Gå til innhold

Er en Tesla Y performance verdt pengene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Verd det" - tja. Mye morsommere og enklere å kjøre enn andre biler. Men vi har også en arbeidsbil vi ga 40.000 som gjør samme eller bedre nytte.

Har du råd er det vel ikke noe problem. Noe gøy skal en ha i livet.

Anonymkode: 677d4...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har riktignok Y long range. Men jeg var litt spent på om den skulle være verdt 630k. Har ikke sett meg tilbake et øyeblikk, har seriøst aldri vært så glad i en bil før. Bare storkoser meg med den. Nå kjører vi også endel i året (3000/år).

Anonymkode: 2e392...84c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Synes dere ikke at Tesla Model Y er litt stygg, utvendig? Ellers er det nok en kjempebil, men ikke verdt pengene. 

Anonymkode: c9053...869

Personlig syns jeg den ser bra ut utvendig, men klarer ikke det minimalistiske og «moderne» interiøret som de fleste nye biler nå kommer med.  Jeg trenger god komfort og ikke minst et normalt dashboard og fysiske knapper/brytere. Tror mye av trykkingen på touchskjermene er skyld i mange ulykker. 

Anonymkode: 5b05b...85c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Model Y Long Range. Stygg som juling, men ellers et helt ok fremkomstmiddel. Liker ikke plastsetene (imitert skinn), støynivået i kupeen og fit and finish. Det var samboeren som absolutt ville ha den, så da gikk jeg til slutt med på det. Bilen ble nok primært valgt pga. kortere leveringstid enn mange av konkurrentene. Satser på å bytte den ut med en ny tysk elbil i 2024.

Anonymkode: 717e1...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Synes dere ikke at Tesla Model Y er litt stygg, utvendig? Ellers er det nok en kjempebil, men ikke verdt pengene. 

Anonymkode: c9053...869

Ekstremt stygg, ja, men heldigvis litt penere enn Model X. Vil helst ha en skikkelig SUV (nye Defender), men måtte ta til takke med en crossover (Model Y).

Anonymkode: 717e1...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville aldri kjøpt tesla når jeg hører om alle problemene de som eier en har, så jeg mener at de ikke er verdt pengene. Jeg ville valgt alt annet før jeg valgte tesla, til og med ionic som er en skikkelig dårlig bil på vinterføre.. :P

Anonymkode: c1a92...a5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg personlig ville aldri kjøpt tesla når jeg hører om alle problemene de som eier en har, så jeg mener at de ikke er verdt pengene. Jeg ville valgt alt annet før jeg valgte tesla, til og med ionic som er en skikkelig dårlig bil på vinterføre.. :P

Anonymkode: c1a92...a5e

Du hører ikke om alle problemene med polestar og vw? Same shit.

Anonymkode: 677d4...812

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt hvor mange km som kjøres, men for min del er det definitivt verdt det. 

Jeg har lavere utgifter pr måned med min nye Tesla enn jeg hadde med min gamle diesel bil som er i 100k klassen. 

Og min bil er fullfinansiert.

Av elbilene som er på markedet nå er det kun model 3 eller model y jeg ville vurdert til mitt bruk med tanke på hva man får til hvilken pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi skulle kjøpe ny elbil måtte vi prøvekjøre alt som var på markedet. Vi hadde høye forventninger til tesla siden «alle» har den og regnet med at den var en fin bil. 

Vi fikk prøvekjøre toppmodellen av Y. Den var skuffende for det skrangla fælt. Så den ble rask strøket av listen. 

Anonymkode: 4dd1c...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Tesla Model 3, kjøpt for 480 tusen for litt over ett år siden, det er uten vinterdekk, takstativ, osv, utgifter som kom senere. Samboeren min syntes model Y er for stygg, så vi skulle ha model 3. Den er litt billigere også, så den delen er grei.

Jeg har blitt veldig glad i bilen, den er god og morsom å kjøre, cruse control og feltholder er veldig bra, og parkeringsassistent og ryggekameraer er bare drømmen. Vi hadde en 10+ bensinbil før denne. Men! Altså, jeg ville glatt valgt Model Y nå, hvis det var opp til meg, på tross av det koster med ekstra penger, og på tross av den ikke ser så "fin" eller sporty ut som model 3. Vi har to barn, jeg kunne virkelig trenge de ekstra 20 cm i bak settet, og den ekstra plassen i bagasjen. 

Så for min del, TS, småbarnsmor med to barn, en i barnehagen og en i skolen, ville jeg valgt Model Y uten å nøle. Selv om den har litt for rund rumpe. Bra bil :) 

Anonymkode: a39e5...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Performance ? Er det den Tesla som går fra 0 til 100 på 2 sek. ?

Hvis ja så bra kjøp ,tenker jeg ,spesielt i forhold til norske fartsgrenser som er 70-80.

Anonymkode: 75340...d62

Nei det er vel Ludakris mode som noen modeller har (model S?)

-Mulig nye Plaid har ytelse som det, den erstatter vel Model S?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maatte_ha_konto skrev (37 minutter siden):

Nei det er vel Ludakris mode som noen modeller har (model S?)

-Mulig nye Plaid har ytelse som det, den erstatter vel Model S?

Nye S plaid gjør 0-100 på ca 2.1

X plaid er vel rundt 2.7 eller noe .

Model 3 performance på 3.3

Model Y performance 3.9

Anonymkode: 4c829...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maatte_ha_konto
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nye S plaid gjør 0-100 på ca 2.1

X plaid er vel rundt 2.7 eller noe .

Model 3 performance på 3.3

Model Y performance 3.9

Anonymkode: 4c829...929

Helt sjukt rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solgte model S og kjøpte Y i sommer. Ekstremt fornøyd. barnesykdommene vi hadde med S eksisterer ikke på Y. At bilene er fine kan diskuteres, men for de som liker teknologien, og egenskapene er bilen helt rå! har en Renault Zoe i tillegg, haha, der kjenner jeg at jeg vil kalle den en liten drittbil i forhold, men det er igjen en helt perfekt bybil som brukes flittig.

det er bare å glede seg!

Anonymkode: 7367b...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi har bestilt oss en Tesla Y performance. Den kommer i november. 

Vi har i dag en hybrid fra 2017 og en eldre dieselbil. Teslaen skal erstatte hybriden. 
Vi har ikke noe lån på bilene i dag. 

Jeg sliter med å godta teslaen. Jeg synes den er unødvendig dyr for vårt bruk (kjører svært lite) koster 650 000 kr og vi må ta lån på 250 000. 
Det er så mye annet gøy man kunne brukt de pengene på enn en teit bil..

Mannen er ikke enig! 

Mener dere at den bilen er verdt 650 000 kr? 💸💸💸

Anonymkode: f28cb...534

Dersom dere kjører svært lite (f.eks mindre enn 8kkm/år) er jeg tilbøyelig til å være enig med deg.

En gammel fossilbil som bare står der foruremser mindre enn en ny elbil som bare står der.

Selv bruker jeg bil kanskje annenhver helg, og holder meg med en gammel fossilbil med verdens reneste (!) samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonyme-meg

Det er en super bil å kjøpe. Vi er strålende fornøyd. God rekkevidde og bra ladenettverk. 

Når dere får Tesla, trenger dere ikke noe dieselbil som hovedbil ( hvis det er derfor dere skal beholde dieselbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonyme-meg skrev (2 timer siden):

Det er en super bil å kjøpe. Vi er strålende fornøyd. God rekkevidde og bra ladenettverk. 

Når dere får Tesla, trenger dere ikke noe dieselbil som hovedbil ( hvis det er derfor dere skal beholde dieselbilen)

Neida, hybriden har vært vår hovedbil

Diselbilen er en billig, eldre bil der vi reparerer den selv. Den koster lite i drift og er bil nr 2

TS

Anonymkode: f28cb...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...