Gå til innhold

Hvordan forholde seg til en vanskelig kollega?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som vi flere sliter med å samarbeide med. 
Hun er dominerende og vil bestemme alt. 
Hun baksnakker alle til alle, vrir på ting/ lyver og skaper dårlig stemning. Manipulerer og setter folk opp mot hverandre. 
Hun er den eneste av oss uten utdannelse, - vi tror dette er noe grunnen til at hun føler så sterkt på å snakke ned oss med utdannelse. 
Rundt leder smisker hun og oppfører seg helt annerledes. Vi er flere som har snakker med sjefen, og hen lovet å ta en prat med henne da vi er flere som reagerer. Dette har han enda ikke gjort. 
Ei er blitt sykmeldt pga situasjonen, og jeg selv gryter meg til å gå på jobb og har mistet motivasjonen helt. 
Har tatt henne flere ganger på løgn, men da bare blåser hun det bort og lyver seg ut av det. 
Hva gjør jeg i en slik situasjon? 

Anonymkode: 1d1c5...64e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står i lignende situasjon selv og har akkurat søkt ny jobb grunnet dette. Snakket med leder og fikk da avklart at leder ikke ser saken slik vi gjør, hun ser rett og slett ikke den ansatte slik vi gjør og da har vi lite å stille opp med.

Kartlegg om din leder kommer til å gjøre noe med dette, hvis ikke: bytt jobb. 

Anonymkode: 56ee9...685

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Står i lignende situasjon selv og har akkurat søkt ny jobb grunnet dette. Snakket med leder og fikk da avklart at leder ikke ser saken slik vi gjør, hun ser rett og slett ikke den ansatte slik vi gjør og da har vi lite å stille opp med.

Kartlegg om din leder kommer til å gjøre noe med dette, hvis ikke: bytt jobb. 

Anonymkode: 56ee9...685

Jeg bytter ikke jobb. Har jobbet der i 14 år og har en trygg og fast jobb rettet til min utdannelse. Lurer bare på hvordan jeg skal forholde meg til henne 

Anonymkode: 1d1c5...64e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...