Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har peiling på fioliner og vet hvilken som er best kvalitet/har best lyd av Stentor og Arvada?

https://www.gear4music.no/no/Treblaseinstrumenter-messinginstrumenter-strengeinstrumenter/Stentor-Student-II-Fiolin-Outfit-1-8/UQH

https://www.danmusikk.no/arvada-vio-20-fiolin-1-8

Har klart å snevre det ned til disse to alternativene av de som kan komme frem før dåpen. Hvilken er best?

I tillegg, hvis jeg kjøper Stentor - vil en Arvada skulderstøtte passe til denne? Tenkte kjøpe med skulderstøtte, men finner kun Arvada i lik størrelse 

Anonymkode: c123f...2b4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager kjøpe fiolin i dåpsgave? :klo:

Skal dere legge press på at barnet skal spille et spesifikt instrument omtrent fra h*n ble født? :klo: Hva om barnet heller vil spille el-gitar? Eller triangel? 🤷‍♀️

Anonymkode: 9fa5a...47d

• Liker 9
Skrevet

Fordi ene forelderen spiller fiolin, så tenkte det var en litt morsom gave 😊 100% trygg på at foreldrene lar barnet få utfolde seg på akkurat den måten det selv ønsker når den tid kommer, men takk for bekymringen. TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi ene forelderen spiller fiolin, så tenkte det var en litt morsom gave 😊 100% trygg på at foreldrene lar barnet få utfolde seg på akkurat den måten det selv ønsker når den tid kommer, men takk for bekymringen. TS

Jeg er ikke så god på hva som er lov og ikke lov, men er det lov til å spørre forelderen da?

Anonymkode: 76752...f20

• Liker 2
Skrevet

Om en av foreldrene er fiolinist så hadde jeg nok funnet på noe annet, om du ikke har peiling selv. Vil tro de har egne preferanser dersom barnet vil spille selv, og kanskje har hen sin egen fele fra hen selv var liten. 

Anonymkode: 833bb...dcf

• Liker 7
Skrevet

Sånne billige skolefioloner er litt hipp som happ :) de blir jo for små ila et år eller to, så begge er sikkert greie. 

Anonymkode: e0f07...fa4

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor ikke heller en gave barnet har glede av enn en gave for at du skal fremstille deg selv via en gave? Det er strengt tatt det du gjør og ønsker, ikke at barnet skal ha glede av det.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg er ikke så god på hva som er lov og ikke lov, men er det lov til å spørre forelderen da?

Det går såklart an, tenkte du å spørre om hvilken som er best eller om det er en teit gave? 😊 TS

Skrevet
AliceNextDoor skrev (2 minutter siden):

Hvorfor ikke heller en gave barnet har glede av enn en gave for at du skal fremstille deg selv via en gave? Det er strengt tatt det du gjør og ønsker, ikke at barnet skal ha glede av det.

?

TS

• Liker 1
Skrevet

Uten på svare på ts' sitt spørsmål så ville jeg aldri gitt det i dåpsgave. Siden den ene forelderen spiller fiolin så er det enda en grunn til å la være. Dersom de ønsker at barnet skal begynne å spille om noen år så vil de sikkert svært gjerne hjelpe til i den prosessen fremfor noen som ikke har greie på det. 

Anonymkode: 05273...219

• Liker 1
Skrevet

Ville aldri kjøpt noe sånt i dåpsgave til en baby, uavhengig om foreldrene har det på ønskelista eller ikke..

Sannsynligheten for at barnet kommer til å interessere seg for fiolinspilling er vel mindre enn 1 prosent.

Anonymkode: 3691c...2f6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det går såklart an, tenkte du å spørre om hvilken som er best eller om det er en teit gave? 😊 TS

Om hvilken som er best, så slipper du bomkjøp🙂

• Liker 1
Skrevet

Syntes det var en gøy dåpsgave. Man får så mye annet som til og med aldri blir brukbart. Men i alder 3-5 år så er det ikke så nøye på kvaliteten at det spiller noen rolle hvilken av disse du kjøper. 

Anonymkode: 2f44e...f21

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Syns det er en skjønn gave 😊 Veldig snillt av deg!

Å ha et instrument utelukker ikke at man kan spille på andre, eller gjøre helt andre ting 😄

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Syntes det var en gøy dåpsgave. Man får så mye annet som til og med aldri blir brukbart. Men i alder 3-5 år så er det ikke så nøye på kvaliteten at det spiller noen rolle hvilken av disse du kjøper. 

Anonymkode: 2f44e...f21

Rosakatt skrev (10 minutter siden):

Syns det er en skjønn gave 😊 Veldig snillt av deg!

Å ha et instrument utelukker ikke at man kan spille på andre, eller gjøre helt andre ting 😄

😊😊

Nei, tenkte det bare var litt for «tull»/gøy til lav alder, hvis det blir aktuelt med fiolinspilling på ordentlig blir jo det når barnet blir eldre og da ordner foreldrene så det blir riktig. Men tenkte det kanskje kunne være gøy å ha en som kunne prøves ut. Det eldste søskenet fikk et lite piano da den andre forelderen er pianist. 

Endret av mwl
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde blitt glad for der, og jeg er fiolinist!

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde blitt glad for der, og jeg er fiolinist!

Har du noen forslag om hvilken som bør kjøpes da? 🥰 evt størrelse?

Skrevet

Vårt barn fikk gitar i dåpsgave, faren spiller. Vi syns det var en fin gave😊 Jeg har ikke vett på verken fioliner eller gitarer, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Ville bare si at vi likte gaven, siden endel her var negative til det😊

Anonymkode: 778cf...aed

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vårt barn fikk gitar i dåpsgave, faren spiller. Vi syns det var en fin gave😊 Jeg har ikke vett på verken fioliner eller gitarer, så der kan jeg ikke hjelpe deg. Ville bare si at vi likte gaven, siden endel her var negative til det😊

Anonymkode: 778cf...aed

🥰

Skrevet

Jeg ville aldri kjøpt det i dåpsgave, men kanskje i 1 års gave eller 2 års gave om barnet viste interesse for musikk liksom.. Selv om foreldrene spiller selv. Vi har flere venner som er profesjonelle musikere og lever av å spille, kun en av de ville syns dette var en "festlig gave" så sjansen for at du ikke oppnår det du ønsker her er stor. 

Anonymkode: 83126...a95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...