Gå til innhold

Hjelp! Matlei - godtelei - alt. Svimler når jeg ikke spiser, og når jeg spiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste tiden har jeg mistet helt appetitten. Spiser mye mindre enn før. Gått ned 2 kg på en uke. Og jeg har ikke så mye å gå på.. 

.. Det er ingenting som frister. Ikke en gang godis, som har vært en ekstraengergi det siste året. 
jeg kjenner jeg mister energi, og når jeg får tvingt i meg ett knekkebrød, blir jeg også uggen, og føler meg uggen før. Jeg er ammende i tillegg, så det tar nok mere av energien i tillegg. Hvordan kan jeg få opp matlyst? Tips? 

Anonymkode: e421f...dbb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan begynne med en legetime for du mangler sikkert både det ene og det andre.

Anonymkode: ac838...62d

• Liker 2
Skrevet

Vil anbefale at det du får i deg er mest mulig næringsrikt. Flytende kan være lettere å få ned. Suppe, smoothie, yoghurt osv.

Anonymkode: 0717f...c59

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Ville bestilt en time hos legen.

Skrevet

Legetime er nok lurt ja, spesielt siden du ammer!

Ellers litt tips, muligens (jeg er litt i samme båt…minus baby pluss depresjon..):

- du må ikke ha lyst på mat for å spise. Det går an å bare spise på trass fordi du vet du må. Akkurat som du skrifter en bæsjebleie eller vasker klær. 

- Måltidserstatning, av typen shake. Smaker helt ok, lett å få ned, inneholder næringsstoffer. Lag den med H-melk.

- Lag en plan, gjør ting enkelt, følg planen.

- Involver mannen! Si at du strever med å få i deg tilstrekkelig mat. Kanskje han kan bidra? Lettere å få ned en skive med speilegg om noen bare setter det foran deg, uten at du trenger å gå gjennom hele rekka med å bestemme mat, lage mat og så spise den.

Anonymkode: 3e157...580

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...