AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Så dette er et komplisert tema for meg. Jeg og barnefar var sammen frem til barnet var 1,5 år. Jeg gikk fra han av åpenbare grunner, som var det beste for meg og barnet. Far er på (og har vært i flere år) et skikkelig ruskjør og det er mye psykiatri her. Det er ukritisk rusing hver eneste dag. Vi har i dag delt foreldreansvar. Barnevernet er selvfølgelig i bildet, men fordi han ikke har noe med barnet (eller meg) å gjøre lenger så er de lite i bildet. Jeg vet at det skal skrives et skjema for å «gi fra seg» foreldreansvaret, men hva pokker gjør man dersom far er totalt utilgjengelig, jeg vet også at dersom man hadde fått huka tak i han ville han nektet å skrive under. For at saken skal tas opp til retten har jeg forstått at det første, altså enighet skal prøves. barnet er i dag snart 3 år. HJELP Anonymkode: b9d4a...955
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Få advokat til å sende brevet, rekommandert? Da kan du dokumentere at du har prøvd å få tak i ham. Anonymkode: cee1a...ce6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 Du kan spørre men ikke kreve. Selv uten kontakt har han insyns rett. Mulig du får en avtale med han iht å lage en avtale om kontakt som nykter. Eller betale han kanskje... Anonymkode: ff4b1...30d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå