hvordan er soverutinene deres da? Jeg ser du skriver at han er sjekket for "alt" og alt er fint, og at han sover godt på natt men ikke dag? Hvor lenge sover han og hvor lenge er han våken i strekk? Anonymkode: da008...e4d 12 timer om natten, 2-3 lurer om dagen på en halvtime hver. Totalen er vel innafor? Anonymkode: ed4db...0c1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #9 Skrevet 28. oktober 2022 Min baby er akkurat sånn, konstant misfornøyd. Er nå 9 måneder og har egentlig vært vanskelig å gjøre fornøyd siden fødsel. Det er ikke noe fysisk galt med han, han bare er veldig nysgjerrig og vil at det skal skje ting hele tiden. En veldig viktig del av barnets utvikling er å erverve evnen til å regulere følelsene sine. Noen er bare veldig misfornøyd til de klarer å regulere dette selv og noen trenger da mer støtte fra foreldre eks aktivisering, kos eller bæring. du gjør en kjempegod jobb. Du kan aldri gi barnet for mye kjærlighet, nærhet. Det vil bli bedre etterhvert. Anonymkode: 7da1f...cea
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #10 Skrevet 28. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: 12 timer om natten, 2-3 lurer om dagen på en halvtime hver. Totalen er vel innafor? Anonymkode: ed4db...0c1 Totalen kan være innafor ja (men marginalt) , men kanskje ikke for ditt barn, siden han er så misfornøyd? Hva med å prøve å legge tidligere på dagen enn hva du pleier. Rugge vogna eller støtte lenger etter at han våkner etter første søvn syklus 🤷♀️ at han ikke er våken mer enn 2-2,5 timer av gangen? Anonymkode: da008...e4d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #11 Skrevet 28. oktober 2022 Det er nok ikke uvanlig, nei. Mange som har det sånn. Jeg hadde en såkalt high need baby med eldsten. Og ja, han måtte bæres og væres med absolutt hele tiden, og helst ha kroppskontakt absolutt hele tiden. Jeg kunne ikke sitte i ro, han måtte ha bevegelse, og nektet selvsagt bæretøy. Så jeg gikk og gikk og gikk og gikk og bar og bar og bar, og om han skulle ligge i babygymmen måtte jeg sitte der og helst stryke på ham hele tiden, skulle jeg brette klær lå han og hyyyyyyylte rett ved siden av meg hele tiden, osv. Ja, det er drittslitsomt... Anonymkode: b069e...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #12 Skrevet 28. oktober 2022 Sånn var mitt barn også. Det ble bedre når hun lærte seg å krype, så å gå, og enda bedre når hun begynte i barnehagen. Hun er fortsatt sutrete innimellom, men nå er hun mer innenfor normalområdet. Hold ut! Anonymkode: 8551c...609 1
Regnbuefisk Skrevet 28. oktober 2022 #13 Skrevet 28. oktober 2022 Min yngste var/er også en skikkelig sutrekopp. Begynner å bli bedre nå ved ni mnd, men han er fortsatt mye misfornøyd. Her sutrer han ni av ti ganger fordi han er sliten. Ikke nødvendigvis trøtt nok til å sove, men sliten og kanskje litt overstimulert. Ikke så mye å gjøre med det. Jeg løser ikke problemet ved å aktivisere/leke/distrahere, for han kjeder seg jo ikke. Så stort sett får han bare sutre. Jeg er i nærheten, prater med han og tar han opp innimellom. Hvis det går over til gråt får han trøst. Men veldig ofte sutrer han en stund, så roer han seg, legger seg ned og kikker og slapper av litt. Prøv å ikke tenke at all sutring er et problem du må løse. Hvis behovet er akutt så får du klar beskjed med gråt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå