Gå til innhold

Hvordan oppfører mannen din seg mot deg? Mye irritasjon, kritisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer rett og slett på hva som er normalt. 
Er det mye irritasjon, kritisering, sinne, diskusjoner, krangling ? 

hvordan behandler han deg til hverdags? 
hvordan reagerer han om du sier ifra om noe? 

Anonymkode: f886b...995

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare det at du lager denne tråden sier meg at noe ikke er normalt. 

Se for deg at en venninne forteller deg om problemet du har, hva hadde du sagt til henne?

Anonymkode: d65f4...f23

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Behandler meg bra! Vi kan irritere oss over hverandre, men lite krangling. 

• Liker 1
Skrevet

Vært sammen i 18 år, da skal det godt gjøres at det ikke har vært litt krangling og irritasjon, men han behandler meg kjempebra hver dag, får klemmer å kyss hver dag og fine ord🙂 

Anonymkode: ded90...f76

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg vil ikke si hvordan min mann er. For vi er tross alt to i forholdet.

Vi behandler hverandre med respekt. Dvs at vi begge tar opp ting på en saklig måte, dersom vi har et problem. Selvsagt kan det bli gnisninger hvis vi er slitne, men det blir svært sjeldent ufinhet oss i mellom. Én ting er svært viktig! Blir det en krangel, sies det aldri noe vi ikke kan ta tilbake. Så å gå på den andres svakheter, er et absolutt "over og ut" for vår del. 

Endret av Troyamin
Skrevet

Nei det er ikke normalt!

Anonymkode: 20193...ef3

• Liker 2
Skrevet

Ja der har du meg, mens han er snill og grei. Han er flink til å sette ned foten da så jeg har skjerpet meg masse etter vi ble i lag.

Anonymkode: f2c1d...d8f

Gjest Lars1009
Skrevet

Jeg hakker en del. Litt sånn passiv-aggressiv kritikk pakket inn i en litt tullete tone, fordi jeg føler jeg gjør mest hjemme og at hun er for lat/ego/kranglete/"sliten"/sur....

Veldig mange krangle-par der ute dessverre, og vi er ett av dem...

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nei, vi har det bare hyggelig. Vi tar opp ting på vanlige måter. Behandler hverandre bra. Kommuniserer selv når en eller begge har noen problemer. 

I starten kunne han være litt ufin og rar, han er sensitiv og tålte ikke all usikkerheten som kommer med et ferskt forhold. Men han ble gradvis mye bedre + jeg satte ham på plass noen ganger. Så i dag har han bare fine ting å si til meg. Jeg vet hvordan han er, og henger meg ikke opp i småting. 

Anonymkode: bdbd4...32d

Skrevet

Gjør jeg noe han ikke liker, sier han det på en veldig fin måte. «Vennen, kunne du fjernet håret i dusjen når du er ferdig?»

Anonymkode: d077c...691

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjør jeg noe han ikke liker, sier han det på en veldig fin måte. «Vennen, kunne du fjernet håret i dusjen når du er ferdig?»

Blargh! Det dér hørtes passiv-aggressivt ut 

• Liker 3
Skrevet

Var gift I 24 år. Ble jo litt irritasjoner og diskusjoner iblant. Men ikke kritisering og sinne. Ble vennskapelig skilt fordi vi siste årene kun var venner. 

• Liker 2
Skrevet

Mannen min gjennom 15 år behandler meg som en dronning, og jeg behandler ham som en konge. Vi gir hverandre komplimenter og ros og sier jeg elsker deg mange ganger om dagen. Kyss og klemmer så mye som mulig, han gir meg massasje når jeg vil, og jeg gir han massasje når han vil. 

Vi gjør hverandre bedre. Krangler kanskje et par ganger i året (synlig irritasjon, litt hevet stemme, ingen personangrep eller usakligheter). Aldri skriking eller kjefting. 

Anonymkode: 07126...25a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Om han har en dårlig dag så kan jeg oppleve at han er passiv-aggressiv, utrolig slitsomt og irriterende. Det er heldigvis kun på dager han er sliten og trøtt, da får jeg gå gjennom litt.

Jeg prøver å ikke utløse krangler pga dette, går som regel greit. Holder meg også litt unna slik at han får raset fra seg.

• Nyttig 1
Skrevet

Har aldri kranglet og om vi har kritisert hverandre eller slengt stygge kommentarer til hverandre, så har d skjedd så sjeldent at jeg kan ikke huske det. 
Snakker heller rolig sammen om det som er problemet, og er gode på å respektere hverandre. 

Men nå er ingen av oss glad i drama og krangling.

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig! Jeg hadde blitt gal om noen snakket til meg sånn, det er sånn man snakker til barn. Hvis noe må sies har det allerede irritert vedkommende og da er det bare idiotisk å late som man mener det på en hyggelig måte. Bare vær voksen og si det som det er, normale mennesker er ikke så sarte at de ikke tåler å få kritikk uten at det pakkes inn i svada først. 

Anonymkode: bcf64...c9f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er en helt normal måte å be noen om noe på. Man skal være bra fiendtlig innstilt for å se noe galt i ei vennlig anmodning. 

Anonymkode: bdbd4...32d

• Liker 3
Skrevet

Nei?

Vi kommuniserer sammen. Vi vet hva den andre liker/ikke liker.

Men det hender at vi er uenige.

Men tror aldri vi har KRANGLET de 11 årene vi har vært ilag..

Jeg er den som irriterer meg for ting innimellom. Mannen min er veldig rolig av seg. (Høres ut som jeg er en sinnatagg,men det er jeg altså ikke🤭)

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har aldri opplevd noe av dette i mitt samboerskap. Vi har det veldig fint sammen, selvfølgelig kan også vi oppleve dårlige dager, men da er det bare et par kommentarer eller litt "knurring" (🤣) fra oss begge - så er vi venner igjen. Vi er veldig flinke til å kommunisere sammen, om tanker, følelser - alt. Vi har det veldig fint sammen, og liker å tro at det er dette som er normalt i et sunt parforhold.

Anonymkode: de6ba...939

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er du seriøst? Det er absolutt ikke passivt-aggressivt, tenker heller det er du som må ha store relasjonproblemer og eventuelt har blitt emosjonelt/psykisk skadet på et vis. For slike ting er helt normalt å snakke om, eller spørre hverandre om i parforhold. 

Anonymkode: de6ba...939

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...