Gå til innhold

Alenemødre med små barn: Er det veldig vanskelig å finne seg en kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ikke utbrodere for mye, men har nettopp blitt singel og har et barnehagebarn. Jeg har lite tilgang på barnevakt, men far henter barnet i barnehagen to dager i uka og har det fram til leggetid og har overnatting én natt annenhver helg.

Etter mye svik osv fra barnefar over flere år, savner jeg selskap av en mann, men er det håp når man har så lite fritid? Er det eventuelt like vanskelig å finne seg en fast FF? 

Håper noen som er/har vært i samme situasjon kan svare.

Anonymkode: a78f7...2d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke, men jeg skyver bare menn vekk så har funnet ut at jeg ikke er klar for nytt forhold enda. Jeg har 4 barn. 

Anonymkode: 88e2f...6ae

• Liker 3
Skrevet

Nei ikke vanskelig :)

Anonymkode: b3f14...728

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er vanskelig. Men det er fordi jeg prioriterer barnet fullt opp og har 100% omsorg. Når jeg har barnevakt og mine foreldre passer trenger jeg å slappe av eller møte venninner. Gidder ikke engang å prøve fordi jeg vet jeg ikke har tid til å holde en relasjon ved like. Savner ikke å h en mann. 1 år siden brudd, jeg er enda ung og har fått avsmak på menn! Klarer meg uuutmerket godt alene. Kunne sikkert funnet noen, men vanskelig blir det ja. 

Anonymkode: 0de05...7f0

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes ikke det var vanskelig, jeg har barnefri 8 dager i måneden. Først prater man jo mest på nett, det kan man jo gjøre når barnet sover. Når man har funnet noen man vil date/treffe så må man jo bare finne en dag som passer. Deretter kan man jo treffes jevnlig når man har barnefri, og ellers prate på nett eller i telefonen. Jeg har vært sammen med typen i to år nå, vi treffes fortsatt bare når jeg har barnefri. Det funker veldig greit for oss hvertfall. 

Anonymkode: 18beb...793

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde tre barn, og møtte min nåværende mann da barna var små. Det var på en fest, der jeg for første gang var ute av huset på månedsvis. Hadde det veldig kjekt den kvelden og snakket mye med han. Vi snakket en del sammen over messenger etterpå. MSN- tror jeg det het da :) 

Så ble det en date eller to, med barnevakt. Eksmannen min var syk og hadde ikke barna på nesten 2 år, så det var ikke slik at jeg hadde noe særlig fri. Det tok vel enda ett år før han møtte barna mine. Jeg hadde en barnvakt i nabohuset. Verdens nydligste unge mann som var barnevakten min. Han var skjønn :) Så det gikk seg til på en måte.

Det var ikke vanskelig for meg i alle fall å få kontakt. Husker jeg hadde en sånn match- dateside som lå ute, og det veltet inn med svar. En var fra en nabo, og det var jo helt grusomt. Han var kjekk nok, men jeg fikk helt angst av hele greia. Nå har jeg vært samboer og deretter gift i 14 år...

Anonymkode: e70d6...deb

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Svarer selv om jeg er alenefar og ikke alenemor.  Mine var 2 og 4 år.  Mor hadde barna annen hver helg. 

Jeg var utslitt de fredagene jeg hadde pakket ned klær og utstyr og kjørt i nær 4 timer for å få dem levert hos mor.  Lørdag ringte hun og klaget over at det manglet riktige sko, støvler, jakke osv. Iblant trengte hun ski og skisko, eller akebrett.  På ny kjørte jeg 4 timer.  Søndag ba hun meg å hente dem før middag, altså før kl 16.  Det var fordi hun ikke hadde råd til middag til dem, sa hun.  Bagene til ungene var fulle av skittentøy, og det var bare å sette vaskemaskinen i sving.  

Det var kvinner der jeg bor som viste meg interesse.  Jeg hadde ikke overskudd. Ønsket ingen dame inn i huset mitt heller.  Det kjentes godt å være alene etter et turbulent forhold.  

Sitter igjen med et inntrykk av at kvinner raskt ønsker seg et nytt forhold og helst en samboer.  Fatter ikke at dere orker. 

Anonymkode: 9b6db...aaa

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei ikke vanskelig:) jeg hadde 4 barn, hvorav minste var nettopp fylt 2 år da jeg møtte han som nå er samboeren min. 

datet flere før han også, og hadde en ff over en periode

Anonymkode: ad9d5...163

Skrevet

Prøvde aldri å få meg kjæreste. 

Anonymkode: 95f46...da2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei ikke vanskelig:) jeg hadde 4 barn, hvorav minste var nettopp fylt 2 år da jeg møtte han som nå er samboeren min. 

datet flere før han også, og hadde en ff over en periode

Anonymkode: ad9d5...163

Men da var vel kanskje far en stor del av bildet? Så du hadde muligheten? 

Anonymkode: 0de05...7f0

Skrevet

Nei, ikke sånn når det gjelder å finne menn å date. Menn å finne tid og å finne en god mann, det er verre 😄 

Anonymkode: 504c4...ec0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde to små da jeg fant mannen min. Han var også småbarnsfar, så vi var på samme plass i livet. Syns ikke det var vanskelig å finne «noen», for jeg fikk mange tilbud. Men jeg var veldig bevisst på hva jeg ønsket fremover og fokuserte veldig på at jeg ville ha en mann som kunne møte meg på min plass i livet. I dag er vi lykkelig gift, og ting har fungert veldig bra :)

Anonymkode: 760c2...ce1

Skrevet

Hva om du er 34 med små barn 6,4 og baby

Anonymkode: f8d9d...0a0

Skrevet

Det er ikke vanskelig å finne noen, det vanskelige er å beholde de og interessen, da man blir veldig låst. 100% alene med 2…

Anonymkode: ce279...d9d

Skrevet

Lett å få seg FF og kjæreste, vanskeligere å få seg en samboer som vil være med å dele på kostnaden og ansvaret med barnet. 

Anonymkode: 81aa2...f97

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg synes ikke det var vanskelig, jeg har barnefri 8 dager i måneden. Først prater man jo mest på nett, det kan man jo gjøre når barnet sover. Når man har funnet noen man vil date/treffe så må man jo bare finne en dag som passer. Deretter kan man jo treffes jevnlig når man har barnefri, og ellers prate på nett eller i telefonen. Jeg har vært sammen med typen i to år nå, vi treffes fortsatt bare når jeg har barnefri. Det funker veldig greit for oss hvertfall. 

Anonymkode: 18beb...793

Du er kanskje ikke alenemor, eller? De fleste av oss har nemlig ikke barnefri rett som det er. 

TS, uten barnefri sier det seg vel selv at det er nesten umulig. 

Anonymkode: 7f638...b72

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.10.2022 den 12.07):

Skal ikke utbrodere for mye, men har nettopp blitt singel og har et barnehagebarn. Jeg har lite tilgang på barnevakt, men far henter barnet i barnehagen to dager i uka og har det fram til leggetid og har overnatting én natt annenhver helg.

Etter mye svik osv fra barnefar over flere år, savner jeg selskap av en mann, men er det håp når man har så lite fritid? Er det eventuelt like vanskelig å finne seg en fast FF? 

Håper noen som er/har vært i samme situasjon kan svare.

Anonymkode: a78f7...2d2

Min nærmeste venninne er alenemor, og hun lastet ned Tinder her for noen uker siden (mest for tull egentlig). Og hun har ingen problemer med å få menn på tråden. Nå har hun ikke villet møte noen av de, men hun får flere tilbud. Så tror ikke dette er et problem, men nå syntes jeg det er stor forskjell på folk sør i Norge, enn nord i Norge. Så du får jo bare prøve :) 

Anonymkode: f71f2...82e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er kanskje ikke alenemor, eller? De fleste av oss har nemlig ikke barnefri rett som det er. 

TS, uten barnefri sier det seg vel selv at det er nesten umulig. 

TS kan fint få besøk når barnet har lagt seg en lørdagskveld. Det er selvfølgelig ikke umulig.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lett å få seg FF og kjæreste, vanskeligere å få seg en samboer som vil være med å dele på kostnaden og ansvaret med barnet. 

Anonymkode: 81aa2...f97

Ja, ddt kan jeg forstå 🤣.. 

Hvis du seriøst forventer at en ny kjæreste skal hjelpe deg med å betale for barnet ditt. Så forstår jeg godt de styrer unna. Langt ifra vanlig det du ønsker deg her 🤣

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS kan fint få besøk når barnet har lagt seg en lørdagskveld. Det er selvfølgelig ikke umulig.

Å invitere fremmede menn hjem til seg høres ut som en skikkelig god idè. 

Visste du forresten at barn har en tendens til å våkne når de hører fremmede stemmer i huset?

Hvordan tror du de opplever det når de møter en fremmed mann i stuen, eller i sengen til mamma? 

Og siden man må kysse noen frosker etc, så vil det jo stadig komme nye mannsstemmer inn lørdagskvelden. 

Slikt utsetter ikke jeg mine barn for!

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...