AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Babyen min sover ikke mer enn ca 14 timer i døgnet. Hs sier at en nyfødt skal sove rundt 18-20 timer i døgnet. Hun virker blid når hun er våken, kan gjerne være våken i 2 timer av gangen, sutrer litt når hun begynner å bli trøtt men bruker veldig lang tid på å sovne, selv på brystet mitt. Hva er deres erfaringer? Sover hun for lite? Anonymkode: 811de...33c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Min sov rundt 20 timer på den alderen, om ikke mer… Har du prøvd å legge henne til å sove før hun viser tegn på trøtthet? Hvis hun bruker lang tid på å sovne kan det hende du burde legge henne oftere. Kan hende 1 time våken er nok altså, er jo fortsatt ganske fersk baby 😊 Anonymkode: 311ee...f73
PurpleTuliip Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 Nå er min nå 7 uker gammel men har aldri sovet særlig på dag. Hun sover om natten fra rundt 00:30 til rundt 3 så fra 4 ca til 6-7. Sover deretter korte napper på 10-45 min løpet av dagen sånn 3-4-5 ganger. Helsesykepleier har aldri sagt noe på det sålenge hun er blid, ikke overstimulert, får tilbudet om å sove og generelt virker fornøyd. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 Det er nok veldig individuelt. Tror ikke min var våken stort mer enn én time om gangen de første månedene, og sov veldig mye. Så lenge hun er blid og fornøyd så ville jeg ikke lagt så mye i det. Hvis du er bekymret så kan du prøve å legge henne litt tidligere, f.eks etter en time, mulig hun sovner lettere da. Anonymkode: a4815...071
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min sov rundt 20 timer på den alderen, om ikke mer… Har du prøvd å legge henne til å sove før hun viser tegn på trøtthet? Hvis hun bruker lang tid på å sovne kan det hende du burde legge henne oftere. Kan hende 1 time våken er nok altså, er jo fortsatt ganske fersk baby 😊 Anonymkode: 311ee...f73 Ja, når hun våkner så får hun ny bleie og mat, og vi begynner å prøve å få henne til å sove med en gang igjen, da har det stort sett gått 30-45 min. Noen ganger er hun tydelig trøtt, men sovner ikke, andre ganger virker hun lys våken. Føler jeg går rundt hele dagen og legger til rette for søvn, har henne i bæresjal, vogn osv. Ofte våkner hun etter bare 20 min og. Hun sover riktignok mye og lenger på natten, i natt fra 22-9 med to oppvåkninger for mat i mellom der, sovner da innen 30 min etter mating. Anonymkode: 811de...33c
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #6 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ja, når hun våkner så får hun ny bleie og mat, og vi begynner å prøve å få henne til å sove med en gang igjen, da har det stort sett gått 30-45 min. Noen ganger er hun tydelig trøtt, men sovner ikke, andre ganger virker hun lys våken. Føler jeg går rundt hele dagen og legger til rette for søvn, har henne i bæresjal, vogn osv. Ofte våkner hun etter bare 20 min og. Hun sover riktignok mye og lenger på natten, i natt fra 22-9 med to oppvåkninger for mat i mellom der, sovner da innen 30 min etter mating. Anonymkode: 811de...33c Da får hun helt sikkert nok søvn😊 Anonymkode: a4815...071
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå