AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Hvordan i alle dager overlever dere?!😭 Jeg har mitt første store utbrudd nå og jeg holder på å DØ. Har veldig stor smerteterskel, men fy fader så vondt det er! Hele underlivet mitt er stappfullt med blemmer.. Startet på Valtrex i går og skal gå i 10 dager. Uansett.. Noen som har tips og triks til å få blemmene til å gro fort eller bare generelt til å ikke ha det så j**** vondt? Har selvfølgelig googlet meg opp og ned. Paracet, grønnsåpe bad, Xylocain, tisse med med rennende vann inntil. Noe som hjalp deg når du hadde utbrudd? Anonymkode: a3353...bd6 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Åh Fyf jeg sender deg gode tanker og nett klemmer 💗 Aldri hatt sånt utbrudd før men vet jo at kviser og byller kan gjøre jævlig vondt, og da kan jeg nesten tenke meg at dette er sikkert 10-20x verre på smerte 😭😭😭 Jeg hadde stappet i meg smertestillende og bare prøvd å ligge rett flat ut/i en stilling som ikke gjør vondt der nede. Jeg tror også du kan få tak i en krem som er bedøvende der nede - men tror du må ha resept på den 🥺🙏🏻 Håper andre her inne har mer/bedre svar 💗 Anonymkode: 73ab6...316 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 Løs joggebukse og dropp undertøy. Jeg lå på ryggen med bena litt spredt og dobbel dose valtrex. Anonymkode: 334b3...164 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 Nå er det 14 år siden første og eneste utbrudd hos meg, men husker det som om det var i går…. xylocain salve vil nok hjelpe. Det svir sikkert som et h…… når du tar på salven, men så fungerer det nok. Hvor lang virkning det har vet jeg ikke dessverre. En liten trøst er at toppen nok er over nå. God bedring! Anonymkode: eda8f...22d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Skrevet 27. oktober 2022 Det var bare det første utbruddet som var ille. Har hatt et par til, men det er litt irritasjon og borte på et par dager med valtrex. Anonymkode: f0152...50d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Skrevet 27. oktober 2022 Det første utbruddet er det verste! Anonymkode: 62fbc...9be
Eidvo Skrevet 27. oktober 2022 #7 Skrevet 27. oktober 2022 Har ingen gode tips, men sier som de over, det første utbruddet er det værste, og du er nok på vei å bli bedre. Men ja, det er helt jævlig. God bedring, håper valtrex funker fort 😊 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #8 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg lurer på dere som får utbrudd fler enn en gang, er det ikke noe tvil om at det er herpes med blemmer og sår eller kan det også være en smerteløs knopp som aldri væsker eller blir sår som ser mer ut som de vanlige talgkjertlene der nede? Jeg har visst viruset (type 2) men aldri hatt noe utbrudd som jeg har merket. Det var en gang kort tid før jeg fikk påvist viruset at det svei og brant helt sinnsykt i noen dager, heeelt sinnsykt men fikk aldri blemmer eller sår da heller. Kan det ha vært utbruddet? Venninnene mine mener at sopp kan svi så mye men jeg har aldri hatt sopp som jeg vet om heller. Anonymkode: 10ef8...d3d
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #9 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan i alle dager overlever dere?!😭 Jeg har mitt første store utbrudd nå og jeg holder på å DØ. Har veldig stor smerteterskel, men fy fader så vondt det er! Hele underlivet mitt er stappfullt med blemmer.. Startet på Valtrex i går og skal gå i 10 dager. Uansett.. Noen som har tips og triks til å få blemmene til å gro fort eller bare generelt til å ikke ha det så j**** vondt? Har selvfølgelig googlet meg opp og ned. Paracet, grønnsåpe bad, Xylocain, tisse med med rennende vann inntil. Noe som hjalp deg når du hadde utbrudd? Anonymkode: a3353...bd6 Jeg har kjønnsherpes, men trolig ikke like alvorlig som deg… 🥴. Jeg har bare tatt Valtrez 3-5 dager så har det gått over, og har bare hatt et lite utbrudd ca 1 gang i året (om ikke mindre). Herpes er smertefullt, og med mitt lille utbrudd så har jeg også fått vondt, men høres ut som at grønnsåpebad er lurt. Ville også brukt luftige truser av bomull, jeg pleier å sove uten truse, men i pysjamas hvis jeg merker et utbrudd - for da får jeg «lufta» meg skikkelig der nede. Og føler det hjelper veldig. Herpes lever jo rått når det er inneklemt og trang luft. Anonymkode: 2c698...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #10 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg lurer på dere som får utbrudd fler enn en gang, er det ikke noe tvil om at det er herpes med blemmer og sår eller kan det også være en smerteløs knopp som aldri væsker eller blir sår som ser mer ut som de vanlige talgkjertlene der nede? Jeg har visst viruset (type 2) men aldri hatt noe utbrudd som jeg har merket. Det var en gang kort tid før jeg fikk påvist viruset at det svei og brant helt sinnsykt i noen dager, heeelt sinnsykt men fikk aldri blemmer eller sår da heller. Kan det ha vært utbruddet? Venninnene mine mener at sopp kan svi så mye men jeg har aldri hatt sopp som jeg vet om heller. Anonymkode: 10ef8...d3d Hva er det du spør om egentlig? Du sier du har herpes, men lurer på om det er noe annet? Det er ingenting som gjør like vondt som herpes. Hadde du hatt en stor kvise hadde heller ikke det gjort like vondt. Sopp klør og kan svi, men du har fått diagnosert herpes, så syntes det blir litt dumt av deg - at du driver å undrer deg over hva dette egentlig er 🤣🤣 Anonymkode: 2c698...ff5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #11 Skrevet 27. oktober 2022 Pass på å få i deg så mye medisin som er foreskrevet - ikke slurv! Jeg merket effekt etter 1,5 døgn på Valtrex. Førstegangs utbrudd her for ett år siden, ikke hatt det siden. Jeg brukte også Xylocain for å kunne få sove. Satt på jobb og svettet av smerte. Trange bukser hjalp ikke akkurat. God bedring Anonymkode: aafb2...6db
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #12 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva er det du spør om egentlig? Du sier du har herpes, men lurer på om det er noe annet? Det er ingenting som gjør like vondt som herpes. Hadde du hatt en stor kvise hadde heller ikke det gjort like vondt. Sopp klør og kan svi, men du har fått diagnosert herpes, så syntes det blir litt dumt av deg - at du driver å undrer deg over hva dette egentlig er 🤣🤣 Anonymkode: 2c698...ff5 Nei jeg sier at jeg har fått påvist viruset (på blodprøve) men aldri hatt noe herpesutbrudd med sår eller blemmer eller noe lignende som minner om herpes. Jeg spør om andre ting jeg har merket kan være et herpes utbrudd selvom det ikke har vært blemmer eller sår, eller om det er mulig å aldri ha fått utbrudd Anonymkode: 10ef8...d3d 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #13 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei jeg sier at jeg har fått påvist viruset (på blodprøve) men aldri hatt noe herpesutbrudd med sår eller blemmer eller noe lignende som minner om herpes. Jeg spør om andre ting jeg har merket kan være et herpes utbrudd selvom det ikke har vært blemmer eller sår, eller om det er mulig å aldri ha fått utbrudd Anonymkode: 10ef8...d3d Ja - det du tror er sopp, kløe, litt vondt i beina og irritert hud kan alle være herpesutbrudd. Anonymkode: 2f656...c18
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #14 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er det 14 år siden første og eneste utbrudd hos meg, men husker det som om det var i går…. xylocain salve vil nok hjelpe. Det svir sikkert som et h…… når du tar på salven, men så fungerer det nok. Hvor lang virkning det har vet jeg ikke dessverre. En liten trøst er at toppen nok er over nå. God bedring! Anonymkode: eda8f...22d Svir som et h…. JA. Står på huk på badet og rister av smerter i det jeg påfører kremen. Men så går det heldigvis ikke lange stunden før den har sin virkning.. Sies at den skal vare i noen timer, men hos meg går det raskt bort etter en time. TS Anonymkode: a3353...bd6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #15 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Svir som et h…. JA. Står på huk på badet og rister av smerter i det jeg påfører kremen. Men så går det heldigvis ikke lange stunden før den har sin virkning.. Sies at den skal vare i noen timer, men hos meg går det raskt bort etter en time. TS Anonymkode: a3353...bd6 Klem! Vet du hvilken type det er? Anonymkode: dcaa2...16b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #16 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Pass på å få i deg så mye medisin som er foreskrevet - ikke slurv! Jeg merket effekt etter 1,5 døgn på Valtrex. Førstegangs utbrudd her for ett år siden, ikke hatt det siden. Jeg brukte også Xylocain for å kunne få sove. Satt på jobb og svettet av smerte. Trange bukser hjalp ikke akkurat. God bedring Anonymkode: aafb2...6db Hvor mye tok du du hadde utbrudd? Jeg tar 500mg Valtrex morgen og kveld. Har også liggende Zovirax (legen skrev først ut Valtrex men så var det mangel på den her jeg bodde, så da skrev fastlegen ut Zovirax 800mg i stedet som jeg skulle ta morgen, dag, kveld. Starta aldri på den da jeg fikk for meg at Valtrex sikkert var bedre siden hun først skrev ut den til meg, så jeg hoppa i bilen og dro til nærmeste by og fikk henta ut. Så startet heller på Valtrex.. 😅 TS Anonymkode: a3353...bd6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #17 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Klem! Vet du hvilken type det er? Anonymkode: dcaa2...16b Den heter Xylocain, fås reseptfritt på apoteket til 170 kr ish TS Anonymkode: a3353...bd6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #18 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den heter Xylocain, fås reseptfritt på apoteket til 170 kr ish TS Anonymkode: a3353...bd6 Jeg mente herpes, er det hsv 1 eller hsv 2? 😊 Anonymkode: dcaa2...16b
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #19 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mente herpes, er det hsv 1 eller hsv 2? 😊 Anonymkode: dcaa2...16b Skjønte det nå.. litt kjapp i svingene hehe. Nei ikke ennå, regner med jeg får vite det Ila neste uke. Tok test på mandag denne uken TS Anonymkode: a3353...bd6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #20 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønte det nå.. litt kjapp i svingene hehe. Nei ikke ennå, regner med jeg får vite det Ila neste uke. Tok test på mandag denne uken TS Anonymkode: a3353...bd6 Hvis det er hsv 1 så anbefaler jeg l lysiner på det beste, uansett hvilken type det er så hjelper C og D vitaminer veldig på. Det første utbruddet er det forjævligste, og det kan hende du må ha 2 kurer for å bli kvitt det. L-lysin har omtrent fjernet munnsår hos meg, tar en for dagen og ikke hatt noe på flere år. Du bør også lese deg opp på hva som trigger herpes, feks nøtter, koffein, sjokolade, alkolhol, en del andre ting, og ligg unna det i disse dager. Føler virkelig med deg. https://www.tights.no/butikk/bodyfuel-l-lysin/?gclid=EAIaIQobChMIlqnOnJKB-wIVGdGyCh1txAC0EAAYASAAEgKVavD_BwE Anonymkode: dcaa2...16b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå