AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Del Skrevet 27. oktober 2022 Hei, Har i tre år prøvd å bli gravid, par i midten av 30-åra. Bestemte oss for å gå for privat fertilitetsbehandling hos medicus, pga. lang ventetid hos det offentlig. Tok hormonsprøyter før egguthenting, der dei fant to egg. Kun det eine var brukande og blei befrukta. Innsetting var forrige veke, embryolog sa det såg veldig bra ut. Har hatt murringer heile tida sidan innsetting. Har tatt duphaston 10mg x3, der det er en av bivirkningane. Begynte å småblø igår, i tillegg til takvis smerter i underlivet. På kvelden igår auka smertene. Var ute kjørte bil og smertene vart så kraftige eg måtte stoppe bilen, det kjentest ut som heile underlivet vrengte seg, eg bere brølte! Etterfylt kom ei kjempeblødning, det føltes ut som heile buksa mi fylte seg med blod. Etter det gjekk smertene over. Inatt og idag har eg hatt fleire slike tilfeller, grusomt. Regner med eg ikkje er gravid lengre. Sjukepleiar hos medicus meinar eg skal forsette med støttebehandlinga (duphaston) og ta graviditetstest og blodprøve på mandag (slik som planlagt). Er det andre som har opplevd dette? Kor lenge varte smertene? Var dette en spontan abort? Anonymkode: b395f...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Del Skrevet 27. oktober 2022 «Ikke er gravid lenger?» Det er jo ikke sikkert du har vært gravid selv om blastoen så bra ut da de satte den inn. Vil tro det like gjerne kan være ettervirkninger av uttak eller av medisinene du tar. Hvis egger har vært festa så er det uansett så tidlig at det ikke nødvendigvis er mer enn en ordinær mens hvis det slipper igjen. Anonymkode: 55272...723 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Del Skrevet 27. oktober 2022 Takk for svar. Tankane er vanskeleg å sortere akkurat no. Var vel ikkje gravid nei, 1 veke etter innsetting. -trådstarter Anonymkode: b395f...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colakake Skrevet 27. oktober 2022 #4 Del Skrevet 27. oktober 2022 Vet ikke hva det kan være, men ikke mist håpet. Blødninger er ansett som ganske så normalt når man er gravid og, og det er ikke alltid man finner en forklaring. Men ville kanskje tatt en GU hvis det blir verre. Krysser uansett fingrene for at du er gravid og at det går bra❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Del Skrevet 27. oktober 2022 Tusen takk! ♥️ Anonymkode: b395f...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Har i tre år prøvd å bli gravid, par i midten av 30-åra. Bestemte oss for å gå for privat fertilitetsbehandling hos medicus, pga. lang ventetid hos det offentlig. Tok hormonsprøyter før egguthenting, der dei fant to egg. Kun det eine var brukande og blei befrukta. Innsetting var forrige veke, embryolog sa det såg veldig bra ut. Har hatt murringer heile tida sidan innsetting. Har tatt duphaston 10mg x3, der det er en av bivirkningane. Begynte å småblø igår, i tillegg til takvis smerter i underlivet. På kvelden igår auka smertene. Var ute kjørte bil og smertene vart så kraftige eg måtte stoppe bilen, det kjentest ut som heile underlivet vrengte seg, eg bere brølte! Etterfylt kom ei kjempeblødning, det føltes ut som heile buksa mi fylte seg med blod. Etter det gjekk smertene over. Inatt og idag har eg hatt fleire slike tilfeller, grusomt. Regner med eg ikkje er gravid lengre. Sjukepleiar hos medicus meinar eg skal forsette med støttebehandlinga (duphaston) og ta graviditetstest og blodprøve på mandag (slik som planlagt). Er det andre som har opplevd dette? Kor lenge varte smertene? Var dette en spontan abort? Anonymkode: b395f...67c Regner med de satte inn en fem dagers blastocyst? Det skal normalt feste seg innen få dager. (Jeg fikk festeblødning et par dager etter innsett). Kan virke som du fikk mensen? Du bør uansett gjøre som du får beskjed om fra klinikken, det er de som er ekspertene. Krysser fingrene for deg! Anonymkode: ba6f9...b0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå