Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva foretrekker du av hjort, elg eller rein?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen av de

Anonymkode: 0db68...76a

• Liker 1
Skrevet

Ælj karbonader 🙂 

Skrevet

I følgende rekkefølge: elg, rein, hjort.

Anonymkode: 4fe83...623

• Liker 1
Skrevet
LiseTV skrev (3 minutter siden):

Rådyr er best.

Spiste mye hjort og rådyr når jeg bodde sørpå. Etter at jeg flyttet nordpå så går det i elg. Elgsmaken nordpå er litt annerledes enn i trønderlag. En gang i blant blir det et reinsdyr også, men ikke selvskutt. 

Anonymkode: 092d8...1bd

• Liker 1
Skrevet

Hvis jeg er døden nær og kun overlever hvis jeg spiser en av de, kan jeg til nød spise elgkalv... Men da skal det være helt krise. 

Anonymkode: 09af7...7c6

Skrevet

Elg er godt. Rådyr kan jeg ikke huske å ha smakt. Reisdyr er grusomt. Smaker surt og ekkelt.

Anonymkode: 5c49e...852

Skrevet

Hjort! Elg smaker kjedelig og blir oftere seig.

Anonymkode: 7ff9f...bef

Skrevet

Elgkjøtt er ikke seigt. Det kommer an på hvordan du tilbereder det, og hvilken del det er på dyret. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har aldri smakt hjort, og mellom elg og rein foretrekker jeg elg.  Synes rein har en litt skarp smak.  

Elgkjøtt er magert, sunt og smakfullt.  Når jeg lager elgkarbonader blander jeg 50/50 med karbonadedeig for at ikke viltsmaken skal bli altfor dominerende.  Bruker ellers elgkjøtt i viltgryte med tyttebær hvor kjøttet koker så lenge at det er helt mørt.  Googler du 'Kirsten Winges elggryte' så har du en enkel og veldig god oppskrift.  

Skrevet

Rein, elg og hjort. 

elg smaker lite, nesten som storfe. Hjort er godt, men irriterer meg at fettet på dyret smaker dritt. 

Anonymkode: 5a387...8cd

• Nyttig 1
Skrevet
Muskath skrev (26 minutter siden):

Elgkjøtt er ikke seigt. Det kommer an på hvordan du tilbereder det, og hvilken del det er på dyret. 

Elgkjøtt kan være seigt, jo. Har dessverre vært uheldig de siste årene.

Skrevet

Hjort har jeg aldri smakt.

Foretrekker rein fremfor elg.

Anonymkode: f7e72...a2b

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Elgkjøtt kan være seigt, jo. Har dessverre vært uheldig de siste årene.

Da har du kokt det for lite. Hvis du marinerer og koker lenge nok, blir det mørt, «pulled elg» om du vil også. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Rein og elg. Rein fordi det er magert, proteinrikt og lett å slenge sammen noe av. Elg fordi jeg har lett tilgang, lett og lage alt fra farse til biff av.

Anonymkode: 3e5c2...fbd

• Liker 1
Skrevet

Har smakt hjortehjerte en gang, og det var godt. Så kanskje jeg ville gått for hjort da. Reinsdyr er helt greit i gryter, og elg er helt greit som stek, karbonader og i gryter. Ville nok foretrukket elg fremfor reinsdyr. 

Anonymkode: e8ceb...d85

Skrevet

Elg er desidert mins viltsmak. Jeg setter reinsdyrkjøtt ekstremt høyt. Det er noe av det aller beste jeg får. Hjort er også veldig godt. Elg er godt det også, men ikke i samme liga som de mindre dyrene.

Skrevet

Elg > reinsdyr > hjort

Anonymkode: 8efea...1e9

Skrevet

Rein over hjort, men begge deler er godt. Elg liker jeg egentlig ikke. 

Skrevet
LiseTV skrev (10 timer siden):

Jeg har spist hjortburger og elgburger og synes de smaker fint. Rein har jeg aldri smakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...