Gå til innhold

Hvordan forholder du deg til eksen når dere møtes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en eks jeg møter på innimellom på en felles hobby. Det er fem måneder siden han gjorde det slutt, men jeg har ikke klart å komme helt over han og er enda såret. Hvordan er dere mot eksen i lignende situasjoner når dere møtes? Later dere som ingenting når dere møtes, holder dere borte til dere er over personen? Det er rart å prate som bekjente, ugreit å ignorere. Noen som har noen gode råd? 

Anonymkode: 89240...f3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo selvfølgelig helt an på hvordan bruddet endte og hvordan dere har det i etterkant av bruddet.

Mange holder kontakten og har en vennskapelig tone etter bruddet, mens andre holder avstand og ikke har noen som helst kontakt med hverandre. 

Uansett hvilken alternativ, så er det ingen fasit ;fordi alle forhold er ulike. 

Skrevet
Jaytee skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo selvfølgelig helt an på hvordan bruddet endte og hvordan dere har det i etterkant av bruddet.

Mange holder kontakten og har en vennskapelig tone etter bruddet, mens andre holder avstand og ikke har noen som helst kontakt med hverandre. 

Uansett hvilken alternativ, så er det ingen fasit ;fordi alle forhold er ulike. 

Burde tatt med det i hovedinnlegget, men ikke noe ufint brudd, er bare såret. Men fremdeles såpass ferskt brudd at det er sårt å møtes og late som ingen ting. Vi har ikke kontakt ellers. Så lurer på hvordan dere er mot eksen når dere møter på hverandre i lignende situasjoner? Vi er i starten av 30 åra. så godt voksne. 

Skrevet

Jeg avstår all kontakt med min eks til tross for at vi har barn sammen. Bruddet var skikkelig stygt for både meg og barna. Han hadde vært utro og ga blankt faen i egne barn etter bruddet. Null kontakt med barna i 10 ÅR tip tross for at han bodde 15 min unna. Nektet å betale barnebidrag også fordi han ikke hadde kontakt med barna. Heldigvis var barna store nok til å skjønne at ALT var hans egen skyld. Barna forsøkte å kontakte han ved flere anledninger, men fikk beskjed om at han måtte ha en pappapause som varte i 10 år.

Den gubben kan råtne i helvete for min del, jeg skal absolutt ikke strekke ut noen hjelpende hånd for han.

Han er ett av de største avskummen som finnes i verden.

Anonymkode: fc260...710

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Siden eksen og jeg har en sønn sammen, så har vi samarbeidet helt greit siden vi gikk fra hverandre og det ble skilsmisse.  Da var sønnen 16. Man er nødt til å opptre normalt og være grei når man har barn sammen, og det er jeg glad vi klarte å få til.

Det er nå over seks år siden skilsmissen, og vi spiser middag sammen en gang i blant her hjemme hos meg (og sønnen vår), snakker sammen om stort og smått og er ganske nøytrale. Ingen bitterhet eller vonde minner.

Jeg føler meg helt nøytral. Tror han gjør det når det kommer til meg også.  

REDIGERT;

ser at personen over meg beskriver en stikk motsatt skilsmisse. Uff. Sorry to hear 😪 

Endret av Million
Skrevet

Takk for svar. Ingen barn på oss. 

Skrevet

Vel, jeg ber til en høyere makt om at min ikke-eksisterende kondisjon får en adrenalin kick mens jeg piler for som faen vekk fra, det som potensielt kan bli, åstedet. Driver ikke med ukomfortabelt, snakkes. 

Skrevet

Som en passiv aggressiv idiot som ikke evner å styre meg selv, jeg slår slemme vitser som jeg vet treffer, klarer ikke å være ordentlig hyggelig selv om jeg vil. Hater meg selv for det, sliter bare sånn med å komme over hvor stygg han var mot meg i forholdet vårt og nå later som han er den beste fyren i verden og skal behandle meg så godt. 

Anonymkode: af011...245

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Som en passiv aggressiv idiot som ikke evner å styre meg selv, jeg slår slemme vitser som jeg vet treffer, klarer ikke å være ordentlig hyggelig selv om jeg vil. Hater meg selv for det, sliter bare sånn med å komme over hvor stygg han var mot meg i forholdet vårt og nå later som han er den beste fyren i verden og skal behandle meg så godt. 

Du beskriver det godt! Passiv aggressiv idiot er jo ikke det en vil være, men kjenner meg igjen dessverre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du beskriver det godt! Passiv aggressiv idiot er jo ikke det en vil være, men kjenner meg igjen dessverre. 

Usj ja må trekke pusten dypt mange ganger, smile og tenke at bare vær grei nå, snart går han

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...