AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #1 Skrevet 27. oktober 2022 Gjelder et barn født etter 1. oktober 2021. Sliter litt med å finne informasjon når jeg googler pga reglene har endret seg. Lurer på om det går an å endre uttak av foreldrepenger/permisjon etter at den har startet. Spesifikt far sin permisjon. Hvis det går an - hvordan søker man egentlig om endring og gradert permisjon, er det en slags utsettelse? Kan arbeidsgiver si nei til at man tar permisjon gradert (må jo da jobbe x dager i uken)? (Tenker ikke på å endre fra 100% til 80% utbetaling det vet jeg man ikke kan endre. Mener å endre fra fulltid til feks permisjon 3 dager i uken, men da i lenger kalendertid enn 15 uker) Anonymkode: 4ac04...fef
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #2 Skrevet 27. oktober 2022 Her finner du kanskje svar på det du lurer på😊 https://www.nav.no/foreldrepenger#arbeid Anonymkode: b7919...cf1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #3 Skrevet 27. oktober 2022 Den kan endres så mange ganger man ønsker, bare logge inn og trykk på mine foreldrepenger og legge inn endringssøknad. Det må avtales med arbeidsgiver da gradert permisjon ikke er en rettighet, men hos oss var arbeidsgiver bare glad til for at samboer ikke ble borte i 3 mnd i strekk, selv om det er 2 dager i uken i 6 mnd. Anonymkode: 0e1c2...14a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #4 Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Den kan endres så mange ganger man ønsker, bare logge inn og trykk på mine foreldrepenger og legge inn endringssøknad. Det må avtales med arbeidsgiver da gradert permisjon ikke er en rettighet, men hos oss var arbeidsgiver bare glad til for at samboer ikke ble borte i 3 mnd i strekk, selv om det er 2 dager i uken i 6 mnd. Anonymkode: 0e1c2...14a Dette All endring som påvirker arbeidsgiver må avtales. Anonymkode: 8d58c...701
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #5 Skrevet 27. oktober 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Her finner du kanskje svar på det du lurer på😊 https://www.nav.no/foreldrepenger#arbeid Anonymkode: b7919...cf1 Takk Hadde lett på nav.no men ikke klart å finne riktig sted tydligvis. Takk for svar dere andre også ang. å snakke med arbeidsgiver. Anonymkode: 4ac04...fef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå