AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Noen som har fått et jobbtilbud og snakket med arbeidsgiver om å matche tilbudet? hvordan gikk du fram og hva ble resultatet ? Anonymkode: 96e64...739
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Var åpen om situasjonen, at jeg hadde fått et annet tilbud og hva det innebar. Arbeidsgiver måtte deretter forhøre seg litt internt og kom tilbake med tilbud som var 50 000 høyere enn jobbtilbudet fra potensiell ny arbeidsgiver. Jeg antar dette var for å "skremme vekk" den nye jobben. Ikke på noe som helst tidspunkt måtte jeg vise frem noe bevis på disse tilbudene jeg fikk (muntlig og skriftlig). Begge arbeidsgivere tok mine ord for god fisk og bydde over hverandre. Anonymkode: 526e1...32c 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 Jepp. Hadde fått tilbud om akkurat samme stilling et annet sted. Arbeidsgiver kunne ikke matche tilbudet. Skjønner det, for da ville jeg tjent vesentlig mer enn alle kollegaene mine og startet en lønnsgalopp. Så tok det ikke personlig. Jeg hadde uansett ikke tenkt til å bli værende i stillingen selv om de matchet tilbudet, jeg ville bare se hvor høyt jeg ville klare å forhandle lønnen min for nysgjerrighetens skyld og for at mine tidligere kollegaer skulle ha bedre kort på hånden for å forhandle sin lønn. Så tips fra meg: Du må være villig til å faktisk bytte jobb. Anonymkode: a730e...7c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå