Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei han er vel tatt hånd om av helsevesenet. Mange slike tikkende bomber rundt omkring vil jeg tro. Helsevesenet klarer jo ikke å ta unna og følge opp alt.  Var de tilfeldige offer eller hadde de en relasjon til drapsmannen? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (12 minutter siden):

Nei han er vel tatt hånd om av helsevesenet. Mange slike tikkende bomber rundt omkring vil jeg tro. Helsevesenet klarer jo ikke å ta unna og følge opp alt.  Var de tilfeldige offer eller hadde de en relasjon til drapsmannen? 

De var helt tilfeldige ofre uten kjent relasjon..  Siden de skrev at han samtykket til varetektsfengsling i seks uker, så  må jeg tro at de ikke tenker at han er helt utilregnelig. Da hadde han vel oppholdt seg i en psykiatrisk institusjon?

Skrevet
Pipaluk skrev (1 minutt siden):

De var helt tilfeldige ofre uten kjent relasjon..  Siden de skrev at han samtykket til varetektsfengsling i seks uker, så  må jeg tro at de ikke tenker at han er helt utilregnelig. Da hadde han vel oppholdt seg i en psykiatrisk institusjon?

Han blir nok regnet som det regner jeg med ellers hadde han vel vært i fengsel. Er mange som har vært utilregnelig i gjerningsøyeblikket de har gått under radaren til helsevesenet eller de har sluppet han ut i samfunnet for tidlig. Er skumle saker det der. 

Skrevet

Han må vel igjennom en haug med tester sikkert før de kan finne ut hvor han skal være. 

• Liker 1
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (1 minutt siden):

Han blir nok regnet som det regner jeg med ellers hadde han vel vært i fengsel. Er mange som har vært utilregnelig i gjerningsøyeblikket de har gått under radaren til helsevesenet eller de har sluppet han ut i samfunnet for tidlig. Er skumle saker det der. 

Samtidig får jo "einstøinger" et veldig dårlig rykte ut fra denne saken.  Skal man bli mistenksom overfor alle som sliter psykisk og isolerer seg? Hva er det som gjør at én einstøing dreper tilfeldige folk, men en annen som sliter, bare skader seg selv?

Skrevet

Sinne kanskje? Kanskje de har opplevd å være mye sint i ungdommen at de aldri ble forstått. Det har sikkert ringvirkninger senere i livet og så plutselig klikker det. Aner ikke kan for lite om slik psykologi. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
GrønnNellik68 skrev (38 minutter siden):

Sinne kanskje? Kanskje de har opplevd å være mye sint i ungdommen at de aldri ble forstått. Det har sikkert ringvirkninger senere i livet og så plutselig klikker det. Aner ikke kan for lite om slik psykologi. 

Det spesielle  her er at det går ut over helt tilfeldige folk. De aller fleste drap begås av familie og bekjente.  De som er skoleskytere skyter på skolen, sannsynligvis fordi skolen vekker dårlige minner.  Noen få psykisk syke dreper sin behandler i helsevesenet eller sin navkonsulent. Hvis de da ikke dreper partner og barna.

Det blir som om jeg banker på hos naboen, tar frem en kniv og stikker til hun dør. Helt uten noen grunn eller motiv. Det hadde skapt forsider i media det!

Hvorfor gjorde hun det? Hva gikk galt i livet hennes? Hvilken diagnose har hun ? De rettssakkyndige klør seg i hodet.

Endret av Pipaluk
  • 1 måned senere...
Skrevet

Fælsleg sak!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...