AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Del Skrevet 27. oktober 2022 Hva betyr "Å eie sin egen historie"? Ser begrepet brukes når kjendiser utleverer ekser og familiemedlemmer i sosiale medier. Da forsvares det med at man må få "eie sin egen historie". Men hva bety det å eie sin egen historie? Beyr det at man eier sin egen historie at det ikke finnes noen grense for hva som er anstendig å utlevere om andre i sosiale medier? Anonymkode: cfacb...c82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Del Skrevet 27. oktober 2022 Jeg tenker at i den konteksten er det brukt for at kjendisen skal få fortelle sin side av saken. For meg er å eie min egen historie at jeg kan snakke om bakgrunnen min med ro. Jeg har vokst opp under turbulente forhold, og det tok mange år uten at jeg kunne snakke om bakgrunnen min uten å kjenne på traumet det ga meg. Anonymkode: 91d3d...7c8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 27. oktober 2022 #3 Del Skrevet 27. oktober 2022 Det betyr at du deler det du ønsker å dele om deg selv og ditt liv og begrenser selv hvor mye om hva du vil dele med hvem. Når kjendiser utleverer ekser og familiemedlemmer i sosiale medier, eier de ikke sin egen historie, men utleverer andre som ikke nødvendigvis vil delta i noens PR. Så det er en negativ ting og har ikke noe med å eie sin egen historie å gjøre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. oktober 2022 #4 Del Skrevet 27. oktober 2022 Det betyr vel at de vil fortelle sin side av saken (men tenker ikke på at de som blir utlevert ikke får fortalt sin side). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Del Skrevet 27. oktober 2022 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Det betyr vel at de vil fortelle sin side av saken (men tenker ikke på at de som blir utlevert ikke får fortalt sin side). Det er jo nettopp det. Er enig i at alle bør få fortelle sin versjon av historien til offentligheten OM den andre parten først har gått ut med sin versjon. Det skulle bare mangle. Men synes ikke det er greit å gå ut med privat informasjon om man er den første parten til å gjøre det. Da handler det jo ikke kun om å "eie egen historie", det er et forsøk på å eie den andre partens historie. Anonymkode: 7084c...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Del Skrevet 27. oktober 2022 Å ikke skamme seg for sin bakgrunn Anonymkode: b027b...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå