Gå til innhold

Er det inn med oversize klær nå ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte bluse og skjorter men syns dem var litt store. Ser på butikker at noe klær er oversize str, så da er det vel inn da. Andre som har sett det og ? 

Anonymkode: 64094...5d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke. Kjøper det jeg synes er fint og tenker aldri på om noe er "inn" eller ikke :) 

Anonymkode: 5440e...5cb

• Liker 1
Skrevet

Oversize har vært inn i minst 2 år allerede, men ja.

Anonymkode: 1465c...6ba

• Liker 3
Skrevet

Oversized er en styggedom av en trend, som har var alt for lenge allerede. Såpass at det er nesten så jeg begynner å lure på hva som feiler "alle", siden jeg ser dette uflatterende tullet på folk hele tiden. Og om det ikke hadde solgt så hadde vi nok fått tilbake klær i normal størrelse for lenge siden. Det er vanvittig stygt, det er kun en bitteliten minoritet som faktisk kan se ok ut i elendigheten, og det skaper problemer for oss som gjerne vil ha klær som passer til kroppene våre. For når noe er trendy, er det ofte vanskelig å få tak i noe annet. Glad jeg ikke behøver å kjøpe ny vinterjakke/-kåpe riktig ennå, for å si de sånn, siden det som henger i butikkene er helt grusomt, og de som bruker disse klærne ser ut som barn som har kledd seg ut i sin overvektige grandtantes klær. 

Sånn, det var dagens utblåsning.

Anonymkode: 7887d...3bb

Skrevet

Ja, og slik har det vært noen år. 

Oversize passer ikke min kropp, men jeg opplever at mange av plaggene sitter fint om jeg velger en mindre størrelse. Jeg kjøpte nettopp en ulljakke i størrelse XS - den satt kjempefint på meg, romslig og god. Bruker vanligvis størrelse M ... 

Krevende å bestille på nett når størrelsene er så uforutsigbare, men mange nettbutikker har heldigvis god informasjon og tilbakemeldinger fra kunder.

Anonymkode: ceb90...7c9

• Nyttig 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Ja, dessverre, så er det mote å se ut som telt.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Oversized er en styggedom av en trend, som har var alt for lenge allerede. Såpass at det er nesten så jeg begynner å lure på hva som feiler "alle", siden jeg ser dette uflatterende tullet på folk hele tiden. Og om det ikke hadde solgt så hadde vi nok fått tilbake klær i normal størrelse for lenge siden. Det er vanvittig stygt, det er kun en bitteliten minoritet som faktisk kan se ok ut i elendigheten, og det skaper problemer for oss som gjerne vil ha klær som passer til kroppene våre. For når noe er trendy, er det ofte vanskelig å få tak i noe annet. Glad jeg ikke behøver å kjøpe ny vinterjakke/-kåpe riktig ennå, for å si de sånn, siden det som henger i butikkene er helt grusomt, og de som bruker disse klærne ser ut som barn som har kledd seg ut i sin overvektige grandtantes klær. 

Det er jo bare overvektige som ser forferdelig ut i oversize .. vi som er tynne kler det veldig godt. 

Anonymkode: d950f...98d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, men jeg ser mye "vanlige" klær på butikken og 

Anonymkode: da31e...17d

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo bare overvektige som ser forferdelig ut i oversize .. vi som er tynne kler det veldig godt. 

Nei, det gjør vi alldeles ikke!

Anonymkode: 54b9e...6f3

• Liker 7
Skrevet

Har vært in lenge. Løser det med å kjøpe mindre str bare. Pleide å bruke M, nå kjøper jeg S eller SX.  Klær på str med telt ser ikke så bra ut på meg selv om jeg er høy og slank. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Oversized er fint. Selv om jeg ikke er overvektig, liker jeg behagelige og flatterende klær. Møkklei ekkelt pølseskinn, som ikke overlater noe til fantasien, og såm får en til å svette som en gris.

Så jeg er helt uenig med deg. Ja takk til klær som faktisk puster, og som er gode å gå i. Baggy er best 

Anonymkode: 96a0f...907

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Supermodeller kan komme unna med det. Resten av oss ser ut som latterlige gnomer. Man skal være rimelig høy og slank, med minimalt med pupper, rumpe og hofter. Helt optimalt så bør man også være litt atletisk, gjerne med litt berede skuldre, for å virkelig kunne bære plaggene. Selv er jeg rundt 160 cm. høy, og har en typisk timeglassfigur. Jeg er en størrelse 36/S og er 65 cm. rundt livet, så overvektig er jeg absolutt ikke, men jeg må markere midjen for å se bra ut. Har jeg på meg tektklær, så henger det bare rett ned fra puppene, og jeg ser ut som jeg er minst tre størrelser større enn jeg er, og får samme lekre fasong som Svampebob. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Oversized er fint. Selv om jeg ikke er overvektig, liker jeg behagelige og flatterende klær. Møkklei ekkelt pølseskinn, som ikke overlater noe til fantasien, og såm får en til å svette som en gris.

Så jeg er helt uenig med deg. Ja takk til klær som faktisk puster, og som er gode å gå i. Baggy er best 

Nå tenker du på polyesterpølseskinnklærne fra tidlig 2000-tall, tror jeg. Det håper jeg aldri vi behøver å plages med igjen. Det som er fint, og elegant, er klær i gode, stødige naturmaterialer, som passer kroppen som bruker dem. Om du svetter som en gris i for eksempel en linkjole med innsvinget liv og stort skjørt, eller en tweedjakke med smal midje, som rekker deg til hoftene, så er det ikke klærne eller materialene som er problemet. Klær som passer til kroppen, er ikke ensbetydende med grusomme plastklær. Heldigvis.

• Liker 3
Skrevet

Er normalvektig med veldig lite former,så kan gå i det. Men liker det ikke. Syns egentlig ikke det er fint på noen 🙃

Anonymkode: 9967b...12d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Supermodeller kan komme unna med det. Resten av oss ser ut som latterlige gnomer. Man skal være rimelig høy og slank, med minimalt med pupper, rumpe og hofter. Helt optimalt så bør man også være litt atletisk, gjerne med litt berede skuldre, for å virkelig kunne bære plaggene. Selv er jeg rundt 160 cm. høy, og har en typisk timeglassfigur. Jeg er en størrelse 36/S og er 65 cm. rundt livet, så overvektig er jeg absolutt ikke, men jeg må markere midjen for å se bra ut. Har jeg på meg tektklær, så henger det bare rett ned fra puppene, og jeg ser ut som jeg er minst tre størrelser større enn jeg er, og får samme lekre fasong som Svampebob. 

Nå tenker du på polyesterpølseskinnklærne fra tidlig 2000-tall, tror jeg. Det håper jeg aldri vi behøver å plages med igjen. Det som er fint, og elegant, er klær i gode, stødige naturmaterialer, som passer kroppen som bruker dem. Om du svetter som en gris i for eksempel en linkjole med innsvinget liv og stort skjørt, eller en tweedjakke med smal midje, som rekker deg til hoftene, så er det ikke klærne eller materialene som er problemet. Klær som passer til kroppen, er ikke ensbetydende med grusomme plastklær. Heldigvis.

Svetter ikke som en gris i lin nei. Er absolutt enig i at gode naturmaterialer er rette veien å gå.

polyesterpølseskinnene er grusomme ja. Ekle og klamme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Svetter ikke som en gris i lin nei. Er absolutt enig i at gode naturmaterialer er rette veien å gå.

polyesterpølseskinnene er grusomme ja. Ekle og klamme.

La være å kjøpe polyester, problem løst? 
Sjekker alltid materialet før jeg kjøper noe som helst. Akryl, polyester og fleece holder jeg meg langt unna! 

Anonymkode: 596ba...0b0

Skrevet

Ah, ja, utrolig deilig at man ikke må opp to størrelser lengre for at det ikke skal sitte som pølseskinn. Ser ikke lengre ut som man har lånt klær av barna. Kjempedeilig med gensere som faktisk er behagelige å ha på og bukser som ikke strammer bak. Fantastisk med normaliserte størrelser. Og til dere som føler for å vise enhver valke, kjøp en størrelse eller to mindre bare. Men utrolig få som kler de trange klærne som har vært inn altfor lenge. Kanskje menn snart begynner med dresser som faktisk passer dem igjen også? 

Anonymkode: 48f35...e68

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha, nei, det er bare noe DU tror! 😂 Det ser faktisk ikke bra ut på noen kropper! Jeg har enda til gode å se det. 

Anonymkode: 3401f...3dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

La være å kjøpe polyester, problem løst? 
Sjekker alltid materialet før jeg kjøper noe som helst. Akryl, polyester og fleece holder jeg meg langt unna! 

Anonymkode: 596ba...0b0

Jeg gjør også det nå. Stoffet er det første jeg sjekker. Deretter prislapp, hvos jeg liker plagget ;) 

Men jeg liker også at klær er gode å gå i. Ikke helt inntilsittende liksom. Litt innsving er ok. Men jeg liker at det overlater litt til fantasien. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ah, ja, utrolig deilig at man ikke må opp to størrelser lengre for at det ikke skal sitte som pølseskinn. Ser ikke lengre ut som man har lånt klær av barna. Kjempedeilig med gensere som faktisk er behagelige å ha på og bukser som ikke strammer bak. Fantastisk med normaliserte størrelser. Og til dere som føler for å vise enhver valke, kjøp en størrelse eller to mindre bare. Men utrolig få som kler de trange klærne som har vært inn altfor lenge. Kanskje menn snart begynner med dresser som faktisk passer dem igjen også? 

Anonymkode: 48f35...e68

Det er ikke så lett å kjøpe to størrelser mindre når man allerede er en S. Eller synes du jeg skal kjøpe rosa klær med glitter i barneavdelingen? Og valker har jeg lite av, så det er ikke noe problem. Klær som er trange som pølseskinn er heller ikke det jeg er ute etter, det er nemlig ganske mange gråsoner mellom sirkustelt og pølseskinn. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg gjør også det nå. Stoffet er det første jeg sjekker. Deretter prislapp, hvos jeg liker plagget ;) 

Men jeg liker også at klær er gode å gå i. Ikke helt inntilsittende liksom. Litt innsving er ok. Men jeg liker at det overlater litt til fantasien. 

Pølseskinn vil jeg ikke ha, men jeg liker klassiske klær med klassisk snitt. Jeg ønsker meg dressjakker med innsving, som slutter ved hoftene, ikke de sekkene som rekker en til knærne, som er moderne nå. Og jeg ønsker meg kjoler med markert liv, ikke de der rare kjolene som ser ut som lampeskjermer, som fantes i alle butikker i sommer. Og ullgensere som jeg ikke har plass til gjester i, uten at det betyr at de skal sitte helt pinetrangt. 

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke folk få lov til å gå med de klærne de vil? 🙄

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...