Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjort er best så lenge ikke dyret var i brunst. Deretter elg, så rådyr, og så rein. Sikkert fordi jeg er minst vant til rein.

Anonymkode: 7a562...fce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Muskath skrev (7 timer siden):

Da har du kokt det for lite. Hvis du marinerer og koker lenge nok, blir det mørt, «pulled elg» om du vil også. 

Jada, selvfølgelig er det grep man kan ta for å få det spiselig :) og det gjør vi også, når vi merker at kjøttet vi fikk tak i er seigt. Det er typisk de årene vi ikke har fått jaktet selv, men kjøper av noen andre. Da har vi ingen kontroll med hvor lenge slaktet hang og de som skjærer ned gidder ikke merke delene med hvor de satt på dyret. Foretrekker å bruke elgen som biff, men det blir fort kjøttdeig av det da.

Merk at jeg skrev at elg er oftere seigt, ikke ER seigt. Skjønner ikke hvorfor du henger deg sånn opp i andre sine erfaringer og videre preferanser. 

Anonymkode: 7ff9f...bef

Skrevet

Rein så elg. Elg er ganske nøytralt men bruker det mye i stedet for oksekjøtt. Lite erfaring med hjort. 

Skrevet
LiseTV skrev (11 timer siden):

Hva foretrekker du av hjort, elg eller rein?

hjort

Anonymkode: 1496d...7bc

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jada, selvfølgelig er det grep man kan ta for å få det spiselig :) og det gjør vi også, når vi merker at kjøttet vi fikk tak i er seigt. Det er typisk de årene vi ikke har fått jaktet selv, men kjøper av noen andre. Da har vi ingen kontroll med hvor lenge slaktet hang og de som skjærer ned gidder ikke merke delene med hvor de satt på dyret. Foretrekker å bruke elgen som biff, men det blir fort kjøttdeig av det da.

Merk at jeg skrev at elg er oftere seigt, ikke ER seigt. Skjønner ikke hvorfor du henger deg sånn opp i andre sine erfaringer og videre preferanser. 

Anonymkode: 7ff9f...bef

Det var bare for å gi et godt råd ang kjøtt som anses som seigt.  Jeg henger meg ikke opp i preferanser nei. 

• Liker 1
Skrevet
Drizzt skrev (4 timer siden):

Jeg har spist hjortburger og elgburger og synes de smaker fint. Rein har jeg aldri smakt.

Har bare spist rent kjøtt og grytekjøtt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...