Gå til innhold

Nrk får tildelt for lite penger og må kutte

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen
Skrevet

Jeg er usikker på om dette gjelder politikk eller forbruker-underforum.  
Det ser ut som at Statskanalen vår sliter i forhold til regjeringens forslag til statsbudsjett og hva de får tildelt av midler neste år.  Nrk er en så stor bedrift og har mange ansatte, så tallene blir jo selvfølgelig store.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/10/27/195880446/nrk-kan-fa-ekstraregning-pa-500-millioner-ikke-mulig-a-unnga-kutt

Det er trist om det går ut over programtilbudet.

jeg lurer bare på hva lønnsnivået ligger på i statskanalen? Det er jo mange forskjellige yrkesgrupper, og de fleste er vel bak skjermen.  De venter 10 millioner i ekstrautgift pga innføring av 5% ekstra arbeidsgiveravgift for lønninger over 750.000.  Jeg klarer ikke å se dette i forhold til noe.  
hvis 10 mill utgjør 5%, så er lønn over 750 000 altså 200 millioner og da tjener de statsansatte…   Får det ikke til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NRK synes jeg er altfor partiske i mange politiske saker, så jeg synes dette er helt supert

• Liker 10
  • Hjerte 2
Gjest vilkåret
Skrevet

Ja, jeg syntes ikke nrk gjør det som det var meningen at nrk skulle gjøre. Til og med pop-dokumentarer på andre kanaler er mer saklige og tar for seg flere synsvinkler enn nrk. Når jeg ser en dokumentar på nrk har jeg begynt å tenke at det er ikke vits å se, for den kommer til å ha en ensidig og forenklet tilnærming.

Og hva annet har de? Sit coms som ikke har originalitet, men som flommer over av product placement og fungerer mer som en lang reklamefilm enn komedie. Nytt på nytt som heller ikke har noe nyansert satire eller spøker. Alle vitser er bestemt, skrevet og godkjent på forhånd.

De har selvsagt sin versjon av kjendis-humor-serier som i de aller fleste tilfeller er kjedelig og uoriginalt.

Debatten der solvang presser på mindre viktige kommentarer og feil hos panelet, og lar større problemer og meninger gå. Da virker det som om han "tar" folk på ting, men i de fleste tilfeller blir viktige poeng oversett. Det gir mer en illusjon av ekte debatt

Det merkes kanskje at jeg ikke har brukt nrk noe særlig i det siste, for her slutter de eksemplene jeg kommer på akkurat nå

I tillegg har de hatt flukt av mennesker som ikke syntes de har fått bruke kreativiteten sin og som sier nrk fokuserer for mye på seertall. Det merkes.

Kanskje barnetv-en deres er bra, da, det har jeg ikke sjekket. Maskorama virker være et elsket familieprogram 👍

Skrevet

Hmmm ,men hva skjer med lisenspenger de tar inn ? Det holder ikke for dem eller ?

• Liker 3
Skrevet
mr. skrev (5 minutter siden):

Hmmm ,men hva skjer med lisenspenger de tar inn ? Det holder ikke for dem eller ?

Nrk får støtte over statsbudsjettet nå

• Liker 2
Skrevet

NRK er venstrevridde og det er veldig tydelig. De er også så politisk korrekte at de ikke kan anses for å være en læringsformidler der alle sidene av en sak blir diskutert.

Nei takk!

Helt greit at de må kutte.

Jeg vet ikke hvor mange andre inntektskilder han har, men Ronny Brede Aase har deltatt i et program der det ble oppgitt at han tjene rundt 900k. Han er radiovert og hadde sending 3 timer man-fredag.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Guri meg det er mange program NRK kunne spart seg for så det tenker jeg ikke akkurat gjør så mye. Når Sophie Elise får lønna si fra NRK så tenker jeg at det er greit at de må prioritere framover.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Blåttvann skrev (3 timer siden):

NRK er venstrevridde og det er veldig tydelig. De er også så politisk korrekte at de ikke kan anses for å være en læringsformidler der alle sidene av en sak blir diskutert.

Nei takk!

Helt greit at de må kutte.

Jeg vet ikke hvor mange andre inntektskilder han har, men Ronny Brede Aase har deltatt i et program der det ble oppgitt at han tjene rundt 900k. Han er radiovert og hadde sending 3 timer man-fredag.

900k!? Herregud 😤 han er jo ikke spesielt morsom engang 😤

• Liker 6
Skrevet
vilkåret skrev (4 timer siden):

Ja, jeg syntes ikke nrk gjør det som det var meningen at nrk skulle gjøre. Til og med pop-dokumentarer på andre kanaler er mer saklige og tar for seg flere synsvinkler enn nrk. Når jeg ser en dokumentar på nrk har jeg begynt å tenke at det er ikke vits å se, for den kommer til å ha en ensidig og forenklet tilnærming.

Og hva annet har de? Sit coms som ikke har originalitet, men som flommer over av product placement og fungerer mer som en lang reklamefilm enn komedie. Nytt på nytt som heller ikke har noe nyansert satire eller spøker. Alle vitser er bestemt, skrevet og godkjent på forhånd.

De har selvsagt sin versjon av kjendis-humor-serier som i de aller fleste tilfeller er kjedelig og uoriginalt.

Debatten der solvang presser på mindre viktige kommentarer og feil hos panelet, og lar større problemer og meninger gå. Da virker det som om han "tar" folk på ting, men i de fleste tilfeller blir viktige poeng oversett. Det gir mer en illusjon av ekte debatt

Det merkes kanskje at jeg ikke har brukt nrk noe særlig i det siste, for her slutter de eksemplene jeg kommer på akkurat nå

I tillegg har de hatt flukt av mennesker som ikke syntes de har fått bruke kreativiteten sin og som sier nrk fokuserer for mye på seertall. Det merkes.

Kanskje barnetv-en deres er bra, da, det har jeg ikke sjekket. Maskorama virker være et elsket familieprogram 👍

Enig.

• Liker 2
Gjest Adobyen
Skrevet
Entern skrev (23 minutter siden):

Enig, men mange av de vi ser på skjermen kan vel være innleid fra deres egne firma eller noe. Vanskelig å gjette på hvem som står på høytlønnslista hos nrk.  Jeg aner ikke. Jeg liker nyhets og aktualitetsprogrammene, men jeg skjønner meg jo ikke på hvor gode eller dårlige de er i forhold til alt mulig annet.  Måte på hvor klok man skal være da..

Skrevet
Entern skrev (1 time siden):

30 NRK-journalister tjener 1mill +.

https://www.nordlys.no/jobb/pensjon/nrk/sjekk-utbetalingene-til-100-nrk-journalister-over-30-journalister-far-over-n-million-kroner-fra-nrk/s/5-34-881117

Ronny tjener visst 1,1mill.

https://www.seher.no/kjendis/store-forskjeller-hos-kjendisparene/73154655

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Adobyen skrev (12 timer siden):

Jeg er usikker på om dette gjelder politikk eller forbruker-underforum.  
Det ser ut som at Statskanalen vår sliter i forhold til regjeringens forslag til statsbudsjett og hva de får tildelt av midler neste år.  Nrk er en så stor bedrift og har mange ansatte, så tallene blir jo selvfølgelig store.

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2022/10/27/195880446/nrk-kan-fa-ekstraregning-pa-500-millioner-ikke-mulig-a-unnga-kutt

Flott! NRK har blitt alt for stor og tunggrodd med 3300 ansatte fordelt på langt flere tv og radiokanaler enn de trenger for å utføre sine oppgaver som allmennkringkaster. Savner en mer helhetlig vurdering av NRK sin rolle fra Stortinget, i en tid hvor offentlig sektor må slankes er NRK et godt sted å begynne.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Betyr det at vi slipper Maskorama og får TV?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jaggu burde NRK kunne klare seg med sine 6 milliarder i årlige overføringer har aldri skjønt hvorfor NRK Sjefen skal ha 3-6 millioner i årslønn en SV Mann makan te korrupsjon aldri skjønt hvorfor kringkastingssjefen skal komme fra politikken  

Men NRK sender jo noen fine programmer da :)

Endret av Maskinfører
  • Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Topsi skrev (14 timer siden):

Nrk får støtte over statsbudsjettet nå

Oki.

Så den Nrk lisensen som trekkes via skatt har blitt en ny skatt for staten ?

Tenkte ikke på det før men ja ,nice ,high five til staten. 

• Liker 1
Skrevet

I går, tror jeg det var, så jeg på NRK i noen sekunder og jeg så teksten ''Hva skjer med Kanye West?'' eller noe tilsvarende. 

Det var altså det det var snakk om på NRK i et eller annet nyhetformidlende program. 🤣

Dette skal det betales for over skatteseddelen? 

Jeg vil IKKE at mine skattepenger går til NRK.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
vilkåret skrev (16 timer siden):

barnetvn er mye repriser

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nrk er en kanal for "politisk-korrekt ", og har blitt mindre og mindre interessant. Allikevel er vel ikke resten av medie-Norge noe bedre...

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Paramount
Skrevet

Nrk burde krympes til et minimum. 

At det nå skal være slik at politikerne sikrer NRKs finansiering gjennom statsbudsjettet er håpløst, og nok en trussel mot demokratiet. Tenk bare: Hvilket politisk parti kan gå til valg på at Nrk skal kutte dramatisk i budsjettet?
Når Nrk samtidig skal sitte med den største mikrofonen med lengst rekkevidde, og vurdere og kommentere politikk på norges største rikskanal? Ingen politiker våger å røre bevilgningene til NRK. Da vil propagandamaskinen Nrk kjøre fullt trykk mot dette partiet i alle sine kommentarer og politisk vurderinger.

Korrupsjon kalles dette når det skjer i utlandet. Her hjemme stoler vi på at Nrk samler oss til fredagstaco'n, og formidler sannheten om hvor rike og klimabevisste vi er i forhold til utlandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...