Gå til innhold

Kjole konfirmasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg som mor bruke denne kjolen i konfirmasjon? Eller er den for enkel og sommerlig?

20221027_195858.jpg

Anonymkode: 72193...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke sett noe galt i å bruke den kjolen i alle fall. Den er passe pen, enkel og fornærmer ingen med for dyp utringning etc. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med litt smykker og pene sko, så den/du styles for selskap (og ikke som enkel sommerkjole). Pen farge. 

Anonymkode: c9a15...60b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (2 minutter siden):

Konfirmasjon er bunadsanledning.

Alle har ikke bunad 

Anonymkode: af318...d12

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snok1 skrev (2 minutter siden):

Javel, for du mener alle har bunad? 

Konfirmasjon er først og fremst feiring av konfirmanten - så lenge man har på seg rent og helt tøy kan man gå i nesten hva som helst tenker jeg. Den kjolen er helt fin 😊 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo litt sommerlig, uten at det er noe negativt. Jeg tenker den kjolen fint kan brukes (jeg hadde konfirmant i fjor, og hadde iallefall ikke syntes kjolen var for enkel). 

Anonymkode: 3e494...326

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (8 minutter siden):

Ingen i vår familie har bunad, så det går bra 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Alle har ikke bunad 

Carrot skrev (20 minutter siden):

Javel, for du mener alle har bunad? 

Når man får barn har man femten år på seg til å skaffe bunad. Det går ikke an å bli overrasket av en konfirmasjon.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ingen i vår familie har bunad, så det går bra 

Det går jo ikke bra!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 minutt siden):

Når man får barn har man femten år på seg til å skaffe bunad. Det går ikke an å bli overrasket av en konfirmasjon.

Jeg har ikke bunad fordi jeg selv sa at jeg ikke ville ha det til konfirmasjonen min, fordi det ikke er noe jeg hadde brukt. Det er kanskje greit å ha bare for å ha et standarisert antrekk til forskjellige anledninger, men jeg har ikke noe imot å finne noe annet å ha på akkurat 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (5 minutter siden):

Herregud. Bunad er stygt. Og av ull. Ikke alle vil ha eller ønsker å ta seg råd. 

TENK AT DU BRUKER 30-70k på et plagg som blir brukt max et par ganger i året, DET er idiotisk, det

Anonymkode: b15bb...4fd

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snok1 skrev (11 minutter siden):

Javel. Men det er heldigvis frivillige å kjøpe  seg bunad. Og jeg velger å ikke gjøre det

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (13 minutter siden):

er TS overrasket? 

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (7 minutter siden):

er TS overrasket? 

Ikke så veldig🤣

TS

• Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Herregud. Bunad er stygt. Og av ull. Ikke alle vil ha eller ønsker å ta seg råd. 

TENK AT DU BRUKER 30-70k på et plagg som blir brukt max et par ganger i året, DET er idiotisk, det

Anonymkode: b15bb...4fd

Man har ikke bunad fordi det er vakkert. Man har bunad fordi det forteller om herkomst og slekters gang. Bunader og sølv går i arv og trenger slett ikke koste opp mot 100k. Man arver litt her og syr litt nytt der og familien hjelper hverandre. Dersom familier ikke klarer å vose praktisk kjærlighet, hvorfor jar man da familie?.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (15 minutter siden):

Man har ikke bunad fordi det er vakkert. Man har bunad fordi det forteller om herkomst og slekters gang. Bunader og sølv går i arv og trenger slett ikke koste opp mot 100k. Man arver litt her og syr litt nytt der og familien hjelper hverandre. Dersom familier ikke klarer å vose praktisk kjærlighet, hvorfor jar man da familie?.

🤣🤣

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (35 minutter siden):

Litt usikker på hva som menes med å «vose praktisk kjærlighet»?!

Anonymkode: 9c595...627

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (1 time siden):

Ha ha ha, morsom du.

Man må ikke ha bunad. Takk og lov for det, for jeg hadde hatet å gå i det.

Anonymkode: 1907f...6ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...