AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Har sett litt på Krakow, Berlin, Malaga, Valencia, Budapest. Hvor anbefales det å reise i vinter? Andre fine, og gjerne billige destinasjoner? Anonymkode: 27099...f81
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #2 Skrevet 28. oktober 2022 Både Krakow, Berlin og Budapest er fine destinasjoner. Har vært der selv, og kan snakke varmt om disse. Malaga og Valencia er sikkert også fine steder å feriere om vinteren, og litt varmere temperaturer er vel ikke å forakte. Skal jeg anbefale ett annet sted jeg har vært, som ikke er altfor langt unna, må det bli Praha. Veldig fin europeisk by med et mye lavere prisnivå enn her hjemme. Anonymkode: f78ab...821
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #3 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Både Krakow, Berlin og Budapest er fine destinasjoner. Har vært der selv, og kan snakke varmt om disse. Malaga og Valencia er sikkert også fine steder å feriere om vinteren, og litt varmere temperaturer er vel ikke å forakte. Skal jeg anbefale ett annet sted jeg har vært, som ikke er altfor langt unna, må det bli Praha. Veldig fin europeisk by med et mye lavere prisnivå enn her hjemme. Anonymkode: f78ab...821 Nevnte ikke Praha, siden jeg har besøkt byen før Skulle aller helst hatt sol og varme, men det er ikke mulig med en hel uke på f eks Kanariøyene. Men et flott hotell med innendørs svømmebasseng og treningsstudio kan kompensere. Anonymkode: 27099...f81
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #4 Skrevet 28. oktober 2022 Hva med Albania eller Serbia? Anonymkode: caae0...a42
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #5 Skrevet 28. oktober 2022 Sol og varme får du jo ikke i Krakow.. Se på wikipedia på engelsk, der har de som regel fine oversikter over værforholdene i de enkelte byene. Alle byene du nevner er fine, men når du ikke nevner hva nøyaktig du er ute etter, er det litt vanskelig. Om du liker shopping og vil til en by med gode shoppingmuligheter, hjelper det lite om jeg synes Krakow er en fin by fordi det er så mye interessante historiske steder der Anonymkode: 75bd5...1a2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #6 Skrevet 28. oktober 2022 Edinburgh. Ikke akkurat sol og sommer, men utrolig koselig om vinteren. Anonymkode: 7209b...c07 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #8 Skrevet 28. oktober 2022 Embla Othea skrev (2 timer siden): Malaga Er det ikke litt mye nordmenn der da? 🤣 Anonymkode: 27099...f81
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #9 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sol og varme får du jo ikke i Krakow.. Se på wikipedia på engelsk, der har de som regel fine oversikter over værforholdene i de enkelte byene. Alle byene du nevner er fine, men når du ikke nevner hva nøyaktig du er ute etter, er det litt vanskelig. Om du liker shopping og vil til en by med gode shoppingmuligheter, hjelper det lite om jeg synes Krakow er en fin by fordi det er så mye interessante historiske steder der Anonymkode: 75bd5...1a2 Krakow virker jo billig da. Men det er ikke shopping der? Anonymkode: 27099...f81
Embla Othea Skrevet 28. oktober 2022 #10 Skrevet 28. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det ikke litt mye nordmenn der da? 🤣 Anonymkode: 27099...f81 Ikke når jeg var der.
Tomas77 Skrevet 28. oktober 2022 #11 Skrevet 28. oktober 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Edinburgh. Ikke akkurat sol og sommer, men utrolig koselig om vinteren. Anonymkode: 7209b...c07 Fordelen med Storbritannia er at det er bygget for innehygge siden været er såpass skralt. Liverpool forbindes stort sett med fotball men er en veldig hyggelig og passe stor by med et enormt utvalg innen shopping og spiserier. Også flott musikkby. Liker du ikke fotball velger du en helg Liverpool spiller borte, da slipper du å dele byen med hundrevis av nordmenn. Skal du ha det virkelig billig er Vilnius flott. Gamlebyen er svær. Veldig Praha aktig med en brøkdel av turistene.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #12 Skrevet 29. oktober 2022 Velger stort sett Lindon om vinteren - pga innehygge, som nevnt over. Koselige puber, afternoon tea, konserter og teater og restauranter av alle slag…. Fantastiske museer. Når jeg drar på langhelg med venninnene om våren, velger vi mer «eksotiske» byer der vi kan rusle rundt og se oss om og være endel ute. London har vi vært i mange ganger, så vi kan dra rett på puben uten å føle at vi burde gå ut i kulda og se på bygninger og parker Anonymkode: 3e973...6ab
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #13 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Velger stort sett Lindon om vinteren - pga innehygge, som nevnt over. Koselige puber, afternoon tea, konserter og teater og restauranter av alle slag…. Fantastiske museer. Når jeg drar på langhelg med venninnene om våren, velger vi mer «eksotiske» byer der vi kan rusle rundt og se oss om og være endel ute. London har vi vært i mange ganger, så vi kan dra rett på puben uten å føle at vi burde gå ut i kulda og se på bygninger og parker Anonymkode: 3e973...6ab London er alltid herlig, men billig er det IKKE! Budapest er billig og alltid fantastisk, men vær obs på at det er surt og kaldt der om vinteren - regner og snør om hverandre, sur vind fra Donau. Det vil være kaldt og surt i alle de sentral-europeiske byene du nevnte i HI (Berlin, Krakow). Vil du ha varme, eller i alle fall at det er varmere, må du til Middelhavet. Eller aller helst enda lengre sør. Du får mye for pengene og det er enkelt å reise dit fra Norge, så jeg stemmer på Budapest. Men hvis du vil ha varmere vær er det nok Malaga eller Valencia som gjelder. Men det er neppe badevær der heller. Anonymkode: f6c97...4d4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #14 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 28.10.2022 den 13.18): Edinburgh. Ikke akkurat sol og sommer, men utrolig koselig om vinteren. Anonymkode: 7209b...c07 Støtter denne Anonymkode: 1fbc8...66d
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #15 Skrevet 30. oktober 2022 Mange gode forslag her. Blir å reise alene. Har dere noen tips i den anledning? Anonymkode: 27099...f81
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #16 Skrevet 30. oktober 2022 On 10/28/2022 at 3:57 PM, AnonymBruker said: Krakow virker jo billig da. Men det er ikke shopping der? Anonymkode: 27099...f81 Jo mye bra shopping i hele Polen. Anbefaler både Gdansk og Warszawa Anonymkode: f204c...924
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #17 Skrevet 30. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Mange gode forslag her. Blir å reise alene. Har dere noen tips i den anledning? Anonymkode: 27099...f81 Kos deg max! Og ikke surr alene ute på natta i parker og sånt, vanlige trygghetsregler egentlig. Kom på et stort pluss med Budapest: Varme kilder! Skikkelig digg å dyppe i et utendørs termalbad om vinteren. 😍 Anonymkode: f6c97...4d4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå