AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Hei. Går mest sannsynlig gjennom spontanabort og lurer på om jeg kan gå på jobb i morgen og frem til søndag? Jeg har ingen smerter, bare blødning. Om jeg skulle få smerter blir selvsagt saken en annen, men foreløpig tenker jeg jeg kan dra på jobb i morgen. Snakket med lege og skal måle hcg for å være sikker, men det er nok sa. Legen sa derimot ingenting om jobb og jeg glemte å spørre. Jobber i helsevesenet om det har betydning, men er en rolig avdeling uten tunge løft eller andre påkjenninger. Ikke ofte jeg spørr om ting på kg, men jeg har ikke lyst å ringe legen for et så trivielt spørsmål. Anonymkode: 08f00...b2b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Hvis formen er fin så kan du det. Anonymkode: aed3e...fb5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 Selvsagt kan du det, hvis du føler du er i form til det. Anonymkode: 51989...811
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg gikk på jobb ja. Var greit å få tankene over på andre ting også. Anonymkode: a8926...9d8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selvsagt kan du det, hvis du føler du er i form til det. Anonymkode: 51989...811 Jo, bare leste litt rundt at om det er såkalt truende abort anbefales det å hvile. Dette er kanskje utdatert ikke vet jeg. Er jo en ørliten sannsynlighet for at det går rett vei selv om man har en større blødning, om man ikke har smerter. Ikke at jeg har så mye håp men. Anonymkode: 08f00...b2b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg gikk på jobb, var håndterbare smerter og ikke for mye blødning. Anonymkode: 9bca0...065
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #7 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gikk på jobb ja. Var greit å få tankene over på andre ting også. Anonymkode: a8926...9d8 Var du da sikker på at du hadde hatt sa? Eller var du fortsatt usikker og hadde ikke fått bekreftet det? Hadde du smerter i forbindelse med sa? Anonymkode: 08f00...b2b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #8 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jo, bare leste litt rundt at om det er såkalt truende abort anbefales det å hvile. Dette er kanskje utdatert ikke vet jeg. Er jo en ørliten sannsynlighet for at det går rett vei selv om man har en større blødning, om man ikke har smerter. Ikke at jeg har så mye håp men. Anonymkode: 08f00...b2b En spontanabort kan du ikke hindre, så det høres ut som utdatert informasjon, ja. Men som sagt, er du i både fysisk og psykisk form til å dra på jobb gjennom dette så gjør du det. Det kan gjøre godt å ikke bare gå hjemme og vente på smerter og mer blødning etc. Håper dog det går riktig vei for deg! Lykke til ❤️ Anonymkode: 51989...811
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #9 Skrevet 27. oktober 2022 Googlet litt, og hvis det er «truende abort» så står det at man bør holde seg i ro og sykemeldes. Jeg er ikke kjent med begrepet selv, men jeg blødde hver dag fra uke 6 til 14 i første svangerskap. Var hos legen, jordmor og tidlig ultralyd på den tiden, og alt så fint ut. Fikk i grunn beskjed om at blødninger er mer normalt enn man tror, og hvis det ikke kommer sammen med smerter så er det som regel ingenting. Kan jeg spørre om du blør mye, som en mens, eller er det litt mer/mindre? Anonymkode: 52931...3a8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #10 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Googlet litt, og hvis det er «truende abort» så står det at man bør holde seg i ro og sykemeldes. Jeg er ikke kjent med begrepet selv, men jeg blødde hver dag fra uke 6 til 14 i første svangerskap. Var hos legen, jordmor og tidlig ultralyd på den tiden, og alt så fint ut. Fikk i grunn beskjed om at blødninger er mer normalt enn man tror, og hvis det ikke kommer sammen med smerter så er det som regel ingenting. Kan jeg spørre om du blør mye, som en mens, eller er det litt mer/mindre? Anonymkode: 52931...3a8 Ja det er det jeg også har lest, men legen sa bare at vi må ta blodprøver for å kunne være sikker på noe som helst. Derfor jeg ble litt usikker. Har enda ikke fått smerter, men blør fortsatt. Er som menstruasjon ja. Anonymkode: 08f00...b2b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #11 Skrevet 27. oktober 2022 Jepp, det kan du hvis du føler du er i form til det. Gikk gjennom det samme ifjor. Det var dog i juletider, og jeg angret egentlig på at jeg jobbet fordi det var utrolig psykisk slitsomt med alt rundt jula og spontanaborten i tillegg Hodet var ikke på plass. Jobber også i helsevesenet og lot meg styre av min egen dårlige samvittighet ovenfor mine kollegaer som måtte trødd til dersom jeg ble sykemeldt to-tre dager i jula.. Jeg hadde ikke noen særlige smerter som ikke ble lindret av ibux/paracet, og blødningen var som en svak mens 1-2 dager før aborten skjedde, og en kraftig mens de første dagene etter at spontanaborten ble et faktum. Siden du spør her regner jeg med at du er ganske tidlig gravid, og da får du uansett ikke stoppet en "truende" abort. Enten skjer det, eller ikke. Klem. ❤️ Anonymkode: 3f2e9...d3a 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #12 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg regner med at du er nokså kort på vei, men hvis du ikke har smerter, blødningen ikker er større enn ved en vanlig mens og du ikke har det veldig vondt psykisk, er det vel ikke noe i veien for at du kan gå på jobb. Forbered deg på at det muligens kan bli vondt/sterk blødning, kanskje. Jeg mistet et par dager før uke 12 og hadde ikke sjans til å gå på jobb, men da var var både smertene og blødningen voldsomme. Anonymkode: 8a471...099
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #13 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jepp, det kan du hvis du føler du er i form til det. Gikk gjennom det samme ifjor. Det var dog i juletider, og jeg angret egentlig på at jeg jobbet fordi det var utrolig psykisk slitsomt med alt rundt jula og spontanaborten i tillegg Hodet var ikke på plass. Jobber også i helsevesenet og lot meg styre av min egen dårlige samvittighet ovenfor mine kollegaer som måtte trødd til dersom jeg ble sykemeldt to-tre dager i jula.. Jeg hadde ikke noen særlige smerter som ikke ble lindret av ibux/paracet, og blødningen var som en svak mens 1-2 dager før aborten skjedde, og en kraftig mens de første dagene etter at spontanaborten ble et faktum. Siden du spør her regner jeg med at du er ganske tidlig gravid, og da får du uansett ikke stoppet en "truende" abort. Enten skjer det, eller ikke. Klem. ❤️ Anonymkode: 3f2e9...d3a AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg regner med at du er nokså kort på vei, men hvis du ikke har smerter, blødningen ikker er større enn ved en vanlig mens og du ikke har det veldig vondt psykisk, er det vel ikke noe i veien for at du kan gå på jobb. Forbered deg på at det muligens kan bli vondt/sterk blødning, kanskje. Jeg mistet et par dager før uke 12 og hadde ikke sjans til å gå på jobb, men da var var både smertene og blødningen voldsomme. Anonymkode: 8a471...099 Er i uke 7. Nå har blødningen avtatt litt. Har litt murring som kommer å går, men ingen kramper eller smerter. Det kommer jo muligens etterhvert. Tenker jeg hvertfall kan prøve å gå på jobb. Så får jeg heller dra hjem om jeg får smerter. Takk for klem og omtanke ❤️ Anonymkode: 08f00...b2b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #14 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg ble sykemeldt ut uke 12 pga blødninger og smerter. Måtte ta det med ro, lå i sengen/på sofaen mye, ikke løfte, ikke stresse osv. Babyen var frisk og er idag 2 år gammel. Jeg hadde ikke gått på jobb hvis jeg ikke visste for sikkert at det var en abort… Anonymkode: 4234f...e17 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #15 Skrevet 27. oktober 2022 Ja det skal ikke være noe problem. Spontan abort varer bare 3-4 timer og man pleier ikke blø dagen etter, jeg gjorde hvertfall ikke det og ingen smerter. Anonymkode: c81fe...6d0
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #16 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja det skal ikke være noe problem. Spontan abort varer bare 3-4 timer og man pleier ikke blø dagen etter, jeg gjorde hvertfall ikke det og ingen smerter. Anonymkode: c81fe...6d0 Hvilken uke var du i ? Anonymkode: 08f00...b2b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #17 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg ble sykemeldt ut uke 12 pga blødninger og smerter. Måtte ta det med ro, lå i sengen/på sofaen mye, ikke løfte, ikke stresse osv. Babyen var frisk og er idag 2 år gammel. Jeg hadde ikke gått på jobb hvis jeg ikke visste for sikkert at det var en abort… Anonymkode: 4234f...e17 Jeg har lest endel nå og ifølge norsk helsevesen har man gått bort fra dette. Hvile har ikke noe å si hvisnok for om det vil utvikle seg til abort eller ikke. Jeg har dog ingen smerter. Vil ikke dra på jobb om jeg har vondt, da blir jeg hjemme. Anonymkode: 08f00...b2b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #18 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har lest endel nå og ifølge norsk helsevesen har man gått bort fra dette. Hvile har ikke noe å si hvisnok for om det vil utvikle seg til abort eller ikke. Jeg har dog ingen smerter. Vil ikke dra på jobb om jeg har vondt, da blir jeg hjemme. Anonymkode: 08f00...b2b Det er nok forskjellig praksis rundt omkring. Har du vært på UL? Men hvorfor tror du at det er en abort hvis du ikke har smerter? Anonymkode: 4234f...e17
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #19 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nok forskjellig praksis rundt omkring. Har du vært på UL? Men hvorfor tror du at det er en abort hvis du ikke har smerter? Anonymkode: 4234f...e17 Nei, bor for langt unna sykehus til at ul er mulig enda. Har bestilt tidlig ul til uke 11. En måned til altså. Jeg tror jo det er en abort fordi jeg blør veldig mye, og har tidvis svake murringer. Da er det jo mest sannsynlig abort. Hadde ingen blødning i tidligere svangerskap heller. Anonymkode: 08f00...b2b
tussi84 Skrevet 27. oktober 2022 #20 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja det skal ikke være noe problem. Spontan abort varer bare 3-4 timer og man pleier ikke blø dagen etter, jeg gjorde hvertfall ikke det og ingen smerter. Anonymkode: c81fe...6d0 dette er individuelt. Jeg har mistet 4 ganger, og hadde sterke rie lignende smerter. Ingenting av smertestillende hjalp en døyt, og smertene varte en hel dag. Varte helt fram til det var ferdig. Blødde også kraftig den dagen det var og blødde igjennom 2 store nattbind på 10 min..Blødde i 2 -3 uker etter det var ferdig, men mindre mengde for hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå