Gå til innhold

Hvor lang tid etter p-pille slutt tok det før du ble gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :- ) Jeg og min samboer prøver å få barn. Jeg har sluttet på p-piller for 1,5 måned siden, så ikke så lenge. Gått på p-piller i 15 år. 

Mitt spørsmål er som overskriften, hvor lang tid tok det etter du sluttet på p-piller å bli gravid? 

Vet det kan ta tid, men er bare nysgjerrig. 

Anonymkode: 8d9d6...3f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte kondom i tre måneder etter jeg sluttet med p-piller, ble gravid første periode etter dette. Brukte p-piller i 17 år.

Anonymkode: a2e93...c31

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei :- ) Jeg og min samboer prøver å få barn. Jeg har sluttet på p-piller for 1,5 måned siden, så ikke så lenge. Gått på p-piller i 15 år. 

Mitt spørsmål er som overskriften, hvor lang tid tok det etter du sluttet på p-piller å bli gravid? 

Vet det kan ta tid, men er bare nysgjerrig. 

Anonymkode: 8d9d6...3f6

Vel, det kan ta lang tid før syklusen blir som normal, dette er individuelt og veldig forskjellig. Så finnes ingen fasit på dette. Har du gått på mini-pille tar det nok ikke lang tid, men har du gått på sterke hormoner i 15 år kan det nok ta 6 måneder til normal syklus. 

Anonymkode: c518b...2fc

Skrevet

Sluttet i oktober, ble gravid i mars. Hadde da gått på pillen i 15 år. Men vi jobbet ikke iherdig med å treffe eggløsning. Vi hadde bare sex og tok det som det kom. 

Anonymkode: fa9b6...4f6

Skrevet

Tok 13mnd etter jeg sluttet på p-piller, da hadde jeg brukt de i 10 år

Skrevet

1 mnd. på første og 14 dager på andre, hadde gått på p-piller jevnlig i 14-15 år.

Anonymkode: bfe55...e6b

Skrevet

Ble gravid to uker etter p pille slutt etter å ha gått på pillen i ca. 8 år, så her gikk det raskt! :) 

Anonymkode: af201...7e1

Skrevet

Sluttet med p-piller men ikke for å bli gravid. Hoppet av i svingen og var forsiktig med sex rundt eggløsning før jeg ble uplanlagt gravid etter 2 år 👌 skal nevnes at vi visste vi hadde lyst på barn på sikt og at hoppe av i svingen som prevensjon ikke er 100 % trygt 😅

Skrevet

Ble gravid som resultat av ferieslurv med p-piller, etter 10 års bruk.

Anonymkode: 71aaf...d69

Skrevet

8 mnd, nesten 20 års bruk

Anonymkode: a1f35...5fb

Skrevet

3 måneder tok det før jeg var gravid etter pilleslutt. Hadde da stått på de i 16 år. 

Anonymkode: 437b5...0db

Skrevet

Ca 2 mnd. Hadde brukt p-piller i 10 år sammenhengende. 

Anonymkode: 5b906...bb5

Skrevet

Jeg ble gravid innen en mnd etter at jeg sluttet med p-piller. Trodde det ville ta litt tid, men ble fort gravid begge gangene. Hadde brukt p-piller og p-sprøyte i 10-12 år da.

Skrevet

For meg tok det 10 mnd fra jeg sluttet til jeg hadde positiv test. Sluttet i oktober 2020 og testet positivt august 2021. Men jeg hadde normal jevn syklus fra først stund da. Og vi forsøkte ikke aktivt alle syklusene, så tror jeg ble gravid den 8. eggløsningen vi faktisk prøvde og traff eggløsning. 

Anonymkode: d68d9...ffe

Skrevet

Fire måneder 

Anonymkode: 48985...197

Skrevet

Første gang tok det et halvt år. Andre gang tok det omtrent en uke.

Anonymkode: 0a4a2...1d2

Skrevet

Første gang tok det tre mnd før jeg fikk mensen, og tre mnd til før jeg ble gravid. 

Andre gang ble jeg gravid før jeg hadde fått mensen igjen. 1 mnd 

Skrevet

Jeg gikk på minipille da. Tok et halvt år. Men vi prøvde ikke sånn veldig hardt. Hadde sex når vi hadde lyst. Men i sommer gjorde vi det hver dag i 4 dager rundt en eggløsning,  og da satt det. 

Anonymkode: f8ed4...2bd

Skrevet

5mnd

Jeg tror hovedårsaken fot at det kan ta tid, ikke er p-pillen i seg selv, men at syklusen kan tolke seg litt. De fleste har nok eggløsninger, men det kan variere når fra måned til måned. Derforver nok sex annenhver dag lurt, hele perioden uten mensen, ikke bare rundt dagene eggløsning kommer for de fleste. 

Selv hadde jeg uregelmessig mens de 5mnd. Brukte EL-tester og eggløsning kom på ulike tidspunkt hver måned.

Anonymkode: bef30...820

Skrevet

Det tok ca. to mnd fra p-pilleslutt til jeg ble gravid. Hadde da gått på pillen ca. 15 år. 

Vi hadde sex omtrent hver dag fra mensslutt til ny mens kom. Vi hadde ikke fått med oss at man helst skulle bare ha sex annenhver dag 😅 

Vi prøvde aktivt, men tenkte ikke noe over når eggløsning kunne være etc. Vi bare kjørte på med masse sex. 

Anonymkode: e30e2...380

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...