Gå til innhold

Ankelsokker, ser jo helt latterlig ut. Hvorfor så populært til hverdags?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Legger kke merke til sånt jeg. Folk henger seg opp i mye flisespikkeri.

Anonymkode: 56c89...df8

Samme her. Jeg aner ikke hva slags sokker noen av mine venninner eller familiemedlemmer går med. Langt mindre fremmede.

Jeg bruker ikke ankelsokker fordi det er litt ubehagelig å ha noe som klemmer rundt ankelen, men mest fordi det er kaldt. Har ingen mening om utseende.

Anonymkode: 4dd7b...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi jeg har varme bein, jeg hater sokker som strammer oppover leggen, lange sokker har en tendens til å skli ned og bli krøllete i skoen, ankelsokkene mine sitter som støpt osv.

Anonymkode: 4b65a...786

Jeg har sett andre nevne dette før, men har aldri noensinne opplevd dette selv. Jeg bruker bare vanlige sokker fra dagligvarehandelen. Hva slags sokker er det dette skjer med? Eller er det pga. dere har veldig rar gange? Skjønner ikke hvordan det kan skje egentlig, med mindre man har veldig løse/for store sokker. De få gangene jeg har brukt ankelsokker så sitter de nøyaktig like godt som vanlige sokker.

Anonymkode: 4dd7b...b5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankelsokker er helt klart mye mer behagelig enn de lengre som går opp på leggen og presser. Så fremt de ikke er for korte eller har dårlig strikk så de sklir inn i skoen. 

På vinteren derimot går det så og si bare i ullsokker, de er selvfølgelig høye. Prøver å unngå at de er trange over leggen, men jeg har tydeligvis tykke legger, så ikke så lett. Er ellers tynn, men har "tykke" lår og legger, dvs nesten ikke fett på leggene, litt mer på lår. 

Å ha ankelsokker i pensko er like fint som å ha "vanlige" sokker i pensko. Hvorfor er det rart med ankelsokker i joggesko?

Anonymkode: 8518c...5d1

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det fineste er å enten ha ankelsokker eller sokker som går høyt nok til at det ikke blir mellomrom mellom sokk og bukse. Til shorts eller liknende er det desidert penest med ankelsokker. Det værste er lange sokker man ser toppen på. Hva som er trendy til enhver tid, og hva som ansees som pent og ikke er jo en annen sak da. 

 

Anonymkode: abe92...f72

Du må bruke ganske korte bukser? Alle mine bukser går ned til ankelen, noen enda lengre ned.

Anonymkode: 4dd7b...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har sett andre nevne dette før, men har aldri noensinne opplevd dette selv. Jeg bruker bare vanlige sokker fra dagligvarehandelen. Hva slags sokker er det dette skjer med? Eller er det pga. dere har veldig rar gange? Skjønner ikke hvordan det kan skje egentlig, med mindre man har veldig løse/for store sokker. De få gangene jeg har brukt ankelsokker så sitter de nøyaktig like godt som vanlige sokker.

Anonymkode: 4dd7b...b5f

Dette skjer rett og slett fordi de er for trange for oss med litt tykkere legger. Da vil ikke strikken sitte høyt nok. I tillegg til at buksa vil dra den lenger ned. Også noen sokker med dårlig strikk så klart. 

Anonymkode: 8518c...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette skjer rett og slett fordi de er for trange for oss med litt tykkere legger. Da vil ikke strikken sitte høyt nok. I tillegg til at buksa vil dra den lenger ned. Også noen sokker med dårlig strikk så klart. 

Anonymkode: 8518c...5d1

Hm jeg tar sokkene over buksa om jeg går med inntilsittende jeans, da henger de fast hvertfall 

Anonymkode: fbefb...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette skjer rett og slett fordi de er for trange for oss med litt tykkere legger. Da vil ikke strikken sitte høyt nok. I tillegg til at buksa vil dra den lenger ned. Også noen sokker med dårlig strikk så klart. 

Anonymkode: 8518c...5d1

Ja, det har skjedd meg også at strikken ikke har holdt så godt. Men det som skjer da er jo bare at toppen av sokken sklir litt ned, resten av sokken sitter fint på foten min.

Jeg strekker/drar litt i sokkene litt når jeg tar dem på, kanskje det er det som gjør det. At de som har dette problemet ikke drar sokkene passelig stramt på foten?

Anonymkode: 4dd7b...b5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva andre måtte mene om at jeg går i ankelsokker, bryr jeg meg fint lite om. Jeg går i det fordi jeg syns det er mye mer behagelig enn vanlige sokker. Egentlig skulle jeg helst ha gått uten sokker, men det går jo ikke på jobb og hos andre, så da er ankelsokker et fint alternativ for meg. Men hjemme går jeg barbeint.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Spesielt hvis man har lekre svarte legghår som meg. :nigo:

Anonymkode: 56c89...df8

Nei da er det ulekkert, bruker man ankelsokker eller går uten sokker, må man fjerne hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stort sett bare ankelsokker. Grunnen er at jeg hater å ha noe stramt over anklene, pga traumer hvor en del av det som skjedde var at jeg ble holdt hardt fast i anklene. 

Synes det er dumt at mange er så raske til å dømme og le av andre for sånne ting. Det påvirker faktisk deg null og niks hva slags sokker jeg bruker. 

Anonymkode: 4912e...5d2

  • Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Du må bruke ganske korte bukser? Alle mine bukser går ned til ankelen, noen enda lengre ned.

Anonymkode: 4dd7b...b5f

Jeg er 180 cm høy. Å finne bukser som går helt ned til foten og som i tillegg passer ellers er veldig vanskelig. Spesielt nå som det har vært trendy med korte bukser som stopper akkurat over ankelen. Jeg har faktisk måttet se meg nødt til å gå til innkjøp av knestrømper nå som det er kaldere for å forhindre glippen. Vanlige sokker rekker opp nok når de strekkes, problemet er at de sklir jk ned litt når man går. 

Glippen jeg snakker om har jeg forøvrig observert på andre også, så det er ikke et problem jeg er alene om. 

Anonymkode: abe92...f72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg bruker stort sett bare ankelsokker. Grunnen er at jeg hater å ha noe stramt over anklene, pga traumer hvor en del av det som skjedde var at jeg ble holdt hardt fast i anklene. 

Synes det er dumt at mange er så raske til å dømme og le av andre for sånne ting. Det påvirker faktisk deg null og niks hva slags sokker jeg bruker. 

Anonymkode: 4912e...5d2

Man kan jo synes at noe er stygt selv om et ytterst fåtall av dem som går med det går med det på grunn av traumer.

Betyr ikke at jeg hater alle med ankelsokker, betyr bare at jeg ikke syns det ser bra ut 

Anonymkode: fbefb...0d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Betyr ikke at jeg hater alle med ankelsokker, betyr bare at jeg ikke syns det ser bra ut 

Det går an å synes det inni seg uten å latterliggjøre det. 

Anonymkode: 4912e...5d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går an å synes det inni seg uten å latterliggjøre det. 

Anonymkode: 4912e...5d2

Pleier ikke å latterligjøre folk sine klesvalg uansett hvordan de kler seg i virkeligheten, men på nett når noen skriver at ankelsokker er stygt, så kan jeg si at jeg er enig med det ja, men jeg vil ikke kalle det latterligjøring

Anonymkode: fbefb...0d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankelsokker ser stusselig ut. Selv bruker jeg oftest knehøye. Utrolig behagelig. Bruker vanlig lengde noen ganger også. Type som stopper midt på leggene omtrent. Synes ikke det er pent med bar hud synlig mellom bukse og sko. 
 

Ellers sitter jeg foran en venninnegjeng på toget som den siste halvtimen har snakket høylydt om at de som tenåringer brukte to par knehøye sokker. Så mye forskjellig der ute. 

Anonymkode: fd086...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 13.21):

Man kan jo synes at noe er stygt selv om et ytterst fåtall av dem som går med det går med det på grunn av traumer.

Betyr ikke at jeg hater alle med ankelsokker, betyr bare at jeg ikke syns det ser bra ut 

Anonymkode: fbefb...0d1

Det ser knallbra ut, nakne ankler er sexy😍

Anonymkode: b90a9...bb2

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Det ser knallbra ut, nakne ankler er sexy😍

Anonymkode: b90a9...bb2

Enig ser bra ut

Anonymkode: 3154e...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2022 den 20.12):

Noen bruker jo dette på ALT, til og med pensko. Joggesko også.

Ser jo helt latterlig ut uten sko på også. Som en avkuttet sokk 😂

Anonymkode: 0a375...a8c

Forskjellige meninger der 😂Jeg synes det ser bedre ut med ankelsokker enn høye sokker 😂😂

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...