jaro Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg kjenner en dame på rundt 75 år som beskriver symptomer på nevropatisk smerter... Hun har vært innlagt for angst og depresjon og får bare beskjed om at smertene er pga det/stress. Jeg leser nå om at angst og depresjon kan være en følge av de nevropatiske smertene, og jeg skulle gjerne visst hvem man oppsøker for å bli tatt på alvor og undersøkt på riktig vis. Jeg har prøvd å Google dette, men kommer bare til artikler som beskriver tilstanden osv, ikke hvem som egentlig setter diagnosen. Når (det lokale) systemet har begynt å samarbeide (DPS, fastlege) får jeg inntrykk av at alle samler seg om samme diagnose og ikke tar henne på alvor. Jeg tror ikke noen har faktisk gitt henne svar på om hvorfor dette evt ikke skal være nevropatisk smerte.... Er det noen her som kjenner til klinikker eller behandlere man kan oppsøke? Øst/sørlandet..
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Hun bør bytte fastlege, og har hun råd bør hun gå til en helprivat nevrolog for skikkelig utredning, da helst uten å ha med papirer fra fastlege/dps! Anonymkode: 90651...ffe
jaro Skrevet 28. oktober 2022 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hun bør bytte fastlege, og har hun råd bør hun gå til en helprivat nevrolog for skikkelig utredning, da helst uten å ha med papirer fra fastlege/dps! Anonymkode: 90651...ffe Tusen takk, da skal jeg undersøke dette! 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå