AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #21 Skrevet 27. oktober 2022 Snok1 skrev (47 minutter siden): Man har ikke bunad fordi det er vakkert. Man har bunad fordi det forteller om herkomst og slekters gang. Bunader og sølv går i arv og trenger slett ikke koste opp mot 100k. Man arver litt her og syr litt nytt der og familien hjelper hverandre. Dersom familier ikke klarer å vose praktisk kjærlighet, hvorfor jar man da familie?. I min familie voser vi ikke praktisk kjærlighet. Det ville vært veldig rart. Vi viser hverandre at vi er glad i hverandre ved ord og handlinger. At jeg ikke har fått bunad av mamma betyr ikke at jeg tviler på at hun er glad i meg. Anonymkode: 4f686...b2a 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #22 Skrevet 27. oktober 2022 Kjempefin kjole. Det er jo vår når det er konfirmasjon så det passer jo fint. Jeg har bunad, men skal bruke kjole i helga da jeg skal i dåp. Er litt lei av den tunge bunaden, så gleder meg til å ha på kjole som jeg kjøpte forrige uke. Kjolen var hvertfall fin, du kan bruke den. når det kommer til bunad eller kjole er det opp til hver enkelt hva man ønsker. Alle har ikke bunad, og det å prioritere å kjøpe bunad når en er voksen er det mange som ikke gjør- forståelig nok Anonymkode: 79fd1...36d 1
Helene Skrevet 27. oktober 2022 #23 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg bruker bunaden min. Men kjolen er kjemefin
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #24 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg synes ikke den kjolen var spesielt fin, litt posete og rart snitt, så liksom ut som et chilleplagg, men registrerer at flertallet tenker annerledes omkring det. Anonymkode: 35b0a...65f 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #25 Skrevet 28. oktober 2022 Den kjolen er helt innafor å bruke, veldig søt også 😊 Anonymkode: c74eb...5ae
Snok1 Skrevet 28. oktober 2022 #26 Skrevet 28. oktober 2022 Helene skrev (6 timer siden): Jeg bruker bunaden min. Men kjolen er kjemefin Slik skal det være!
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #27 Skrevet 28. oktober 2022 Snok1 skrev (10 timer siden): Konfirmasjon er bunadsanledning. Nei, ikke alle liker å gå i bunad eller har penger til det! Anonymkode: acb37...d17 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #28 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Herregud. Bunad er stygt. Og av ull. Ikke alle vil ha eller ønsker å ta seg råd. TENK AT DU BRUKER 30-70k på et plagg som blir brukt max et par ganger i året, DET er idiotisk, det Anonymkode: b15bb...4fd Vel, ved å sy bunad selv, arve litt sølv og ellers ikke velge dyreste alternativ ligger det nok nærmere 10 000, og det å bruke den minst to ganger i året i 70 år, altså 150-200 ganger blir det vel 50 kr per gang. Jeg tror mange har dyrere kjolebruk enn det. Sannsynligvis brukes den enda mer, og kan gis videre i arv også. Men jeg har ingen problemer med at noen velger å ikke ha bunad. Jeg skjønner dem ut fra deres smak og behag. Jeg synes bare akkurat dette argumentet ikke helt holder mål. TS: Jeg synes kjolen var fin til konfirmasjon. Den er lett å style opp med sko, veske, smykker, overplagg, hår og sminke. Anonymkode: 58ce0...d6e 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #29 Skrevet 28. oktober 2022 Synes den er altfor enkel. Hadde tenkt at du ikke gadd å gjøre en innsats. Anonymkode: 681a4...ee0
Snok1 Skrevet 28. oktober 2022 #30 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): I min familie voser vi ikke praktisk kjærlighet. Det ville vært veldig rart. Praktisk kjærlighet er den sanneste form for kjærlighet. Alle kan si «jeg elsker deg», men bare de som virkelig elsker deg vil brodere bunad for deg.
Ullvott Skrevet 28. oktober 2022 #31 Skrevet 28. oktober 2022 Kjolen var søt på bildet, så hvis den ser bra ut på ordentlig også, så er den helt fin å bruke. Herregud, for en tragisk avsporing om bunader - hvor er egentlig den forskriften om at det obligatorisk at mor bruker bunad til barnas konfirmasjon? Eller er det bare et oppslag på helsestasjonen og fødeavdelingen? 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #32 Skrevet 28. oktober 2022 Det var en fin kjole. Og på en sommerfest, så passer den fint. Jeg hadde ikke reagert så mye om en gjest hadde brukt denne i en konfirmasjon. Hadde tenkt at det var pga økonomi eller at vedkommende slet med å finne kjole hun følte seg vel i. Siden du er mor til konfirmanten, synes jeg du kunne valgt en mindre casual kjole. Du er vertinnen for festen. Anonymkode: 17fcb...fbd 2 1
Togpendler Skrevet 28. oktober 2022 #33 Skrevet 28. oktober 2022 Snok1 skrev (22 minutter siden): Praktisk kjærlighet er den sanneste form for kjærlighet. Alle kan si «jeg elsker deg», men bare de som virkelig elsker deg vil brodere bunad for deg. Jaja godt å vite at ingen i min familie da elsker meg da ingen av oss kan brodere så mye som en blomst
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #34 Skrevet 28. oktober 2022 Snok1 skrev (14 timer siden): Når man får barn har man femten år på seg til å skaffe bunad. Det går ikke an å bli overrasket av en konfirmasjon. Sa bunadspolitiet? Idiotisk utsagn... Var ikke mer enn max 1 person i konfirmasjon til vårt barn som hadde bunad på seg, og flere av gjestene er eiere av bunad... så nei, bunad er ikke et krav... Anonymkode: e8ecf...a2a 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #35 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kan jeg som mor bruke denne kjolen i konfirmasjon? Eller er den for enkel og sommerlig? Anonymkode: 72193...54b Kjolen er pen, og det er opp til deg hva du føler deg vel med, men ut fra sesong, tenker jeg den er litt kjølig og mer en vår/sommer- kjole? Tenker at alt er lov, som vertinne av et selskap, så lenge det er pent, og at fokuset er på konfirmanten! Tross alt er vel gjestene nære og kjære, og aksepterer en slik en er, vil jeg håpe! Anonymkode: e8ecf...a2a 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #36 Skrevet 28. oktober 2022 Helt fint, og om det er feil så er det konfirmanten som er i fokus uansett😊 Anonymkode: b4553...695
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #37 Skrevet 28. oktober 2022 Snok1 skrev (5 timer siden): Praktisk kjærlighet er den sanneste form for kjærlighet. Alle kan si «jeg elsker deg», men bare de som virkelig elsker deg vil brodere bunad for deg. tja, eller du kan betale noen for å gjøre det så det blir pent gjort.... 🤣 ikke alle kan "brodere en bunad fordi jeg er glad i deg" faktisk er det et håndverk som de færreste kan gjøre pent.. For ikke å snakke om hvor mange stygt monterte bunader det er der ute - det gjør faktisk litt vondt å se en dårlig brodert og montert bunad. Anonymkode: e6836...0b3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #38 Skrevet 28. oktober 2022 Det er en kjole for en uformell sommerfest i noens hage, ikke til en høytidelig anledning. Anonymkode: 22eb6...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #39 Skrevet 28. oktober 2022 Snok1 skrev (19 timer siden): Når man får barn har man femten år på seg til å skaffe bunad. Det går ikke an å bli overrasket av en konfirmasjon. Ikke alle har 70.000 kr til overs og du kan virkelig ikke forvente at en hel slekt har det til hver og en! Anonymkode: 87ae8...899
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #40 Skrevet 28. oktober 2022 Snok1 skrev (6 timer siden): Praktisk kjærlighet er den sanneste form for kjærlighet. Alle kan si «jeg elsker deg», men bare de som virkelig elsker deg vil brodere bunad for deg. Er du Bunadspolitiets Ansikt Utad? Tror ts har gjort det klinkende klart at det ikke blir noen bunader i denne konfirmasjonen. Anonymkode: dc17b...435
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå