Gå til innhold

fotoboks og blinking..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man kjører forbi en fotoboks (i mørket vel og merke), så kommer det fram et lite rødt blink, selvom fartsgrensen overholdes, men kan dette bety at den bare sier i fra at den "står på"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det tenkes at det røde blinket bare var refleksjon av at billyktene var rettet mot boksen? Legg merke til det i dagslys en gang, man ser at det er rødt glass el.l. i fotoboksen.

Hadde det vært et skikkelig fotoblink hadde du ikke vært i tvil. Jeg lurte mye på om jeg kom til å se at jeg ble fotografert hvis det skjedde - til jeg faktisk ble det. Det var ikke til å misforstå! ;)

Skrevet

Nei, det var som et lite blink, ikke skikkelig tivoli.

Skrevet

Som sagt, sikkert refleksjon av billysene...

Skrevet
Når man kjører forbi en fotoboks (i mørket vel og merke), så kommer det fram et lite rødt blink, selvom fartsgrensen overholdes, men kan dette bety at den bare sier i fra at den "står på"?

Det blinkes i rødt på dagtid også

Skrevet

Du ser at det er rødt inni boksen om det er kamera i den, og om den blinker på deg, er det ikke til å ta feil av. Mørkt eller lyst

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Hadde det vært et skikkelig fotoblink hadde du ikke vært i tvil. Jeg lurte mye på om jeg kom til å se at jeg ble fotografert hvis det skjedde - til jeg faktisk ble det.  Det var ikke til å misforstå!  ;)

Skriver under på denne... Den ene gangen jeg satt i en bil som ble blinket var det ikke tvil. Kjenner også en som holdt på å kjøre av veien da han ble blinket, han hadde litt skitten rute og ble blendet...

Skrevet

Da tror jeg du kan ta det med ro...

Da det blinket på meg så "flashet" det skikkelig (og jeg ble 2900 kroner fattigere og fikk en prikk... :sur: )

Skrevet

Og jeg ble 3600 kr fattigere og fikk en prikk. :sur:

Man er ikke i tvil når fotoboksen først blinker.....

Skrevet
Og jeg ble 3600 kr fattigere og fikk en prikk. :sur:

Man er ikke i tvil når fotoboksen først blinker.....

Nei, det skjønte jeg kjapt også... :frustrert:

Pappa tilbød seg å betale boten da, men prikken måtte jeg ta selv sa han... Jeg håpet i det lengste da, men han ringte inn og sa det ikke var han som hadde kjørt, og det så de i grunn, for de regnet med at han ikke hadde lyst hår og var ei jente... :roll: Videre påstod han at han ikke hadde sagt hvem det var, men det var visst nok å si at "datteren min Frysepulver disponerer bilen" - og vips så dumpet boten ned i postkassen ja... :frustrert:

Skrevet
Nei, det skjønte jeg kjapt også...  :frustrert:

Pappa tilbød seg å betale boten da, men prikken måtte jeg ta selv sa han... Jeg håpet i det lengste da, men han ringte inn og sa det ikke var han som hadde kjørt, og det så de i grunn, for de regnet med at han ikke hadde lyst hår og var ei jente... :roll: Videre påstod han at han ikke hadde sagt hvem det var, men det var visst nok å si at "datteren min Frysepulver disponerer bilen" - og vips så dumpet boten ned i postkassen ja...  :frustrert:

Hvorfor skulle din far ta fartsboten og prikkbelastningen du får for å kjøre fort?

Skrevet
For å være grei vel. ;)

:Nikke:

Jeg er vel ikke pappas lille jente for ingenting! :overrasket:

Skrevet

Hvis man kjører forbi fotoboksene rett før Lillehammer så er det et lite rødt blink uansett, for der tar de bilde av alle i begge boksene for så å slette dem hvis gjennomsnittsfarten i mellom ikke var over fartsgrensen

Skrevet
:Nikke:

Jeg er vel ikke pappas lille jente for ingenting!  :overrasket:

Jeg hadde bestemt meg for ikke å si at det er forskjell på å være snill og dumsnill, for om din far tar belastningen for at du har kjørt for fort så lærer du ingenting av det. Men ooopps, der kom det ut likevel. At jeg aldri kan lære... :sjenert:

Skrevet

Nå har jeg hatt lappen i fire år, og kjører vanligvis som ei "kjerring" - men akkurat denne dagen skulle jeg hente en venninne på Rikshospitalet, hun hadde fått permisjon noen timer for å gå på en kinopreimiere. Også hadde jeg hentet samboeren hennes langt pokker i vold oppe ved Gardermoen, så tiden var knapp. Har ikke kjørt for fort siden - og ettersom jeg mistet en kamerat i en bilulykke for kort tid siden vet jeg hvor farlig det er i trafikken - men takk for at du sa fra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...