Gå til innhold

Hva ville du gjort med relasjonen til søsteren din, om den var som denne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to søstre som alltid har vært veldig ulike. Likevel håpet jeg at vi ville få bedre relasjon med tiden. Jeg har stilt opp for henne da hun trengte hjelp med flytting, vasking, barnepass i fleng, baking, stilte opp da hu spurte. Jeg har tatt hovedansvaret for mine foreldre og inkludert søsteren min i alt, gaver/kort, sammenkomster osv. Jeg ringte, tok kontakt, sendte meldinger/bilder, gaver/oppmerksomhet i posten, osv. Har skjønt med tiden at hun er av de. mer egoistiske sorten.

Jeg kom etter å flyttet for meg selv, giftet meg og fikk barn. Har hatt barnevakt av henne en eneste gang. Hadde travle år med barn og utdannelse uten at jeg så eller hørte mer fra henne. Følte meg uønsket i hennes selskap og ved siste runddag ble jeg ikke invitert. 

For å ikke nevne da Snapchat kom. Jeg tenkte ikke på henne en gang, men etter en stund fikk jeg forespørsel fra henne og mannen. La de til. Jeg sender veldig sjeldent, men hender jeg legger ut på storyen. Oppdaget at de fulgte alt jeg la ut og sendte, men jeg aldri fikk snap tilbake. 

I det siste så har jeg følt på at hun har knyttet tettere bånd til mine foreldre, som er bra. Men de avtaler mye bak min rygg og vi snakker sjeldent sammen. 

Innser at vi siste årene kun møtes fordi mamma og pappa vil samle oss. Det blir oftest til bursdager, jul og sommeren. Ellers ser jeg ikke til de eller hører fra henne. Etter at jeg har gitt alt i mange mange år, har jeg begynt å gi litt F. 

Hadde du gjort det samme?

Anonymkode: b6bb6...4e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hadde nok sluttet å anstrenge meg for å vedlikeholde relasjonen. Det er tungt når det går kun én vei.

Anonymkode: 74f5d...3c9

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Ja, jeg skjønner du gir mer F. Kan tenke meg det er sårt for deg. Her hos min søster så er det nok min eldste søster som tenker vi har bedre kontakt enn det jeg tenker selv. Jeg er glad i henne, men føler det er veldig mye «meg meg meg - barna mine, meg og oss» så snakker ikke mye på telefon. Ellers bor hun såppass langt unna meg at det blir noe sjeldent besøk - men vi prøver i bursdager og jul osv. 

Anonymkode: c3ddc...305

Skrevet

Relasjonen deres er ikke noe viktig for henne. Så jeg hadde ikke anstrengt meg for å gjøre noe med det. Du har stilt opp masse og får 0 tilbake, da er det ikke en sunn relasjon, man blir bare brukt. 

Anonymkode: 98144...6ad

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at der kanskje er mer her som du muligens ikke ser? 

I min søsterrelasjon opplever nok min søster seg som deg. Hun mener at hun gjør mer for våre foreldre enn meg, stiller mer opp, kjenner foreldrene våre bedre, blir utelatt av meg, jeg er sur osv. Mens min sannhet er en annen. 

Jeg liker ikke å omgås min søster fordi hun alltid skal kontrollere og ha ting på sin måte. Hun styrer foreldrene våre og hennes behov går alltid først. I over 40 år har foreldrene våre bedt meg om å ikke heve stemmen fordi det bare blir bråk. Hun manipulerer og styrer på, og med årene så har jeg valgt å trekke meg unna. Kunne ikke falt meg inn å invitere min søster til mitt vennelag ifbm bursdag. 

Så ting har ofte flere lag enn bare det man ser. 

Anonymkode: 0002e...a1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...