Gå til innhold

Vaske sokker og undertøy i vaskeposer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir det like rent da? 
Hva med tørking i tørketrommel?

Har flere som skal bo sammen og det blir mye klær så forsøker å finne løsninger som gjør at vi likevel kan vaske fulle maskiner uten å bli stående etterpå å sortere oss ihjel😅

Anonymkode: 78ef2...cf7

Skrevet

Blir akkurat like rent, det er snillere mot stoffet også :)

Btw, gå å kjøp dere Eco Egg!! Blir like reint, men langt billigere og bedre for naturen!

Anonymkode: b34f8...8d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Blir akkurat like rent, det er snillere mot stoffet også :)

Btw, gå å kjøp dere Eco Egg!! Blir like reint, men langt billigere og bedre for naturen!

Takk for tips😊

Har du testet vaskeposene med klær i tørketrommelen også?

ts

Anonymkode: 78ef2...cf7

Skrevet

Ville ikke stappet for mye klær i vaskeposer, de trenger å bli kastet rundt for å få bort skitten -en vaskepose skal ikke fylles helt full heller. Men sokker, truser, bh'er osv. er det smart å gjøre det med. 

Om dere er mange så bør dere heller ordne dere med hver deres "vaskevenn" som dere vasker sammen med. Dere kan også f.eks en gang i uka komme med hver deres pose alle sammen, for undertøy og sokker som vaskes på 60 grader i samme vask. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.10.2022 den 15.56):

Ville ikke stappet for mye klær i vaskeposer, de trenger å bli kastet rundt for å få bort skitten -en vaskepose skal ikke fylles helt full heller. Men sokker, truser, bh'er osv. er det smart å gjøre det med. 

Om dere er mange så bør dere heller ordne dere med hver deres "vaskevenn" som dere vasker sammen med. Dere kan også f.eks en gang i uka komme med hver deres pose alle sammen, for undertøy og sokker som vaskes på 60 grader i samme vask. 

Sokker skal ikke vaskes på 60 grader... Med mindre man ønsker å ødelegge dem raskest mulig.

Anonymkode: 1a362...e38

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ikke god erfaring med å tørke sokker i vaskepose i trommelen. Genial tanke, og jeg gikk til innkjøp av vaskeposer i ulik farge til alle i familien, men hjalp så lite når det ikke ble tørt… 

Anonymkode: a4465...663

Skrevet

Sokkene til babyen setter seg alltid fast nedi gummiringen, så de blir definitivt renere i vaskepose. 😂

Anonymkode: a6533...292

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Sokker skal ikke vaskes på 60 grader... Med mindre man ønsker å ødelegge dem raskest mulig.

Hvor mange år er raskest mulig? 

Jeg vasker sokkene mine 60 grader og har dem i mange år. De eldste jeg har er sikkert 10 år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Trodde det var allmennkunnskap at undertøy skal vaskes på 60 grader? Blir ikke rent ellers.

Anonymkode: fd54b...e8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trodde det var allmennkunnskap at undertøy skal vaskes på 60 grader? Blir ikke rent ellers.

Sokker er ikke undertøy i den forstand at de er fulle av fekalbakterier.

Anonymkode: e7c2f...f97

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sokker er ikke undertøy i den forstand at de er fulle av fekalbakterier.

Mulig det, men er da mye bedre å heller vaske dem sammen med undertøyet? Kontra å sette på en egen vask kun for sokker? Jeg hadde ikke orket å gå rundt med tåfis-lukt av blusene mine  :fnise:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mulig det, men er da mye bedre å heller vaske dem sammen med undertøyet? Kontra å sette på en egen vask kun for sokker? Jeg hadde ikke orket å gå rundt med tåfis-lukt av blusene mine  :fnise:

Det kommer ikke tåfislukt på blusene, det er tross alt jobben til vaskemaskinen å fjerne skitt og bakterier - inkludert fotsvettelukt. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...