AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Hvordan ville du tolket det? Hva ville du forbredt til denne praten? Anonymkode: 67dce...df5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan ville du tolket det? Hva ville du forbredt til denne praten? Anonymkode: 67dce...df5 Det skal sies at invetasjonen er neste uke, men en avgjørelse skulle dem ta i løpet av denne uken. Anonymkode: 67dce...df5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det skal sies at invetasjonen er neste uke, men en avgjørelse skulle dem ta i løpet av denne uken. Anonymkode: 67dce...df5 Det er selvsagt veldig positivt ☺️ Anonymkode: 23a44...840
Gjest ti10 Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 Jeg synes det høres rart ut å invitere deg for å se arbeidsplassen din før du har fått jobben ...
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Skrevet 27. oktober 2022 Ville tolket det positivt. Nå gjelder det å opprettholde fasaden en siste gang! Anonymkode: 868aa...c8c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Skrevet 27. oktober 2022 ti10 skrev (38 minutter siden): Jeg synes det høres rart ut å invitere deg for å se arbeidsplassen din før du har fått jobben ... Jeg har fått omvisning på arbeidssplassen i forbindelse med jobbintervjuet på begge de to siste plassene jeg har jobbet iallefall.. Anonymkode: 23a44...840 1
Gjest ti10 Skrevet 27. oktober 2022 #7 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har fått omvisning på arbeidssplassen i forbindelse med jobbintervjuet på begge de to siste plassene jeg har jobbet iallefall.. Anonymkode: 23a44...840 Men det blir vel noe annet, det er ganske naturlig. Her høres det ut som at TS er ferdig med intervju, ikke har fått beskjed om at han/hun har fått jobben, men likevel er invitert for å komme og se på arbeidsplassen neste uke. TS, hvis du mot formodning ikke får jobben, synes jeg du likevel skal dra for å se på arbeidsplassen, sånn bare for å demonstrere at de kunne ha håndtert dette bedre. Invitasjon er invitasjon
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #8 Skrevet 27. oktober 2022 ti10 skrev (2 minutter siden): Men det blir vel noe annet, det er ganske naturlig. Her høres det ut som at TS er ferdig med intervju, ikke har fått beskjed om at han/hun har fått jobben, men likevel er invitert for å komme og se på arbeidsplassen neste uke. TS, hvis du mot formodning ikke får jobben, synes jeg du likevel skal dra for å se på arbeidsplassen, sånn bare for å demonstrere at de kunne ha håndtert dette bedre. Invitasjon er invitasjon Ja, sant det forsåvidt 😅 Støtter dette! Dra dit uansett, og ta deg gooood tid, og still masse spørsmål 😏😂 Anonymkode: 23a44...840
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #9 Skrevet 27. oktober 2022 ti10 skrev (3 minutter siden): Men det blir vel noe annet, det er ganske naturlig. Her høres det ut som at TS er ferdig med intervju, ikke har fått beskjed om at han/hun har fått jobben, men likevel er invitert for å komme og se på arbeidsplassen neste uke. TS, hvis du mot formodning ikke får jobben, synes jeg du likevel skal dra for å se på arbeidsplassen, sånn bare for å demonstrere at de kunne ha håndtert dette bedre. Invitasjon er invitasjon Haha, dette har jeg også opplevd. Det er en bedrift som begynner på T og slutter på r .. Jeg synest også det var helt teit, og skikkelig arrogant egentlig. Når man har vært gjennom intervjurundene så hvorfor skal man bruke mer tid og energi på en omvisning når man ikke vet sikkert om man får jobben, om hva lønnstilbudet blir osv.? Aldri opplevd dette hos andre bedrifter. Du er egentlig en opp og ned holdning, du verdsetter ikke tiden til arbeidstider før du har visst hva du kan tilby. Men, dette er typisk hipp amerikansk jobbkultur - de skal være unge og kule liksom og gjøre ting på sin egen måte. Møtet er "egentlig" for å se om man passer inn i triben, kjemi osv... For meg så trengte jeg ikke å forberede noe, de viste bare rundt først også gikk vi inn på et møterom med noen andre ansatte også var det egentlig mest smalltalk. Til slutt så gikk de andre ut og hun som intervjuet sa at de var helt til sluttprosessen og at det stod mellom meg og en annen kandidat, så håpte hun at jeg fortsatt var interessert i stillingen. Så sa jeg egentlig ærlig at jeg var usikker på om jeg kom til å ta jobben pga. et krav de ikke kunne innfri. Så gikk jeg uten å ha fått tilbud der og da. Det endte med at de ringte og jeg fikk jobbtilbudet, og at det var meg de ville ha, men jeg endte opp med å takke nei pga. dette kravet de ikke ville innfri. Fikk senere høre av en bekjent som jobber der at de egentlig ikke vurderte denne andre kandidaten, og at det var bare meg de hadde invitert på besøk. Og de endte opp med å ikke tilby noen av de andre kandidatene jobben fordi de ikke var fornøyd med de andre kandidatene. Så ja, det er trolig at de står klar for å gi deg jobben, de leker bare litt kostbar. Om du synest det er tiden verdt og det er plassen du bør jobbe, så bare møt opp rolig og interessert. Men om du må reise halve landet før du i det hele tatt vet om du får jobben, så hadde jeg nok tenkt meg om to ganger om hvor mye jeg hadde latt meg hersje med... Anonymkode: be702...6bd 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #10 Skrevet 27. oktober 2022 Meg over: De brukte forresten nesten en uke fra denne omvisningen til de ringte, og det gikk nesten 2 måneder fra søknadsfristen gikk ut til jeg fikk jobbtilbudet, og noen uker mellom intervju en og to. Har aldri vært bort i en så seig jobbprosess før, også var det ikke en gang i det offentlige. Hele veien ingen oppdatering mellom rundene, når jeg kunne forvente svar osv., så de var skikkelig kostbare hele veien. Anonymkode: be702...6bd
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #11 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Meg over: De brukte forresten nesten en uke fra denne omvisningen til de ringte, og det gikk nesten 2 måneder fra søknadsfristen gikk ut til jeg fikk jobbtilbudet, og noen uker mellom intervju en og to. Har aldri vært bort i en så seig jobbprosess før, også var det ikke en gang i det offentlige. Hele veien ingen oppdatering mellom rundene, når jeg kunne forvente svar osv., så de var skikkelig kostbare hele veien. Anonymkode: be702...6bd Telenor? 😬 Anonymkode: 23a44...840
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #12 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Telenor? 😬 Anonymkode: 23a44...840 Haha nei, faktisk ikke, men det kunne jo det faktisk ha vært, haha! Kom ikke en gang på Telenor når jeg skrev første og siste bokstav. Anonymkode: be702...6bd 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2022 #13 Skrevet 29. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 27.10.2022 den 22.24): Haha, dette har jeg også opplevd. Det er en bedrift som begynner på T og slutter på r .. Jeg synest også det var helt teit, og skikkelig arrogant egentlig. Når man har vært gjennom intervjurundene så hvorfor skal man bruke mer tid og energi på en omvisning når man ikke vet sikkert om man får jobben, om hva lønnstilbudet blir osv.? Aldri opplevd dette hos andre bedrifter. Du er egentlig en opp og ned holdning, du verdsetter ikke tiden til arbeidstider før du har visst hva du kan tilby. Men, dette er typisk hipp amerikansk jobbkultur - de skal være unge og kule liksom og gjøre ting på sin egen måte. Møtet er "egentlig" for å se om man passer inn i triben, kjemi osv... For meg så trengte jeg ikke å forberede noe, de viste bare rundt først også gikk vi inn på et møterom med noen andre ansatte også var det egentlig mest smalltalk. Til slutt så gikk de andre ut og hun som intervjuet sa at de var helt til sluttprosessen og at det stod mellom meg og en annen kandidat, så håpte hun at jeg fortsatt var interessert i stillingen. Så sa jeg egentlig ærlig at jeg var usikker på om jeg kom til å ta jobben pga. et krav de ikke kunne innfri. Så gikk jeg uten å ha fått tilbud der og da. Det endte med at de ringte og jeg fikk jobbtilbudet, og at det var meg de ville ha, men jeg endte opp med å takke nei pga. dette kravet de ikke ville innfri. Fikk senere høre av en bekjent som jobber der at de egentlig ikke vurderte denne andre kandidaten, og at det var bare meg de hadde invitert på besøk. Og de endte opp med å ikke tilby noen av de andre kandidatene jobben fordi de ikke var fornøyd med de andre kandidatene. Så ja, det er trolig at de står klar for å gi deg jobben, de leker bare litt kostbar. Om du synest det er tiden verdt og det er plassen du bør jobbe, så bare møt opp rolig og interessert. Men om du må reise halve landet før du i det hele tatt vet om du får jobben, så hadde jeg nok tenkt meg om to ganger om hvor mye jeg hadde latt meg hersje med... Anonymkode: be702...6bd TS Mange rare arbeidsgivere der ute. 😂 Får håpe det ikke skjer her, dette er en ganske kjent arbeidsgiver og eid av staten. De er ganske seriøse, så håper på at vi kan runde av med et tilbud. Ønsker virkelig den jobben. Tar bare 1 time for meg å komme dit. Anonymkode: 67dce...df5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå