AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Hei! Jeg har skrevet under for privatskifte etter min mor. Jeg har ogaå en bror som jeg har lite kontakt med. H a skjer videre? Trenger jeg fullmakt fra han? Hva hvis han også skriver under for privat skifte? Mora har penger på konto. Er det så enkelt som å dele penge på like deler? Anonymkode: 417ec...cf7
CAPS LOCK Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Du trenger fullmakt fra ham hvis også han signerer på erklæringen om privat skifte, men ikke ellers
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 15 minutter siden, CAPS LOCK said: Du trenger fullmakt fra ham hvis også han signerer på erklæringen om privat skifte, men ikke ellers Så om han ikke skrev under privat skifteerklæring kan vi gå frem og fordele penger. Hvis han er også skrevet under, trenger jeg fullmakt fra han? Til hva? Jeg har tenkt det sånn at vi fordeler penger likt og thats it. Men er litt redd han kan forlenge hele processen. Hva skjer etter at vi har fått skifteattest? Anonymkode: 417ec...cf7
CAPS LOCK Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så om han ikke skrev under privat skifteerklæring kan vi gå frem og fordele penger. Hvis han er også skrevet under, trenger jeg fullmakt fra han? Til hva? Jeg har tenkt det sånn at vi fordeler penger likt og thats it. Men er litt redd han kan forlenge hele processen. Hva skjer etter at vi har fått skifteattest? Anonymkode: 417ec...cf7 Hvis han i likhet med deg signerer på erklæringen om privat skifte, så får han i likhet med deg disposisjonsrett over eiendelene til den døde, og da trenger du en fullmakt fra ham til å disponere over eiendelene til den døde på hans vegne. Ellers må han i likhet med deg kontakte banken når pengene på kontoen skal overføres til deg og ham. Med fullmakt fra ham kan du gjøre dette uten hans medvirkning Når du har fått skifteattesten kontakter du banken og legger fram attesten, så får du tilgang på kontoen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå