Gå til innhold

Klippemaskin puddel

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det noen som har erfaring med Andis AGCB klippemaskin?

Er uerfaren, har tatt over en voksen storpuddel som jeg skal forsøke å klippe selv. Har kjøpt den fra Biltema, synes den var grei nok til potene og snuten men ønsker noe litt kraftigere til kroppen.

Tar gjerne i mot tips om andre maskiner som kan passe til puddelpels. Den fra Andis koster rundt 2500,-, hadde ikke tenkt å gå over 3000,-.

Endret av keops
Skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg foretrekker hesteklipper. 👌 Lister Star er veldig god til både hund og hest. Ligger på litt over 3000 kr.

Har riktig nok ikke erfaring med klipping av puddel, men hadde lagotto i mange år. Lagotto har tette korketrekkerkrøller med underull. Testet en del hundeklippere og slet med at de ikke taklet underulla så godt - klipperen gikk fort varm og måtte kjøles ned etter kort tid. Måtte ty til hesteklipperen da hundeklipperen tok kvelden når halve hunden var klipt, og har aldri gått tilbake til hundeklipper etter det.

Anonymkode: 5e6b4...9fb

• Liker 1
Skrevet

Jeg har portugisisk vannhund, og bruker moser max 45 etter tips fra oppdretter. Sliter litt med at den går varm innimellom, men har løst det med å ha to like skjær som jeg bytter på. 

• Liker 1
Skrevet

Ble til at jeg kjøpte Oster A6. Litt dyrere enn tenkt, håper den vil fungere bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...