Gå til innhold

Sliter med søvnen 😢

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Sliter så med søvnen. Når kvelden kommer så er jeg ikke trøtt, jeg legger meg og får ikke sove. Står opp og går litt, legger meg tilbake, får ikke sove. I natt sov jeg kanskje to timer.

Går også på Quatiapin sandoz, gjort det i fire år. Og hver gang jeg tar tablett så går det 15min og vipps jeg er stuptrøtt og trøtt, sovner og sover gjennom hele natten. Men i det siste, den gjør meg ikke trøtt i det hele tatt. Og når jeg ikke får sove, så blir jeg stresset og irritert fordi jeg ikke får sove, og vet at jeg blir sliten dagen etter, og det stresser meg enda mer. :( 

Hva skal jeg gjøre? Har dere noen tips?

Anonymkode: ec2b6...f79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du det bra om dagen? Er det noe du bekymrer deg for?

Hvis du greier å ikke bli stresset av at du ikke får sove, så får du kanskje lettere sove. Det er litt vanskelig, men kanskje du kan lure kroppen din til å tro at du gir faen i om du sover eller ikke. Jeg pleier å si til meg selv at det er det samme om jeg sover eller ikke, jeg skal i alle fall ligge her og hvile med øynene igjen helt til vekkerklokken ringer. Å hvile er godt for kroppen uansett om jeg sover eller ikke. Så prøver jeg å tenke på noe hyggelig. Da sovner jeg gjerne etterhvert. Sover lite, men det går. Så kommer jeg etterhvert ut av det igjen.

Jeg vet jo ikke hvor lenge du har hatt det sånn, men hvis det har gått litt tid så kan du vurdere å ta kontakt med legen som skrev ut Quetiapin til deg og spørre om råd.

Anonymkode: 01f3b...c9f

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...