AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #21 Del Skrevet 27. oktober 2022 Det er særlig mengden og kulturen jeg vil til livs. Dere tar ikke hensyn til andre. Det er grusomt å sitte på en buss med noen som stinker parfyme. Det er også en uting og totalt misforstått bruk av parfyme. Den som sitter bak deg på bussen skal ikke lukte din parfyme. Anonymkode: d5224...54d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #22 Del Skrevet 27. oktober 2022 Hvorfor denne tråden ble flyttet slik at landets stinkene jålejenter fikk et rom for å dele utukten sin med parfyme, forstår jeg ikke. Skulle likt å se at den ble flyttet hvis deg gjaldt sigarettrøyk eller bæsj. Anonymkode: d5224...54d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 27. oktober 2022 #23 Del Skrevet 27. oktober 2022 Det er noe veldig galt når man kan kjenne lukten av folk på flere meters avstand. Det er faktisk urovekkende mange kvinner som dynker seg så alvorlig med parfymen sin, vanilje eller annet, at man kjenner dem flere meter unna. Og lukten henger igjen i luften der de har gått lenge etterpå! Det skal jo ikke være sånn. Parfyme skal man bare kjenner en svak duft av når man står veldig nære personen. Da er det passelig parfymert. Jeg husker Penny i serien Big Bang Theory sa at hun brukte "vanilla oil" som godlukt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #24 Del Skrevet 27. oktober 2022 Elsker parfyme, men orker ikke vanilje- og lavendelduft. Lukter alt for søtt, og billig. Anonymkode: b6f22...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #25 Del Skrevet 27. oktober 2022 Helt enig. Vanilje er alt for søtt og kvalmende + folk trenger opplæring i hvor mye parfyme man faktisk skal bruke. Anonymkode: 7b537...d9c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallo12345 Skrevet 27. oktober 2022 #26 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Elsker parfyme, men orker ikke vanilje- og lavendelduft. Lukter alt for søtt, og billig. Anonymkode: b6f22...cf2 …og billig? 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #27 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og jeg elsker vanilje og har lett etter ting som lukter det i mange pr, men aldri funnet... Så hvilke produkter bruker dere som lukter vanilje? Anonymkode: f8ab0...0a8 Det er mange parfymer som har vanilje som bunn noter. Gå inn på fragrantica.com, søk på parfymer du finner i parfyme butikker og bla deg ned på siden under hvert parfyme søk. Der vil du se topp, hjerte og bunn notene oppført med bilder av ingrediensene. Og noen ganger står det oppført i liste lenger oppe om en parfyme har vanilje som en av duftnotene. Kenzo Jungle L'Elephant feks har så mye vanilje at det er oppført på begge steder. Anonymkode: 2a3cd...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #28 Del Skrevet 27. oktober 2022 Blåttvann skrev (2 timer siden): Vanilje er blant de duftene jeg blir akutt kvalm av. Den søtlige og påtrengende stanken som for meg bare lukter som om man har låst et kjøttstykke inn i en lufttett boks og latt rotne i et år før man gnir seg inn i væsken som er igjen etter denne tida... Vanilje lukter lik, og ja jeg vet hvordan gammelt lik lukter. Det holder med én spray parfyme, max to. Spray i luften og gå igjennom. Kan skjønne va du mener, veldig påtrengende sterk vanilje lukter ikke noe godt, lukter avfall eller gammelt rått kjøtt. Varm, svakt søtlig vaniljelukt syns jeg er behagelig. Jeg er en av de som får migreneanfall av sterk parfyme, og det er slettes ikke noe gøy når det kommer unge jenter som har dusjet seg i Flowerbomb, eller eldre damer som har dynket seg i den dyreste parfymen de har fra 80-tallet. Jeg kaster sjelden opp under migreneanfall, men migrene som er utløst av parfymedufter kan sette meg rett i spyinga. Anonymkode: 1168a...9ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #29 Del Skrevet 27. oktober 2022 Jeg blir bare mer og mer sensitiv for sterke parfymedufter, men vanilje må være en av de jeg alltid har vært sensitiv på. Det er rett og slett direkte kvalmende, og jeg får skikkelig hodepine. Det å gå gjennom duftlys-avdelingen på IKEA er for meg ikke morsomt! Dumt det er sammen med planter, vaser og potter, for jeg har trengt det noen ganger. Synes duftlys kunne hatt et eget rom. Men det er ikke bare kvinner som bruker mye parfyme, synes egentlig det er flere menn som bruker veldig mye. Herreparfymer er vel også generelt litt sterkere på lukt. Jeg har en jobb som innebærer å måtte gå i oppganger på morgenen, og fy søren så mye folk dynker seg før de går på jobb! Det smaker jo parfyme, og man lukter selv av den parfymen etterpå Anonymkode: c415d...dbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 27. oktober 2022 #30 Del Skrevet 27. oktober 2022 Tar en dott på hver side av halsen, eventuelt en spray i håret. Gjort det hele livet, aldri merket noen problemer. Noen vaniljedufter kan dog bli heslig for mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 27. oktober 2022 #31 Del Skrevet 27. oktober 2022 Er ikke så glad i vaniljelukt,men karamell derimot😊 Jeg bruker mye parfyme,hver dag. Men det stinker ikke parfyme av meg, og andre syns jeg lukter godt. Har aldri fått høre hverken direkte eller indirekte at jeg bruker for mye parfyme. Og jo, jeg syns at andre skal kjenne parfymen man har på. Hilsen parfymeelsker😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheik Skrevet 27. oktober 2022 #32 Del Skrevet 27. oktober 2022 Blir kjempekvalm og får migrene av vaniljeduft. Det blir altfor søtt for meg. Å ha lyst å bruke parfyme er greit, men man må lære seg å bruke den slik at ikke alle innen 10 meter radius lukter den… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #33 Del Skrevet 27. oktober 2022 Parfyme i det omfanget som brukes i dag går utover folks trivsel. Hvor hen man ferdes så risikerer man å bli uvel. Moderator synes dog at dette handler om «hvilken lukt man liker best». Anonymkode: d5224...54d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 27. oktober 2022 #34 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan skjønne va du mener, veldig påtrengende sterk vanilje lukter ikke noe godt, lukter avfall eller gammelt rått kjøtt. Varm, svakt søtlig vaniljelukt syns jeg er behagelig. Jeg er en av de som får migreneanfall av sterk parfyme, og det er slettes ikke noe gøy når det kommer unge jenter som har dusjet seg i Flowerbomb, eller eldre damer som har dynket seg i den dyreste parfymen de har fra 80-tallet. Jeg kaster sjelden opp under migreneanfall, men migrene som er utløst av parfymedufter kan sette meg rett i spyinga. Anonymkode: 1168a...9ba Absolutt, for mye parfyme er aldri godt, uansett hvor god duften egentlig er. Men akkurat vanilje er så utrolig kvalmeutløsende at jeg blir helt satt ut, uansett mengde. Det lukter fordervet lik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #35 Del Skrevet 27. oktober 2022 Million skrev (6 timer siden): Det er noe veldig galt når man kan kjenne lukten av folk på flere meters avstand. Det er faktisk urovekkende mange kvinner som dynker seg så alvorlig med parfymen sin, vanilje eller annet, at man kjenner dem flere meter unna. Og lukten henger igjen i luften der de har gått lenge etterpå! Det skal jo ikke være sånn. Parfyme skal man bare kjenner en svak duft av når man står veldig nære personen. Da er det passelig parfymert. Jeg husker Penny i serien Big Bang Theory sa at hun brukte "vanilla oil" som godlukt. Du får trøste deg med at alle dagens parfymer er så reduserte at de kun varer noen timer. Husker på åttitallet, da luktet det i rommet dagen etterpå Dessuten finnes det ikke lengre allergener i parfyme, så at folk får migrene sitter kun i hodet. Har ei venninne som er allergisk mot hvitløkslukt og bor på oslo øst. Hun går i behandling, stakkars. Likevel kan man ikke kreve at ingen spiser hvitløk. Anonymkode: 0cdc8...dda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #36 Del Skrevet 27. oktober 2022 Rosakatt skrev (8 timer siden): Folk har et elsk hat forhold til den, som jeg har forstått. Å tror den lukter vanilje. Jeg liker den. Brazilian bum bum cream 💛 Det er en bodylotion. De har den på kicks på nett, men om de har den fysisk i butikk, å du tilfeldigvis bor nær en, kanskje du får lukte på den? Risikabelt å bruke penger på noe man kanskje hater 😅 også er det ikke sikkert den luker nok vanilje for deg. Den lukter sterkt da 😅 Kjøpte den, og den er helt grusom. Lukten er ekstremt sterk! Anonymkode: 65219...70e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 27. oktober 2022 #37 Del Skrevet 27. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøpte den, og den er helt grusom. Lukten er ekstremt sterk! Anonymkode: 65219...70e Har sett flere misslike den 😅 Men jeg liker den da hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. oktober 2022 #38 Del Skrevet 27. oktober 2022 Kan den drikkes ? 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2022 #39 Del Skrevet 27. oktober 2022 Tror ikke problemet er at folk ikke vet hvordan de skal bruke parfyme, men at de ikke kan lukte parfymen på seg selv lenger. Det skjedde med meg en gang, merket når jeg kom inn i en annen person sitt hus hvor sterkt parfymen faktisk luktet, men da var det for sent Anonymkode: 64b7c...43f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #40 Del Skrevet 28. oktober 2022 Rosakatt skrev (5 timer siden): Har sett flere misslike den 😅 Men jeg liker den da hehe Mislike* Sier noe. Anonymkode: d5224...54d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå