AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Skriver i litt frustrasjon nå, så bare ta det jeg skriver med en pitteliten klype salt 😜 Går veterinær-studiet, er 27 år. Men aaah vet egentlig at ingen bryr seg om jeg rødmer, men likevel! I dag rødmet jeg foran klassen min, når det var snakk om hvem en medelev liker av oss i klassen. Og jeg liker ikke en gang denne med-eleven, men rødme skal jeg likevel 😐 Føler at jeg rødmer av dersom noen snakker til meg, gir meg mye blikk-kontakt eller lignende. Skikkelig sosial angst med andre ord. Kan rødme av spesifikke personer også, bare de snakker til meg. Folk må jo gå rundt og tro jeg er forelska i dem, enda det er jeg ikke. Er vi flere? Har hatt dette siden ungdomsskolen, og det hemmer meg sånn. Vurderer operasjon.. vet jo jeg bare burde rødme fra meg, men panikk-følelsen som kommer med rødminga gjør det så vanskelig å ikke «flykte» bort fra situasjonen..huffav meg. Noen med noen gode råd? Anonymkode: f9524...514 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg er sånn! Det handler vel om at kroppen unnskylder vår eksistens. Skikkelig irriterende! Og når man først er redd for å rødme er det jo helt garantert at det skjer. Jeg har også blitt konfrontert av kollega angående rødmingen min, hen syntes det var veldig interessant at jeg alltid rødmet når hen snakket til meg. Men problemet med meg er at det skjer i alle sosiale settinger, jeg har sosialangst, så det skjer uavhengig om jeg liker noen eller ikke, selv om det også skjer når jeg virkelig liker noen. Kompliserte greier. Man må nesten bare godta at man er en rødmer, så hvis folk av en eller annen merkelig grunn har et problem med det får det jo være deres problem. Anonymkode: 07905...077 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg rødmer også mye! Mye! Og har vært så flau over det. Men etter at noen sa at det var ekstremt sjarmerende, så tenker jeg "ja. Kanskje det er det". Det vitner om ærlighet ❤️ Anonymkode: d9c04...025
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg ville ikke tolket rødming som noe som helst? Kroppsspråket er jo mye viktigere. Anonymkode: a45ca...0f0
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Skrevet 27. oktober 2022 Beklager å måtte si det. Men jeg sliter skikkelig med folk som rødmer. Det gir meg angst! Anonymkode: 53aab...34e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Skrevet 27. oktober 2022 Leste et sted at folk som rødmer lett blir oppfattet som ærlige. De fleste liker at andre er ærlige. Du trenger ikke være flau, det er mest morsomt og søtt. Anonymkode: 19c19...273
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #7 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Skriver i litt frustrasjon nå, så bare ta det jeg skriver med en pitteliten klype salt 😜 Går veterinær-studiet, er 27 år. Men aaah vet egentlig at ingen bryr seg om jeg rødmer, men likevel! I dag rødmet jeg foran klassen min, når det var snakk om hvem en medelev liker av oss i klassen. Og jeg liker ikke en gang denne med-eleven, men rødme skal jeg likevel 😐 Føler at jeg rødmer av dersom noen snakker til meg, gir meg mye blikk-kontakt eller lignende. Skikkelig sosial angst med andre ord. Kan rødme av spesifikke personer også, bare de snakker til meg. Folk må jo gå rundt og tro jeg er forelska i dem, enda det er jeg ikke. Er vi flere? Har hatt dette siden ungdomsskolen, og det hemmer meg sånn. Vurderer operasjon.. vet jo jeg bare burde rødme fra meg, men panikk-følelsen som kommer med rødminga gjør det så vanskelig å ikke «flykte» bort fra situasjonen..huffav meg. Noen med noen gode råd? Anonymkode: f9524...514 Vet…alt du skriver. Lover, det blir bedre, når du slutter å tenke på det. Anonymkode: 02459...3d8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #8 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg er sånn. Neste gang du rødmer, se deg i speilet ev. mobilkamera. For det er ikke sikkert du rødmer så mye som du tror. Det bare kjennes sånn ut. Det tenker jeg hver gang jeg rødmer, da rødmer jeg heller ikke like mye. Hvis du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: 3b557...a13 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #9 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er sånn. Neste gang du rødmer, se deg i speilet ev. mobilkamera. For det er ikke sikkert du rødmer så mye som du tror. Det bare kjennes sånn ut. Det tenker jeg hver gang jeg rødmer, da rødmer jeg heller ikke like mye. Hvis du skjønner hva jeg mener. Anonymkode: 3b557...a13 Off, det fungere motsatt for meg.. Jeg unngår speil for alt i verden når jeg har en rødmeepisode, siden jeg får angst av hvor knallrød jeg faktisk er 😭 det er en ond sirkel Anonymkode: 2ab80...ac8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #10 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leste et sted at folk som rødmer lett blir oppfattet som ærlige. De fleste liker at andre er ærlige. Du trenger ikke være flau, det er mest morsomt og søtt. Anonymkode: 19c19...273 Jeg har lest det selv og sett forskning på det. Og det er jo vel og bra å bli sett på som ærlig, men dessverre hjelper det ikke så mye, da jeg fortsatt synes det er fryktelig flaut og irriterende 😣😣😳 Anonymkode: f9524...514
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #11 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Off, det fungere motsatt for meg.. Jeg unngår speil for alt i verden når jeg har en rødmeepisode, siden jeg får angst av hvor knallrød jeg faktisk er 😭 det er en ond sirkel Anonymkode: 2ab80...ac8 Haha huff jeg føler på en måte en «trygghet» med å se meg selv i speilet hvis jeg rødmer. Føler jeg rødmer mindre da fordi jeg har kontroll på hvordan jeg ser ut 😅 Men føler samtidig det er litt dumt, siden jeg da ikke får rødmet meg ferdig oh bruker det som en slags ‘krykke’ Men skjønner deg også. At det på en måte føles verre fordi du faktisk ser deg selv og hvor «rød» du er. Det skal ikke være lett 🥲 Anonymkode: f9524...514 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #12 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg er også sånn! Skikkelig irriterende, vært sånn siden barneskolen og nå er jeg over 30. På ungdomsskolen begynte jeg med foundation, noe som hjalp på usikkerheten, jeg rødmet fortsatt men andre så det ikke. Nå bruker jeg fortsatt sminke på jobb som en "trygghet", føler meg naken uten den beskyttelsen, selv om jeg bare bruker veldig lett cc krem som er borte i løpet av dagen😅 Jeg synes også at det har blitt bedre med årene, sjelden jeg blir skikkelig tomatrød, det er kun hvis det blir bemerket av andre eller andre "triggere". Anonymkode: d1cb6...9a9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå