Gå til innhold

Jeg har blitt en bitch mot samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overskriften sier sitt. Jeg irriterer meg over alt han sier og gjør, og kommenterer og hakker på han hele tiden. Jeg har tatt det opp med han, at jeg er bevisst på at jeg er slik og at jeg ikke ønsker å være bitch, men han synes ikke jeg er det. Jeg vet jo at jeg er bitch, men klarer ikke å la være. Jeg vil jo ikke være slik. Noen som har noen gode råd? 

Anonymkode: 9d5ed...ed5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker du ham ikke? 

Anonymkode: 07fc2...e1f

Skrevet

Du er jo ikke det i følge han så jobb heller med selvrespekt din og innse at det er fullt lov og normalt å stille krav til samboer. Det gjør deg ikke til en bitch 

Anonymkode: 3d5df...218

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Liker du ham ikke? 

Anonymkode: 07fc2...e1f

Elsker han jo, ville aldri vært uten han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er jo ikke det i følge han så jobb heller med selvrespekt din og innse at det er fullt lov og normalt å stille krav til samboer. Det gjør deg ikke til en bitch 

Hehe, ja, det er ofte i forbindelse med at jeg synes han gjør for lite, men jeg klarer ikke å spare meg for unødvendige passiv aggressive kommentarer

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe, ja, det er ofte i forbindelse med at jeg synes han gjør for lite, men jeg klarer ikke å spare meg for unødvendige passiv aggressive kommentarer

Høres ut som du har god grunn og typen din er helt enig 

• Liker 2
Skrevet

Har du nylig byttet/begynt på hormonprevensjon? Jeg gjorde det for noen år siden og opplevde en drastisk endring i humøret. Det var helt skremmende. Jeg kunne se det selv fra «utsiden», men klarte ikke styre meg. Måtte bare bytte prevensjon igjen, så endret det seg tilbake nesten på dagen.

Anonymkode: e0019...601

• Liker 2
Skrevet

Har du snakket med han om det også? At tålmodigheten din, av at han gjør for lite, renner ut? 

Enig med andre her, du er ikke bitch for å stille krav. Å isåfall, vi har alle vår indre bitch 😅 Bra kjæresten din også er enig 😊

Men du høres veldig snill ut, siden du reflekterer over handlingene dine, selv når de har godt grunnlag 😊

Anonymkode: 872cc...c72

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har du nylig byttet/begynt på hormonprevensjon? Jeg gjorde det for noen år siden og opplevde en drastisk endring i humøret. Det var helt skremmende. Jeg kunne se det selv fra «utsiden», men klarte ikke styre meg. Måtte bare bytte prevensjon igjen, så endret det seg tilbake nesten på dagen.

Anonymkode: e0019...601

Går ikke på prevensjon, men går på hormonmedisiner ifht lave hormonverdier. Men det har jeg gjort i et år og «bitchen» kom fram i sommer😅

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Har du snakket med han om det også? At tålmodigheten din, av at han gjør for lite, renner ut? 

Enig med andre her, du er ikke bitch for å stille krav. Å isåfall, vi har alle vår indre bitch 😅 Bra kjæresten din også er enig 😊

Men du høres veldig snill ut, siden du reflekterer over handlingene dine, selv når de har godt grunnlag 😊

Anonymkode: 872cc...c72

Ja, har snakket med han om det, så han har tatt seg litt sammen, men er mye som fortsatt irriterer meg. Blir en ond sirkel hvor jeg er slem mot han også får jeg dårlig samvittighet og blir sur på meg selv for at jeg oppfører meg slik 😅 
Tusen takk for gode ord ❤️ 

Skrevet

Dette er faktisk så likt meg selv at jeg synes det er skremmende ts ♥️ 

Elsker samboeren og vil absolutt ikke gjøre det slutt. Vi har det kjempebra, men i perioder kan jeg merke at jeg blir helt megge mot han. Jeg snakker åpent om det, og han mener ikke at det er noe. For meg kommer det også frem gjerne når jeg føler at jeg gjør mye mer enn han, fordi vi har helt forskjellige krav til hjemmet vårt. Også går jeg rundt med skikkelig dårlig samvittighet, og skjønner ikke hvorfor han «holder ut med meg» fordi jeg føler meg ufin.

Anonymkode: 5e7ad...711

• Hjerte 1
Skrevet

Altså hallo problemet her er ikke at du er en bitch. Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Problemet ger er at samboeren din er klar over at han ikke bidrar nok sånn at du må bitche men fremdeles gidder han ikke skjerpe seg og syns heller det er greit at du bitcher i stedet for at han skjerper seg og bidrar ler! Her må du ta en alvorsprat med han å be han vise gjensidig respekt og ta mer ansvar fordi du vil ikke være den du er når han trigger "bitching" i deg! Problemet er jo han og hvor lat han er og hvor respektløs han er når han syns det er mere ok at du ikke har det bra med deg selv og at han ikke bidrar med ting enn å ta mer ansvar og hindre at du får det dårlig med deg selv og slipper å bitche

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger! Var egentlig forberedt på å få masse hat😅 godt å se at flere kjenner seg igjen og at det ikke bare er meg. ❤️ Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Ååh, jeg er helt lik. Får ikke dårlig samvittighet engang. Dersom jeg må gjenta det samme tingene i 1-2 år, uten bedring, da føler jeg rett og slett at han fortjener spydighetene mine, er så frustrerende å føle jeg snakker til en av plantene😂 av og til så smekker han tilbake, men det bryr meg katten tbh. «Der er døra, jeg skal til og med åpne den for deg om du vil»z 

Skrevet

Du har lov til å stille krav. Men ingen har grunn til å si de kravene på en bitchy måte. Merker du selv at du er ufin når du gir beskjed, så må du gjøre noe med det, for det er ikke greit. Alle kan si ifra om ting på en saklig og fin måte. Da blir det mye hyggeligere i hjemmet, og man merker at det blir en GOD sirkel i stedet for en ond sirkel hvor du kjenner at humøret bare daler nedover. Når mannen din sier du ikke er bitchy, så tror jeg han tenker at du har rett, men at, ja, du sa det på en bitchy måte. Tror han drar en hvit løgn fordi han tenker at det vil gjøre humøret ditt bedre.

Anonymkode: eaa26...e52

Skrevet

Kanskje du er sliten for tiden? Da blir man fort litt mer bitchy enn normalt. Fortere irritert og tåler mindre. Du skriver jo at det er i forbindelse med at han inne gjør ting du vil at han skal gjøre, så det er ikke utenkelig at du er sliten og lei. Litt vanskelig å komme med konkrete råd hva du skal gjøre, uten å kjenne situasjonen deres bedre, men det er klart en vond sirkel dere har havnet i.

Det som så absolutt er positivt her er at du innser at du er bitchy, for da går det an å gjøre noe med det😊 Det første du bør gjøre er å tenke igjennom akkurat hva det er med oppførselen til samboeren din som trigger deg, og hvorfor det trigger deg. Han må jo selvsagt også være interessert i å endre måten han er ovenfor deg. 

Anonymkode: bb383...e45

• Liker 1
Skrevet

Stusselig at du føler du må bruke et nedsettende skjellsord rettet mot kvinner for å beskrive oppførsel som like gjerne kan komme fra menn. Sur, irritabel, spydig, masete, komme med stikk, mange måter å forklare det på. 

Vi har allerede så mange nedsettende ord om kvinner, trenger ikke flere.

Anonymkode: bd67f...1ea

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Altså hallo problemet her er ikke at du er en bitch. Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for. Problemet ger er at samboeren din er klar over at han ikke bidrar nok sånn at du må bitche men fremdeles gidder han ikke skjerpe seg og syns heller det er greit at du bitcher i stedet for at han skjerper seg og bidrar ler! Her må du ta en alvorsprat med han å be han vise gjensidig respekt og ta mer ansvar fordi du vil ikke være den du er når han trigger "bitching" i deg! Problemet er jo han og hvor lat han er og hvor respektløs han er når han syns det er mere ok at du ikke har det bra med deg selv og at han ikke bidrar med ting enn å ta mer ansvar og hindre at du får det dårlig med deg selv og slipper å bitche

Fin logikk. Skal overføre dette til samboer. Er så lei av at hun ikke bidrar nok i husholdningen. Og jeg velger å se bort i fra at hun har reisevei til jobb mens jeg jobber hjemmefra, eller at hun er på minimum 1 reise annenhver uke. 

Det er ingenting som er bedre enn slike gode råd, som gis uten at de får vite noe kontekst i samlivet til den andre.

Anonymkode: 7d604...5ae

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stusselig at du føler du må bruke et nedsettende skjellsord rettet mot kvinner for å beskrive oppførsel som like gjerne kan komme fra menn. Sur, irritabel, spydig, masete, komme med stikk, mange måter å forklare det på. 

Vi har allerede så mange nedsettende ord om kvinner, trenger ikke flere.

Hvorfor mener du bitchy er nedsettende mot kvinner? Bruker ordet bitchy om menn også, tenker ikke at det bare gjelder kvinner😅 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor mener du bitchy er nedsettende mot kvinner? Bruker ordet bitchy om menn også, tenker ikke at det bare gjelder kvinner😅 

Men for menn er det liksom en enda verre betegnelse. Det er stygt å kalle en kvinne for kjerring eller bitch, men enda verre å kalle menn for det…fordi der er et kvinneord. Bitch betyr tispe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men for menn er det liksom en enda verre betegnelse. Det er stygt å kalle en kvinne for kjerring eller bitch, men enda verre å kalle menn for det…fordi der er et kvinneord. Bitch betyr tispe. 

Jaja, det er uansett ikke det som er diskusjonen her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...