Thomasine Skrevet 3. desember 2005 #1 Skrevet 3. desember 2005 Denne burde kanskje legges under helse, men jeg tror kanskje det er flere innom her...?? (Eller kanskje fordi jeg selv er oftere innom her... ) Vi skal innom med urinprøven til lillegutt på legevakta i morgen. Kanskje urinveisinfeksjon?? Lurer da på hvor nærmeste døgnåpne apotek ligger i retning Follo/Østfold? Fredrikstad og Oslo blir litt feil for oss. Er det andre muligheter??
Nella Skrevet 3. desember 2005 #2 Skrevet 3. desember 2005 (endret) Apotek1 har masse lørdags og søndagsåpne apotek, noen timer hver av dagene. http://www.apotek1.no/FinnApotek_detalj.as...=186&iFylkeId=1 feks. Og du får sikkert første dosen på legevakta om du skulle trenge det. Endret 3. desember 2005 av Nella
Thomasine Skrevet 3. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2005 Takk for svar og link Nella, men jeg kan ikke se hvilke som har åpent innimellom på søndager??
Gjest Melk Skrevet 3. desember 2005 #4 Skrevet 3. desember 2005 Hva skal dere ha? Om det er sånn samlegriee til å ha urinen oppi, så sier ihvertfall min lege at man fint kan benytte et vanlig engangsglass eller noe slikt.
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #5 Skrevet 3. desember 2005 Spurte du på legevakten om de hadde slike poser der? Har vært på legevakten på ski med min lille et par ganger og da har de alltid noen medisiner og sånnt der så man kan få kjøpt noen få så man har over helgen. Kanskje de har urinposer også. Tror ikke det går med vanlig glass til bleiebarn slik Melk foreslår. Man vet jo aldri når de har tenkt til å tisse! Du må nok ha en sånn pose som festes på innsiden av bleien.
Gjest Melk Skrevet 3. desember 2005 #6 Skrevet 3. desember 2005 Tror ikke det går med vanlig glass til bleiebarn slik Melk foreslår. Man vet jo aldri når de har tenkt til å tisse! Du må nok ha en sånn pose som festes på innsiden av bleien. ← Å... visste ikke at han var bleiebarn. Men kan man ikke bare teipe fast en brødpose...? Mulig jeg er dum, men om det er langt til nærmeste døgnåpne apotek, tror jeg jeg hadde strukket meg langt for å unngå en tur...
Nella Skrevet 3. desember 2005 #7 Skrevet 3. desember 2005 Kikket ikke så nøye på alle, men det er de som har søndagsåpent i Vestfold også. Enkelte av de. Saprsbor hadde vel et, men det er kanskje langt det.. Men legevakta har det meste av utstyr de så spør de. Om dere ikke bor så langt ved og det er en sånn tissesak du skal ha så kan du kanskje ta en ekstra tur. Går ann å presse stix på en våt bleie også forsåvidt, gjorde vi på sykehjemmet ihvertfall.... Hør med legevakta du. Og om legevakta er ved sykehuset/legekontor så har de sikkert mulighet til å skaffe det du trenger frem til mandag.
Gjest Gjest_Siren_* Skrevet 3. desember 2005 #8 Skrevet 3. desember 2005 Hvor gammel er gutten da? Er han bleiebarn? Man kan bruke det meste som er rent til å ha en tisseprøve i, og er det et bleiebarn kan man faktisk ta prøven ut av en våt bleie også som en her sa.
Thomasine Skrevet 3. desember 2005 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2005 Eldste lillegutt er 8 år og skal få tisse i et tyttebærsyltetøy-glass bare... Nei, vi vet jo ikke om han har blærekatarr ( selvom det kan virke sånn...) han tisser ofte og det gjør litt vondt innimellom i tissen sier han. Tenkte bare at han kanskje skal ha noen medisisner det er greit å starte på med en gang om det virkelig er det han har. Ringte legevakta tidligere og de sa det var sjeldnere gutter fikk blærekatar, men... Kan jo håpe at de kan gi oss morgensdagens dose om nødvendig.
Heidipia Skrevet 4. desember 2005 #10 Skrevet 4. desember 2005 Senterene er jo åpne da..søndagsåpne. Der er det apotek.
Gjest Gamle Alex Skrevet 4. desember 2005 #11 Skrevet 4. desember 2005 Senterene er jo åpne da..søndagsåpne. Der er det apotek. ← Det betyr ikke at apotekt er oppe
Thomasine Skrevet 4. desember 2005 Forfatter #12 Skrevet 4. desember 2005 Vi trengte det ikke, men ellers så er sikkert apoteket på store kjøpesentre åpne, ja... Jeg gjør alt jeg kan for ikke å befinne meg på disse sentrene på søndager, bare hvis nødvendig... Apotekbesøk er nødvendig - som regel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå