Gå til innhold

Hva er galt med å ha sex med mindreårige?

Anbefalte innlegg

Gjest ggelni-eddøk
Skrevet

I flere tråder på disse sidene har homofili og pedofili blitt satt opp mot hverandre. Homofili er blitt "stuerent" mens holdningene ovenfor pedofile fremdeles er mildt sagt rystende.

I England er pedofile den demografiske enheten som er mest utsatt for vold. Ja folk går saktens i felleskap inn for å lynsje folk som har elsket med yngre mennesker. Er det mulig- vi skriver tross alt 2005!!!

Det brukes ofte som argument at homofili ikke skader andre, mens pedofili er skadelig. Da må jeg spørre: vet dere det, eller er hodene deres bare stappfulle av fordommer? Hvorfor er det noe mer skadelig med litt samleie, når det er helt greit at barna sitter hjemme og ser på såpeserier hvor folk er direkte ondskapsfulle med hverandre og attpåtil slår?

Nei, jeg skjønner ingenting jeg. Kanskje foreldre bare synes det er vanskelig å akseptere at ungene deres som er så små, også kan ha seksuelle følelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjest Tor Erling har jo for så vidt et poeng: hvorfor kan man ikke, spør han.

Men ingen av dere har et godt velbegrunnet svar.

Dere sier bare æsj og at det er sykt...jeg er enig med dere - men gjesten fortjener da et velfundert og gjennomtenkt svar fra dere?!

Hva er sex? Tar man skade av det? Kan et barn på 12 år ha glede av sex? Kan et barn på 12 år ha glede av sex merd en voksen?

Jeg mener at man må forholde seg til den seksuelle lavalder som er 16 år i dette landet, men dette er jo kulturelt betinget: i andre samfunn kan den seksuelle lavalder være lavere...og høyere.

Dette er et seksual-moralsk spørsmål som fortjener en diskusjon på linje med andre spørsmål. Dere som bare ler av innlegget røper mer om dere selv enn om selve temaet.

Skrevet

Jeg gidder ikke denne diskusjonen; hva er sykt, hva er legning osv. Hovedsaken her, og altoverskyggende må være at barnas helse kommer først. Og når folk sier at barn ikke tar skade av sex, må jeg spørre: hvor faen har dere det fra? Det er en kjennsgjerning at barn som blir misbrukt sliter psykisk med ettervirkninger. Da er det faen ikke interessant om pedofile har en legitim legning eller ikke. Det går ikke an å akseptere pedofili, dersom en skal forhindre at barn får psykiske forstyrrelser. Sikkert finnes det unntak. Jeg hadde ei dame som hadde debutert som trettenåring, men hvor ofte finner du 13åringer som søker eldre menn?

Denne grensa må sees pragmatisk, og den er et must for å beskytte unger mot overgrep. Derfor spiller det ingen rolle om det finnes enkelte Staff-tilfeller som har lyst til å ha seg med voksne.

Skrevet

Tråden er ryddet og flyttet. Temaet bryter ingen regler, og kan fint debatteres, men på en saklig måte.

Misty (mod)

Gjest madelene ik innlogget
Skrevet
I flere tråder på disse sidene har homofili og pedofili blitt satt opp mot hverandre. Homofili er blitt "stuerent" mens holdningene ovenfor pedofile fremdeles er mildt sagt rystende.

I England er pedofile den demografiske enheten som er mest utsatt for vold. Ja folk går saktens i felleskap inn for å lynsje folk som har elsket med yngre mennesker. Er det mulig- vi skriver tross alt 2005!!!

Det brukes ofte som argument at homofili ikke skader andre, mens pedofili er skadelig. Da må jeg spørre: vet dere det, eller er hodene deres bare stappfulle av fordommer? Hvorfor er det noe mer skadelig med litt samleie, når det er helt greit at barna sitter hjemme og ser på såpeserier hvor folk er direkte ondskapsfulle med hverandre og attpåtil slår?

Nei, jeg skjønner ingenting jeg. Kanskje foreldre bare synes det er vanskelig å akseptere at ungene deres som er så små, også kan ha seksuelle følelser.

Hmm...pedofili og homofili har vel enda ikke noe med hverandre å gjøre?Homofili er en leggning og omhandler voksne mennesker,forhåpentligvis.Pedofili handler om folk som tender på mindreårige.Å jemføre å bli sexsuellt utsatt for noen/noe når du fortsatt er barn med å se en såpeserie blir vel litt vel i overkant.Et dårlig forsøk på å forsvare noe.

Ett 12 år gammelt barn vet såvidt vad sex er, har ikke enda funnet seg selv.Det er nok av ting å forholde seg til, nok vanskelig å finne ut av denne verlden uten at man skal bli forvirret av voksnes adferd.

Trur det er en minoritet av de foreldrene som ikke kan skjønne at dems barn har sexuelle følelser-dermed ikke sagt at dem ville skjønnt at en voksen person hade sex med dem.

Det er helt forskjellige ting.Hvis et barn/ung tenåring har et forhold/sex med en på samme alder eller noe eldre, så er det noe helt annet en pedofili.En pedofil er og forblir en eldre som burde hatt bedre skjønn og som derfor rett og slett forgriper seg på et barn.En 12 åring ser ofte opp til voksne og har derfor vanskelig med å skille på når en voksen gjør noe rett eller galt.

Håper jeg i min livstid slipper å oppleve at pedofili blir stilt på samme nivå som homofili!

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet (endret)

Til trådstarter: Køddeinnlegg skrives uten bindestrek og med to n'er, sånn apropos "nicket" ditt.

Selve "saken" kan gjerne diskuteres, men da i en seriøs setting. Kødding om pedofili er sikkert festlig, så lenge kødderne er positive til selv å bli utsatt for litt gladvold.

Endret av Statsmedister

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...