Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer egentlig på hvor vanlig det er med symptomer tidlig i svangerskapet. Jeg har forventet mens om en uke, og har ikke tatt test ennå fordi jeg tenker det er for tidlig? Jeg har en irriterende/stikkende kløe på brystvortene og syntes jeg merker alle lukter helt ekstremt godt. Reagerer på lukter jeg ellers ikke ville gjort. (Jobber i helsevesenet, og har aldri brekt meg av lukten av en tissebleie før liksom) Har også vært noe småkvalm innimellom og kastet faktisk opp lunchen min i dag..

Er det mulig å få sånne symptomer såpass tidlig, eller er det bare håpet og hjernen min som spiller meg et puss?

Fikk du symptomer før positiv test? Evt hvilke?

Anonymkode: 6d387...71f

Skrevet

Har hyperemesis i alle mine svangerskap men har aldri startet med kvalme før i uke 5-6 ca, altså en stund etter positiv test. 

Sist nå så hadde vi ikke prøvd, kun hatt sex en gang uten kondom. Hadde ikke i bakhodet at jeg kunne være gravid engang og hadde ikke kontroll på sist jeg hadde mensen, men fikk plutselig smerter/utdrivingsrefleks i brystene og smerter i korsryggen hvis jeg satt for lenge på stol. Dagen etter fikk jeg feberfølelse, frøs og var varm om hverandre. Tok derfor en test dagen etter der igjen og den var positiv. 

Ut ifra termin så hadde jeg fått symptomene 11 dpo og testet positivt på IKM.

Anonymkode: 0d47a...3f9

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på om du mener at man hadde symptomer og fikk negativ test, men så positiv senere, jeg testet ikke før min positive test.

Jeg fikk symptomer (økt luktesans, stikkefølelse i brystvorter) på estimert 11 dpo, tok tidligtest samme kveld som ble positiv. 

Anonymkode: d2f32...7c7

Skrevet

Fikk rar følelse i niplene, og det var noe som fikk meg til å droppe energidrikker på nattvakt. Bare hadde en følelse😊

Skrevet

Jeg hadde symptomer 1 uke før testen slo ut. Ømme nippler, perioder med kvalme og uvelhet. Helt likt som forrige gang, så var irriterende når testene var helt blenda hvite!

Anonymkode: 7452e...f38

Skrevet

Kun mensenvondt her.. også endret smakene seg. Alt smakte pepperkake. Jeg hater smaken av pepperkaker. 

Anonymkode: ce693...eff

Skrevet

Fikk sykt ømme pupper og synlige blodårer sånn rett etter egget var festet, og "visste" jeg var gravid allerede da. Får ømme pupper når jeg har mensen også, men aldri så ømme som det der.

Anonymkode: d2a29...da5

Skrevet

Det eneste jeg merket var fraværet av PMS symptomer, jeg pleier alltid å bli i dårlig humør rett før mensen kommer, men begge gangene jeg har vært gravid har jeg vært i godt humør før mensen egentlig skulle komme. Og jeg hadde menssmerter, men uten å få blødninger som jeg ofte fikk før mensen satte ordentlig i gang. 

Anonymkode: e2716...0bf

Skrevet

Jeg fikk masse kviser rundt en uke før jeg forventet mens/fikk positiv test. Var også veldig kåt hele den siste uka før testing 😄

Anonymkode: f2883...038

Skrevet

Føltes som om jeg hadde begynnende urinveisinfeksjon, ingen svie, men tissetrang og øm i magen. Ingen utslag på urinstix/uvi. Testet positivt 3 dager etter det startet. Tissetrangen ga seg rundt uke 6. Kom tilbake fra rundt uke 22-39😅

Anonymkode: 1e75b...b29

Skrevet

Har vært gravid åtte ganger (mistet seks), så har erfaring med tidlige symptomer 😊

Kun dager etter eggløsning/ivf-innsett: Hovne kjønnslepper, utrolig lett følelsesmessig overveldet (gråt til Norge rundt), lett stikking i livmoren, fraværende PMS-symptomer, mensmurringer.

kvalme, ømme pupper osv kom senere, og ble heller aldri veldig plagsomt. 

Anonymkode: 1e678...b19

Skrevet

Ikke med første, men nå med nummer to skjønte jeg det før testen var positiv.. 

Veldig ømme og tunge pupper, og kondisjonen forsvant over natta.. 

Testet positivt noen dager senere. 

Anonymkode: ed139...bca

Skrevet

Denne gangen så begynte jeg med en og annen kvalmedag før positiv test og uteblitt mens

Anonymkode: 8c8e7...c62

Skrevet

Fikk sykt vonde pupper. Testet positiv 4 dager etter det begynte, negativt alle dagene før

Anonymkode: 13e49...e19

Skrevet

Kastet opp og fikk aura migrene 4 dpo. D3t har skjedd under alle mine 4 svangerskap. 😅

Annonse
Skrevet

Jeg ble vanvittig trøtt omtrent en uke før forventet mens. Jeg sovnet på bussen til og fra jobb, noe jeg aldri gjør. Prøvde ikke å bli gravid da, og skjønte ikke før seinere at det nok var et tidlig tegn. Slet enormt med trøtthet gjennom hele svangerskapet, sov 12-14 timer i døgnet fram til rundt uke 21.

Anonymkode: 2d3f7...d3d

Skrevet

Man får klassiske gravid symptomer grunnet det stigende nivået av hcg. Har man ikke nok hcg til å slå ut på en graviditetstest har man høyst sannsynlig heller ikke symptomer på graviditet 🙂

• Liker 2
Skrevet

Begge mine svangerskap har jeg vært litt ekstra oppblåst og hatt mye stikkinger i det som føles som eggstokkene før positiv test. 

Utenom det så har andre symptomer som kvalme og sånn kommet senere.

Anonymkode: 75132...14f

Skrevet

Vil bare legge til litt fakta; det er dessverre «umulig» å få symptomer før positiv test, potensielt kan man få begynnende symptomer en dag maks før positiv test. Det handler om at det er det hormonet som gir positiv test, er det som er med på å gi symptomer. Det er mange som hardnakket nekter dette og sier «jamen jeg har aldri hatt ømme bryster» eller lignende, men vi opplever alltid nye/sjeldne ting i kroppen fra tid til annen, og det er dessverre bare tilfeldig.

Men det er viktig å presisere at det ikke handler om når IKM er, men når den positive testen er. Noen tester positivt 8 dpo, mens andre ikke tester positivt før 13-14 dpo, altså nesten en uke i forskjell. Og hvis man ikke tester før IKM, så vet man ikke når man har begynt å produsere hormoner og dermed kan man ikke si at man fikk symptomer før positiv test 🙂

Anonymkode: 1cd70...668

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vil bare legge til litt fakta; det er dessverre «umulig» å få symptomer før positiv test, potensielt kan man få begynnende symptomer en dag maks før positiv test. Det handler om at det er det hormonet som gir positiv test, er det som er med på å gi symptomer. Det er mange som hardnakket nekter dette og sier «jamen jeg har aldri hatt ømme bryster» eller lignende, men vi opplever alltid nye/sjeldne ting i kroppen fra tid til annen, og det er dessverre bare tilfeldig.

Men det er viktig å presisere at det ikke handler om når IKM er, men når den positive testen er. Noen tester positivt 8 dpo, mens andre ikke tester positivt før 13-14 dpo, altså nesten en uke i forskjell. Og hvis man ikke tester før IKM, så vet man ikke når man har begynt å produsere hormoner og dermed kan man ikke si at man fikk symptomer før positiv test 🙂

Anonymkode: 1cd70...668

Supre faktaopplysninger 🥲🥲🥲 tusen takk 😂

Anonymkode: 0d47a...3f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...