AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Noen her blitt dumpa av typen/dama? Hvor lenge varte forholdet, og hvor lenge hadde du kjærlighetssorg? Anonymkode: 9c03f...360
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Alt fra en uke til 5 år Anonymkode: 69bd9...615 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 En sorgreaksjon tar seks måneder å gå gjennom, enten det handler om en som har dødd, et forhold som har dødd eller om du opplever er en migrasjonskrise (du ble nødt til å forlate hjemlandet). Fasene du går gjennom er godt beskrevet, rent psykologisk. Det er bare å lene seg tilbake, trekke hodet ned mellom skuldrene og vente til det går over. Hele opplegget er ren biokjemi. La livet gå sin skjeve gang. Det gjør vondt mens det står på, men det er ikke dødelig. Og det går over. Det er det eneste som er helt sikkkert. Anonymkode: 80822...2bf 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 Ca 2 år etter sist brudd for 7-8 år siden. Det var såklart lettere å leve med etterhvert, for meg tror jeg det tok 8 mnd før jeg følte at ting gikk bedre, men sorgen var ikke borte før 2 år senere. Nå skal det sies at jeg regelrett ble forlatt helt ut av det blå da, han bare gikk ut døra en dag og jeg hørte aldri noe ifra han igjen. Fikk aldri en forklaring, måtte ringe foreldrene hans for å få bekreftet at han ikke var død (og de ignorerte meg de også så jeg fikk til slutt tak i dem på hustelefonen). 6 mnd senere var han i et nytt forhold offisielt på Facebook. Det er alt jeg vet. Så mye av sorgen handlet nok også om desperasjonen etter å få svar og følelsen av at jeg ikke var verdt noe. Sorgen og støkken jeg fikk ble veldig altoppslukende. Tror faktisk at det hadde vært lettere å håndtere en død. Møtte mannen jeg er gift med 8 mnd etter at sorgen slapp taket, og i dag er jeg nærmest takknemlig for at jeg ble forlatt fordi jeg møtte mannen min. Det var verdt det ❤ Så det blir bra til slutt, selv om det er helt grusomt å stå i.. Anonymkode: def44...56d 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Skrevet 27. oktober 2022 Mitt første brudd gjorde meg deprimert i 3 år. Hjertet mitt sank i magen ved bruddet, og jeg trodde jeg skulle dø av sorgen. Men nå i ettertid er det virkelig det absolutt beste som kan ha skjedd. Han er kriminell og sitter inne ofte, mens jeg har en god familie og 3 vakre barn og en ordentlig mann❤️ Anonymkode: 4fdc8...72e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ca 2 år etter sist brudd for 7-8 år siden. Det var såklart lettere å leve med etterhvert, for meg tror jeg det tok 8 mnd før jeg følte at ting gikk bedre, men sorgen var ikke borte før 2 år senere. Nå skal det sies at jeg regelrett ble forlatt helt ut av det blå da, han bare gikk ut døra en dag og jeg hørte aldri noe ifra han igjen. Fikk aldri en forklaring, måtte ringe foreldrene hans for å få bekreftet at han ikke var død (og de ignorerte meg de også så jeg fikk til slutt tak i dem på hustelefonen). 6 mnd senere var han i et nytt forhold offisielt på Facebook. Det er alt jeg vet. Så mye av sorgen handlet nok også om desperasjonen etter å få svar og følelsen av at jeg ikke var verdt noe. Sorgen og støkken jeg fikk ble veldig altoppslukende. Tror faktisk at det hadde vært lettere å håndtere en død. Møtte mannen jeg er gift med 8 mnd etter at sorgen slapp taket, og i dag er jeg nærmest takknemlig for at jeg ble forlatt fordi jeg møtte mannen min. Det var verdt det ❤ Så det blir bra til slutt, selv om det er helt grusomt å stå i.. Anonymkode: def44...56d Hvis du hadde "oppsøkt sorgen", hadde det gått raskere. Sorg er tap. Hvis du oppsøker situasjoner for gir deg mulighet til å føle tapet, blir du fortere ferdig. Mange forsøker å beskytte seg mot sorgen ved å isolere seg og holde seg unna situasjonene som utløser sorgfølelse. Det utsetter hele opplegget. Det er ikke for noe at det heter sorgarbeid. Sorg er tungt arbeid, men hvis du gjør arbeidet, tar det maks seks måneder før du er fri. Anonymkode: 80822...2bf
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #7 Skrevet 27. oktober 2022 26 år i sorg.. Anonymkode: dbf16...029
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #8 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En sorgreaksjon tar seks måneder å gå gjennom, enten det handler om en som har dødd, et forhold som har dødd eller om du opplever er en migrasjonskrise (du ble nødt til å forlate hjemlandet). Fasene du går gjennom er godt beskrevet, rent psykologisk. Det er bare å lene seg tilbake, trekke hodet ned mellom skuldrene og vente til det går over. Hele opplegget er ren biokjemi. La livet gå sin skjeve gang. Det gjør vondt mens det står på, men det er ikke dødelig. Og det går over. Det er det eneste som er helt sikkkert. Anonymkode: 80822...2bf I mitt tilfelle er det snakk om et 5 mnd forhold, mitt aller første. Det vil vel ikke ta seks mnd og komme seg over dette? Anonymkode: 9c03f...360 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #9 Skrevet 27. oktober 2022 Det kommer an på hvor lenge forholdet har vart, hvor mye følelser du har investert i det, og hvordan bruddet skjedde. Og evt kontakt eller forklaringer etter bruddet. Jeg gikk gjennom et veldig vondt brudd for to måneder siden, uten noen forklaring i etterkant. Har det veldig vondt enda, men håper det snart blir bedre. Det forholdet varte bare 10 mnd så håper det vil ha noe å si for hvor lenge dette skal vare. Anonymkode: f51e0...681
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #10 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I mitt tilfelle er det snakk om et 5 mnd forhold, mitt aller første. Det vil vel ikke ta seks mnd og komme seg over dette? Anonymkode: 9c03f...360 Det kan ta mer enn 6 mnd. Man reagerer forskjellig, jeg brukte lengre tid på å komme over et forhold jeg hadde i 1 år med en kjæreste , enn det forholdet jeg hadde som varte i 3 år hvor jeg var samboer og mye dypere involvert… Jeg tror det har mye å si hvordan det ender, og om man får en slags avslutning. Anonymkode: e5519...f08
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #11 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis du hadde "oppsøkt sorgen", hadde det gått raskere. Sorg er tap. Hvis du oppsøker situasjoner for gir deg mulighet til å føle tapet, blir du fortere ferdig. Mange forsøker å beskytte seg mot sorgen ved å isolere seg og holde seg unna situasjonene som utløser sorgfølelse. Det utsetter hele opplegget. Det er ikke for noe at det heter sorgarbeid. Sorg er tungt arbeid, men hvis du gjør arbeidet, tar det maks seks måneder før du er fri. Anonymkode: 80822...2bf Litt usikker på hvordan du mener jeg skulle "oppsøke sorgen" når hele problemet var at jeg aldri fikk sett eller snakket om det eller noen gang fikk en forklaring 😬 Jeg kunne ikke tvinge han eller terrorisere han og ventet hver dag på at han skulleta kontakt igjen, noe som selvfølgelig også utsatte aksept-fasen i det evige. Det er derfor jeg sier at det hadde vært lettere om han hadde dødd for da hadde jeg visst hva som hadde skjedd, fått en forklaring på hvorfor han forsvant og hadde hatt en grav å sørge ved. Anonymkode: def44...56d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #12 Skrevet 27. oktober 2022 Det finnes ingen fasit. Men for meg var det ganske likt de to seneste break-upsene (jeg ble dumpet): 1) De 2 første ukene: verden går under og jeg kan ikke snakke om det uten å gråte, er kvalm og har fysisk vondt i kroppen 2) Ca 1 måned etter: vondt, men overlevbart, får et sterkt behov til å få han til å angre seg, klipper håret og alt det der, legger ut bilder av meg selv på instagram der jeg ser fin ut og der det ser ut som at jeg har det bra (som om det skulle hjelpe) 😂 3) Ca 2-3 måneder etter: sorgen går litt mot sinne (finner noe å irritere meg over ved han eller måten han gjorde det slutt på, det føles lettere å være sint enn lei seg), er fortsatt opptatt av å få han til å ønske at han ikke hadde gjort det slutt (men hadde heller ikke tatt han tilbake pga stolthet). Dagene går greit, noen dager er kjempebra, andre er konstant skrolling på hans sosiale media og gråt. 4) Ca 4-6 måneder etter: har begynt å glemme han. Har kanskje lastet ned tinder og tenkt litt på andre, men ikke egentlig orket å møte noen helt enda. Savner eksen mindre og mindre, men det stikker fortsatt i magen når navnet hans kommer opp på sosiale media eller noen nevner ham. 5) Ca 6 mnd etter: Rundt denne tiden har jeg møtt en ny - da det enten går bra og man havner i et nytt forhold, eller det går litt dårlig - men da har man uansett fått fokuset litt over på noen andre. Anonymkode: d61d4...357 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #13 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det finnes ingen fasit. Men for meg var det ganske likt de to seneste break-upsene (jeg ble dumpet): 1) De 2 første ukene: verden går under og jeg kan ikke snakke om det uten å gråte, er kvalm og har fysisk vondt i kroppen 2) Ca 1 måned etter: vondt, men overlevbart, får et sterkt behov til å få han til å angre seg, klipper håret og alt det der, legger ut bilder av meg selv på instagram der jeg ser fin ut og der det ser ut som at jeg har det bra (som om det skulle hjelpe) 😂 3) Ca 2-3 måneder etter: sorgen går litt mot sinne (finner noe å irritere meg over ved han eller måten han gjorde det slutt på, det føles lettere å være sint enn lei seg), er fortsatt opptatt av å få han til å ønske at han ikke hadde gjort det slutt (men hadde heller ikke tatt han tilbake pga stolthet). Dagene går greit, noen dager er kjempebra, andre er konstant skrolling på hans sosiale media og gråt. 4) Ca 4-6 måneder etter: har begynt å glemme han. Har kanskje lastet ned tinder og tenkt litt på andre, men ikke egentlig orket å møte noen helt enda. Savner eksen mindre og mindre, men det stikker fortsatt i magen når navnet hans kommer opp på sosiale media eller noen nevner ham. 5) Ca 6 mnd etter: Rundt denne tiden har jeg møtt en ny - da det enten går bra og man havner i et nytt forhold, eller det går litt dårlig - men da har man uansett fått fokuset litt over på noen andre. Anonymkode: d61d4...357 Helt etter boka. Den forklaringa der hadde du fått god karakter på som bacheloroppgave i anvendt psykologi.✌️ Anonymkode: 80822...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #14 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt etter boka. Den forklaringa der hadde du fått god karakter på som bacheloroppgave i anvendt psykologi.✌️ Anonymkode: 80822...2bf Haha! Kanskje det er psykolog jeg skal bli... 🤭 Anonymkode: d61d4...357 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #15 Skrevet 28. oktober 2022 ca 3 mnd , uanhengig av lengde på forholdet. Men fordi jeg gir slipp på fantasier om å bli sammen igjen. Lar bare sorgen overta, etterpå går det bra. ❤️ Gi slipp, hvorfor lengte etter noen som ikke vil ha deg, du fortjener bedre Anonymkode: bdc68...a49
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #16 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): ca 3 mnd , uanhengig av lengde på forholdet. Men fordi jeg gir slipp på fantasier om å bli sammen igjen. Lar bare sorgen overta, etterpå går det bra. ❤️ Gi slipp, hvorfor lengte etter noen som ikke vil ha deg, du fortjener bedre Anonymkode: bdc68...a49 3 mnd ja Hvor lenge var du og han sammen? Anonymkode: 9c03f...360
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå